• Thorax

BIM november 2016

Hej, här är en till med Bim den 1/11

Tiden går såå långsamt. Det hjälper ju inte med att kolla kalendern 13 gånger om dagen heller, som om tiden skulle gå snabbare då.

Konstiga är att jag haft utslag på äl pinnen 3 dagar i rad nu. Den börjar blekna men inte så som den brukar. Det gör mig bara mer nervös

• Thorax
    Mandypandy90 skrev 2016-10-24 18:47:49 följande:

ÄL test kan ju visa utslag hela månaden för vissa vad jag förstår men det kan även reagera när mens är på ingång och graviditet. Håller tummarna för det sistnämnda :):) när tänker du testa dig?

Det är 13-15 dagar kvar till mens så det är tyvärr ingen graviditet än :/ tänkte testa på bim som borde komma som tidigast den 1/11

Har testat med äl innan från och till och då har den inte gett utslag såhär länge :/
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 19:34:48 följande:

Haha så jäkla skönt att det inte bara är jag xD

Hahaha bra att man inte är ensam med knäppa "tvångssyndrom"
  • Thorax

BIM LISTA

Fia007: 1/11

Thorax: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

• Thorax
    Mandypandy90 skrev 2016-10-24 23:51:29 följande:

Men om du har BIM tidigast 1/11 så är det ju bara 8 dagar kvar till beräknad mens? Eller hur menar du? :)

Ja men jisses det har du ju rätt i, äl är ju den 6e. Varför har jag fått för mig den 1a för hahaha
  • Thorax
    Ruffs skrev 2016-10-25 08:39:34 följande:

Halloj, en listen fråga träning. Hur ser ni på träning alltså som i styrka / kondition under tiden ni vart gravida /försöker bli?

Min kollega säger att jag inte bör träna om jag vill ha barn. Men jag vad jag läst så är det aldrig bara i måttlig mängd.

Råkade trycka på nån av tummarna, såg inte vilken då telefonen är så sjukt liten.

Träna kan du göra utan problem fram tills magmusklerna börjar dela på sig. Då får man vara mer försiktig med dom men de finns bra övningarna så man inte behöver sluta helt.

Det påverkar inte om du vill bli gravid eller ej. Gör det du brukar bara :)
  • Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-10-25 01:41:46 följande:

Jag har ett litet förslag. Ni som vill vara med på bim-listan, kan man inte göra en egen tråd enbart för själva listan. Har sett att man gjort så förut, och tänker att det tar så mycket plats i tråden. Vad säger ni? Själv är jag mer intresserad av vad som händer i våra kroppar under tiden vi inväntar äl och bim m.m. Blir lite tradigt att behöva scrolla förbi listan så ofta.

Håller också med. Listan kommer bli rätt lång gissar jag på sån på så då kan de bli jobbigt att skrolla igenom den flera gånger
  • Thorax
    Nykär15 skrev 2016-10-25 13:26:53 följande:

Vilken tid testade du idag? Man ska inte ta ÄL-test på morgonurin som du kanske säkert redan vet. Det är ju dagarna innan som är de viktigaste. Samma dag du får fast gubbe så släpper ju ägget inom 24-48 timmar så borde ju inte vara försent om ni har sex direkt på torsdag. 

Fast det är rekommenderat att är det första gången man använder äl stickor ska man testa 3 gånger om dagen då alla släpper sitt ägg olika.

Vissa på morgonen, vissa på eftermiddagen och vissa på kvällen. Jag tex måste testa på morgonen för att få bäst resultat :)

Sen när man vet när de är bästa tiden på dygnet så räcker det med att bara testa den tiden. Gärna samma tid också
  • Thorax
    Nykär15 skrev 2016-10-25 14:50:05 följande:

Ja så är det absolut, så har jag med gjort under en hel cykel för att se hur det varierar och vad som är bäst för mig. Så jag testar ex alltid kl 17. Och min topp är väldigt kort så jag har lätt att missa den, men ser jag starkaste och sen svagare dagen efter vet jag att den har varit. Har ju ändå blivit gravid 4 ggr så ÄL har jag ju och den stämmer i relation till hur jag testat iaf. Men gäller väl hitta sin egen cykel och känna den så blir det ju mindre och mindre testande. Jag kan ex ta test samma dag och dagen efter bara, känner ÄL väldigt tydligt. Men vill ha det bekräftat så jag vet exakt när BIM är.

Men generellt säger ju de flesta att man får bäst resultat när man vart uppe några timmar. Men som jag skrev till henne så vet jag inte just vad hennes test har för instruktioner. 

Ville bara förtydliga lite :) absolut inget illa menat.

På min är den som starkast på morgonen i vanliga fall sen börjar dala.

Förutom denna gång då den irritersamtp nog är stark 2 dagar och sänker sig sjukt långsamt

Ja det är så skönt när man lärt sig den utantill :) kan nästan ställa klockan efter den ju hahaha

Men som du säger så skönt när man inte behöver 2-3 veckors förbrukning av tester längre utan räcker med 2-3 st bara
  • Thorax

Det börjar närma sig för många nu med BIM, jag håller alla tummar för er :)

Själv är jag så nojjig. Är mer nervös för ett minus än vad jag är för mensen även om det skulle innebära samma sak haha

Så kommer förmodligen snällt vänta tills surtanta röd kommer om man vågar testa eller inte. 9 dagar kvar så känns som en evighet

• Thorax

Någon som vet hur man ska göra.

Jag är inbokad på cellprov den 1/11, har bim den 6/11, bör jag boka om tror ni eller är det ingen fara?

Känns olustigt att de ska in och gräva där

Svar på tråden BIM november 2016