• Bakmamma

BIM november 2016

SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

Hej

Jag har också BIM 2/11. Förta försöket nu. Håller tummarna för oss.
  • Bakmamma

Jag har en fundering.

Jag är utbildad sjuksköterska och i vår utbildning så dömde lärarna ut ägglossnings test. Det är inget som behövs tyckte dom. Och jag funderar i samma bana då spermierna är så pass många per utlysning och dom lever i flera dagar i kvinnan. Om man då har samlag varannan dag iaf kring ägglossning så borde det ju inte göra ngn skillnad med ett ÄL test...?

Jag själv har aldrig provat äl test.

Gjorde nu vårt första försök att skaffa denna månad. Inväntar nu bim denna månad.

• Bakmamma
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)

Jag har haft 0 koll på min mens...den har kommit när den kommit. Men nu inför första försöket nu så laddade jag hem en app på min Android mobil som heter Ladytimer. Jag knappade in min senaste mens och sen när den visade på äl så märkte jag även om mitt sekreterare att det blev förändrad. Vi hade sex dagarna runt detta datum och håller nu tummarna att det blir resultat.