• smulan5

BIM november 2016

Hej
    En till här som hoppas på bim i november. Tyvärr vet jag inte när då jag fick MF i v 10 den 10 oktober men förhoppningsvis blir bim mot mitten/slutet av november, (hoppas kunna testa positivt på min födelsedag ). Slutade blöda i måndags o testade då ff suuupersvagt på gravtest så jag hoppas på ägglossning inom 1 vecka men vad jag förstår kan det ta ett tag om man har otur. Jag brukar känna min ägglossning men tänker även köra med älstickor denna månaden för att förhoppningsvis ha superkoll. Hoppas att det går lite snabbare än 7 försök denna gången. Tidigare har jag blivit gravid superlätt men det är 9 år sedan jag var gravid sist så man får väl räkna med att det tar lite längre tid nu när man är lite äldre (35).

• smulan5
    Nu har jag fått positivt utslag på äl-test så första äl efter missfallet väntas imorgon och om jag har tur, o d inte tar 7 månader till att bli gravid :/, kan jag hinna testa positivt på min födelsedag .
  • smulan5
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 09:06:41 följande:

Vad tror ni om detta då tjejer..? Tog det igår på BIM, väldigt svagt men är väl ändå nåt där? :)

Ja det är positivt. Grattis
  • smulan5
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:14:46 följande:

Tack tjejer, har inte fattat det själv än... Glad Jag fick missfall förra månaden så känns helt otroligt att jag blev gravid direkt igen!

Det verkar som att mina ljusrosa flytningar jag fick 4 dagar före BIM förmodligen var en nidblödning då. Förvånad

Hur har det gått för er andra som också fick ljusrosa flytningar 3-4 dagar före BIM?

Tänk om en annan också kunde ha sån tur. Fick också missfall förra månaden och har bim nu på lördag. Förra (som blev mf) tog 7 månaders försök så hoppas verkligen att det går snabbare denna gången.
  • smulan5
    Mikaela321 skrev 2016-11-15 11:08:35 följande:

Ni som väntar på BIM, vad har ni för symtom? Jag har BIM den 24e, har mensvärk o lite illamående, framförallt på kvällarna. Dagarna går så sjukt sakta när man väntar.

Jag har bim nu på lördag (19:e) o har inte ett enda symtom . Testade imorse mot bättre vetande o det blev ju såklart negativt. Tiden sniglar fram....
  • smulan5

Hela magen skriker att mensen är på G o jag vill mest lägga mig ned o gråta . Kanske lite larvigt men tror det känns extra jobbig iom missfallet förra månaden. Jaja, får väl hoppas på att den inte kommer iaf o ta nya tag i december om den gör det men det är såå j***a drygt att vänta :-/.

• smulan5
    Nykär15 skrev 2016-11-16 12:55:00 följande:

När har du BIM? Vet känslan...vi är på första försöket sen MA i juli...och känner att jag gett upp redan, tanken på att det skulle ta sig på första försöket är lite för bra för att funka...så räknar liksom med minus och nya tag i december och förhoppningsvis bästa julklappen precis innan jul!

Har bim på lördag, möjligen fredag. Ja det var väl önsketänkande att det skulle ta sig på första försöket . Men vill man ha en liten till så är det bara försöka igen.
  • smulan5
    Nykär15 skrev 2016-11-16 14:57:17 följande:

Ah men du kan ju fortfarande ha chansen kvar..ägget kan ju ha fäst sent. 

Känner mig lite avtrubbad inför BIM just för att jag ändå inte tror på att det skulle funka direkt. Ska börja med Lutinus i morgon, men hade vart skönt veta om det var nån idé..men för tidigt än ju, ett möjligt befruktat ägg har nog inte ens fäst än...har haft känningar på ÄL+4 båda sista gångerna jag vart gravid, känt det som att jag har influensa just på den dagen och det har stämt, har vart gravid. Är på ÄL+4 idag och känner inte så...vilket gör att jag med ger upp lite, fast jag vet att jag inte borde. Har ju samma chans som alla andra månader att bli gravid..men är väl lite skadad av våra missfall så vågar inte tro nåt alls just nu..känns som jag aldrig kommer bli gravid igen.

Hoppas att det är så. Vad är lutinus?
  • smulan5

Tempdipp, rosa flytningar o mensvärk. Decembertråden nästa . Lycka till alla andra.

Svar på tråden BIM november 2016