Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

BIM november 2016

Hej!
    Hoppar in här!

Fick missfall i förra veckan här (tidigt i V5+4), så det får bli nytt försök så snart det skuta blöda, men de känns som att det börjar avta! Så jag borde ha nästa BIM någon gång i november!

Är mamma till 2pojkar! Vår Goa 3åring och hans lillebror som skulle fyllt 1 nyligen. Men som tyvärr somna in och förlora kampen mot en blodsjukdom vi tydligen är bärare på (vi visste inte om detta sen innan) så blir det en ny graviditet blir det moderkaksprov i v11 ca!
    Står även i kö för att göra PGD om vi inte skulle lyckas själva!!

Lycka till alla <3

• sweetcandy
    waattos skrev 2016-10-24 21:29:27 följande:

Jag förstår ingenting... Igår (söndag) när jag tog ÄL var det ett "svagt positivt" svar.. vi hade lite vuxenmys på lördagkväll.. mina symtomer för ägglossning slutade redan på lördagen. (Brukar sitta i längre) och jag har mått väldigt illa hela dagen idag! Jag hade inte ens några tydliga streck på ÄLtestet och är inte ens säker på om jag haft min ÄL ännu, så jag fortsätter testa nu kommande dagar.

Men min fråga... OM jag (skulle ha haft sån sjuk tur) nu skulle vara gravid, vilket jag inte tror... och blivit det i dem "fertila" dagarna... kommer testet att visa ägglossning i huvudtaget då? Jag är så förvirrad!!!

För att ett ÄL test ska vara positivt så måste båda strecken vara minst lika starka. Då man alltid har LH hormon i kroppen så ger dom alltid eller oftast ett svagt utslag. Dom funkar alltså inte som graviditetstest. Så jag skulle fortsätta testa :)

Rekommenderar starkt att även prova med digitala tester.

Jag brukar köra såna billiga stickor tills jag ser en stegring, då går jag över till digitala!
  • sweetcandy
    sweetcandy skrev 2016-10-24 22:39:40 följande:
    För att ett ÄL test ska vara positivt så måste båda strecken vara minst lika starka. Då man alltid har LH hormon i kroppen så ger dom alltid eller oftast ett svagt utslag. Dom funkar alltså inte som graviditetstest. Så jag skulle fortsätta testa :)

Rekommenderar starkt att även prova med digitala tester.

Jag brukar köra såna billiga stickor tills jag ser en stegring, då går jag över till digitala!
    (Sen kan man såklart få pos ÄLtest om man är gravid, men det måste även då vara lika starka streck)
  • sweetcandy
    waattos skrev 2016-10-24 22:45:17 följande:
    Att dem inte funkar som gravtest förstår jag haha. Men båda strecken var lika svaga, alltså dem var inte starka streck någon av dem :) vet inte hur jag ska tolka det. Tidigare har det varit ett starkt streck och nu var det två "svaga".. hade ÄL symtomer dagen innan detta test viss två svagare streck. Nu är allt som bortblåst och jag mår illa!
    Ah dåså haha, många tror att det är som på ett grav test att teststrecket bara behöver synas. Och jag ska ju inte va den, det trodde jag också när jag använde äl tester 1:a gången Hahaha! Tills jag läste anvisningar en gång till och såg att dom måste vara lika starka :P

Oj de har jag nog aldrig vart med om :) men då kanske det va äl. Är ju så olika beroende på märke! Skulle det vara graviditet borde strecken vara kvar tycker man!

Jag provade med äl tester när jag va gravid med yngsta bara för skoj skull och för att jag jade tester kvar. Då vart de två starka streck! :D
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:26:53 följande:

Som jag tidigare skrivit har jag beräknad ÄL nu på lördag, men fick:

i tisdags blinkande gubbe (hög fertilitet) på CB avancerat ägglossningstest
    blinkande gubbe (hög fertilitet) igår morse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka igårkväll
    fast gubbe (maximal fertilitet) imorse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka kl. 11 idag 
    samt fortfarande positivt på stickan nyss (kl. 18)

För visst ser alla tre test positiva ut? (de två första har givetvis torkat, men var positiva inom testtiden). Har inte haft någon temphöjning än heller, misstänker att den kommer imorgon.

Betyder detta att min ägglossning fortfarande inte skett? Hur nära tror ni att den är? Min kille kommer hem från resa inatt, så ska få till det inatt samt imorgon. Vad tror ni om mina chanser?

Har BIM 12/11, vill ha något att vara hoppfull inför i annars så tråkiga november.

Kram på er!
    God chanser skulle jag säga :D då borde ägget släppa inom 24-48h så kör på!!
  • sweetcandy

Nu har jag slutat blöda efter mitt missfall och gravtestet visade åter igen ej gravid! Så nu borde kroppen fått ur sig allt!!

Ni som haft MF, när har ni haft mens eller ägglossning igen efter?
    Jag brukar ha en cykel på mellan 28-35

• sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 19:54:45 följande:
    Jag beklagar! :( Jag hade MA och fick cytotec för att blöda ut allt. Hade äl 2 v efter sista blödningsdagen, och sen mens två veckor därifrån. Så min cykel ändrades inte!
    Tack<3 det va ett tidigt MF, trist men ja bättre då än sen!
    Beklagar ditt MA!! Hur långt gången var du?
    Jag fick miss MF för en vecka sedan, så tycker kroppen skötte det väldigt bra iaf och greja allt på en vecka!
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 19:55:41 följande:
    Hoppas du har rätt! Har du nån koll på hur snabbt efter äl testen blir negativa igen?
    För mig har dom sjunkit ganska så snabbt efter positivt. Brukar ha pos i 2 dagar, sen har de sjunkit ganska mycket :)

Jag ska hålla tummarna för dig/er!!
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 20:19:47 följande:
    Skönt det iaf! Då kommer säkert din cykel vara sig lik. Var det ditt första mf?

Jag var i v.9, men på vul syntes bara en tom hinnsäck.
    Åh va tråkigt! Hoppas de går bättre denna gång!

De va de! Har två fullgångna graviditeter sen innan.
    Men försöker se de positivt. Säkert va embryot sjukt och då va det bättre såhär! :)
    Vi kommer annars göra moderkaksprov i v11 då vi är bärare på en blodsjukdom som vi förlora vår yngsta son i tidigare i år
Svar på tråden BIM november 2016