• Bakmamma

BIM november 2016

SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

SBernin skrev 2016-10-09 01:20:36 följande:

Hej.

Ny här på familjeliv och vi planerar vårt första barn. Har ägglossning nu i mitten på oktober och planerad BIM 2 november. Detta är vårt första försök :)

Ska bli spännande att följa er andra samt kunna skriva av sig och ställa frågor till fler i samma situation. :)

Någon annan med BIM tidigt i november?

/ Sandra

Hej

Jag har också BIM 2/11. Förta försöket nu. Håller tummarna för oss.
  • Bakmamma

Jag har en fundering.

Jag är utbildad sjuksköterska och i vår utbildning så dömde lärarna ut ägglossnings test. Det är inget som behövs tyckte dom. Och jag funderar i samma bana då spermierna är så pass många per utlysning och dom lever i flera dagar i kvinnan. Om man då har samlag varannan dag iaf kring ägglossning så borde det ju inte göra ngn skillnad med ett ÄL test...?

Jag själv har aldrig provat äl test.

Gjorde nu vårt första försök att skaffa denna månad. Inväntar nu bim denna månad.

• Bakmamma
    polly82 skrev 2016-10-26 21:07:18 följande:

Jag har tänkt på samma! En kompis sa till mig "skit i tester, du kommer märka när du har ÄL, håll bara koll på ÄL sekret" men jag har aldrig sett att jag har det? Hur har ni andra? :)

Jag har haft 0 koll på min mens...den har kommit när den kommit. Men nu inför första försöket nu så laddade jag hem en app på min Android mobil som heter Ladytimer. Jag knappade in min senaste mens och sen när den visade på äl så märkte jag även om mitt sekreterare att det blev förändrad. Vi hade sex dagarna runt detta datum och håller nu tummarna att det blir resultat.

Jah tror äl test är ploj och skapar bara stress och onödiga utgifter.

Prova ni med med appen och håll koll på sekretet och ha sex så kommer det nog ge lika bra resultat, och mer pengar till kommande bebis :)
  • Bakmamma
    waattos skrev 2016-10-26 21:18:37 följande:

Okej, nu börjar jag noja mig... hade ÄL känningar helgen som var, vi låg ganska mycket då.. det var 3-4 dagar tidigare än beräknad ÄL enligt appen. Även fast jag kände att ÄL var på G så visade testen inte direkt starka positiva svar. Jag tänkte att det nog var ett förprov på komma skall.. men nu idag visar appen ÄL och jag har inte den minsta känning för ÄL och det visar så negativt det bara kan, jag tar ÄL tester 2 ggr om dagen..

Någon dag efter ÄL känningarna och vi hade sex mådde jag sjukt illa. Nu är det som bortblåst, är lite öm mellan benen, känner det när vi har sex, men det är allt! Får väl fortsätta testa mig tills mensen kommer antar jag. Hoppas på att det var ÄL i helgen bara att testerna inte visa starka pos svar. Eller så kanske jag inte har ÄL överhuvudtaget :( Bolla idéer med mig!! Är nybörjare på detta!

Jag tror att många lägger för mycket fokus på äl tester. Skippa det och ha sex istället under perioden runt äl. Spermierna lever i flera dagar i kvinnan och det är många spermier i varje utlösning så sluta stressa och ha sex varannan dag i dagarna kring äl.

Min teori iaf och mina ssk lärare
  • Bakmamma

Testade neg idag bim - 6 dagar. Så besviken. Men försöker tänka att ännu finns det en chans.

• Bakmamma
    SBernin skrev 2016-10-25 18:33:52 följande:
    Vad spännande!! Planer på att ta något test innan BIM ? :)

Håller tummarna!!
    hej jag testade imorse och grav testet visade neg. Efter ngn timme så fick jag en mensliknande blödning i toaletten. Vet inte om detta kan vara mens redan eller om det är en nidblödning :/
  • Bakmamma
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:42:26 följande:

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL  har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon 

Jag har aldrig haft koll på när min mens ska komma utan den har bara dykt upp. Dock tror jagat den är regelbunden men är inte säker. Enligt min app så tror jag att ÄL enligt appen stämmer då jag tycker att det stämmer med mitt sekret. Men vet dock inte riktigt när mensen kommer att vara beräknad men då äl verkar stämma så hoppas jag att även appens beräkning av mensen stämmer. Hoppas så innerligt.
  • Bakmamma
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.
    Tagit flera från gravidakollen men inte sett något alls på,
    Vad tror ni?

är det ÄL test?
  • Bakmamma
    Treansresa skrev 2016-10-29 20:05:18 följande:
    klockrena plus=) Grattis! gravidkollens test visar tydligen jättesent för många
    Gravidkollens tester, menar du då både ÄL test och graviditetstest?
Svar på tråden BIM november 2016