• anna7607

BIM november 2016

Hoppar in här jag med... försök nr 18 nästa äl.

• anna7607

Då jag bara har mobil får någon gärna skriva in mig på listan.

Bim 22nov försök nr 18. Två mf

Tack för hjälpen om nån kan.

• anna7607
    mariama skrev 2016-10-30 06:23:42 följande:

Nu är mensen över här och äl borde vara om ca en vecka! Längtar, och nu får det allt ta sig den här cykeln! :) Planen är alltså att slopa äl-testerna och ha sex varannan dag. Fler med äl om ca en vecka?

Jag har... försök nr 18 suck
  • anna7607
    mariama skrev 2016-10-30 08:08:27 följande:

Åh tungt :/ Då hoppas jag verkligen att det är din tur nu!! Är det första barnet?

Nä jag har två söta sen tidigare. Så de är känns tufft att de går så dåligt. Två missfall på resan än så länge. Håller tummarna varenda månad nu är de riktigt jobbigt
  • anna7607
    hoppfullsnart40 skrev 2016-10-30 16:32:55 följande:

Försök 18 här också :(

Nu är de vår tur håller tummarna hårt. när har du bim
  • anna7607
    hoppfullsnart40 skrev 2016-10-31 15:04:29 följande:

Ja det är det verkligen :) den 23e...en eeevig väntan! Själv?

Åh den 22 spännande då ligger vi lika
  • anna7607
    Persicca skrev 2016-11-03 09:36:31 följande:

Tog ett test imorse som visade negativt 3 dagar innan BIM. Enligt testet så skulle man kunna ta det 6 dagar innan, så inte gravid alltså. Hoppas nu bara att mensen kommer som den ska sen :)

Sånt har jag med gjort och plussade ändå bim+5. Gick inte vägen den gången så försök nr 18 denna månad
  • anna7607
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Jag har sex nästan dagligen oavsett äl eller inte. Vill inta hamna där man måste ha sex och de blir ett tvång. Sex ska va bra. Spermierna lever upp till 72h. Visst blir inte mängden de samma för mannen men de räcker ju med en simmare hahaha. Jag känner av min äl några dagar innan
  • anna7607
    Persicca skrev 2016-11-03 16:48:19 följande:

Jasså, så då kan man alltså inte lita på att dessa test fungerar. Förra gången jag blev gravid (gjorde abort) testade jag inte heller positivt förrän Efter, BIM+3 då med vanliga tester. Jaja, jag får se om mensen kommer i helgen eller inte innan jag kan tro något annat.

Jag vet själv hur svårt det är att hålla sig från att testa. Man blir ju galen hahaha. egentligen ska man ju låta bli.om man plussar innan mens och mensen kommer och ägget åker ut så blir man så ledsen. Men det är ju så vanligt och klassas nöstan inte ens som missfall. Här är vi på försök mer 18 med två missfall i bagaget . Nu ska jag se hur min äl är denna månad och testa med stickor. Gjorde det efter första missfallet förra julafton. Men jag känner den tydligt men tänkte kolla bara för att. Snart ger jag upp det tar så på psyket
  • anna7607
    Marie357 skrev 2016-11-03 15:44:14 följande:

Denna månaden fick vi ju rekommendationer av gyn att ej ha sex då risken för flerbörd finns. Men att vi fick göra precis som vi ville.

Vi har kört på ändå och är nu ca äl +5. Idag träffade jag syster, Hon berättade då att hon hade drömt om mig i natt att jag var gravid, med tvillingar. (hon vet ej att vi försöker) men dock hade hon drömt att jag blev tillsammans med mitt ex vilket aldrig kommer att hända.

Vi får väl se hur det ser ut om en vecka ca när jag ska testa och vad som händer sedan.

Jag släpper med två emellanåt. Tänk å få två gobitar. Håller tummarna
  • anna7607
    Exomob skrev 2016-11-08 21:27:16 följande:

Hej! 

Jag är gärna med här :D 

Jag är på BIM+6 nu och har inga känningar av mens ihuvudtaget. Igår fick jag ett nästan positivt ÄL-test. Jag har också fått svaga konstiga streck på morgonen, men de ser märkliga ut och jag vågar inte lita på dem ( köpt på ebay. )

Annars har jag vattniga och vita flytningar, trött och har en högre temp.

Jag tänkte vänta ett par dagar till för att se om testen blir starkare, annars kör jag väl på ett Clearblue.. 

Lycka till allihopa!  

Om du gått sex dagar över mensen så tycker jag att du ska köpa ett digitalt. lycka till håller tummarna
  • anna7607
    Sally8585 skrev 2016-11-13 15:19:29 följande:

Jag måste få kräka ur mig. Jag blir så less! Bim -4 idag och negativt test. Inga symtom heller. Detta är typ 3 försöket nu. Alla andra barn har blivit till på en svinblink. Kul att fylla 31. Gammal och grå blir man och fertiliteten försvinner typ haha! ;)

Försök nr 18 här... så Tre är ju inget haha... om du känner dig less och galen nu så vänta bara haha man blir värre haha. Sista grav fick jag mens sen ett pluss bim+5 då mensen va konstig. Slutade tyvärr m mf
  • anna7607
    Sally8585 skrev 2016-11-13 15:31:21 följande:

Ja man ska väl inte klaga. Men blir så frusterad :( Hoppas du får ditt pluss snart och att bebis stannar ?

Jaaaa det hoppas jag med. Nu börjar de bli riktigt drygt så nog blir man frustterad så man blir tokig hahaha hoppas du får ett plus fort
  • anna7607
    Florpan10 skrev 2016-11-13 20:35:59 följande:

Hur tidigt kan man testa sig ? Har bim 20, alltså på söndag. Så ivrig av å veta...

En del kan se på test en v innan. Olika från person till person. Denna gång tänker jag vänta till Bim den 22a om jag kan haha
  • anna7607
    Florpan10 skrev 2016-11-13 20:57:13 följande:

Okej! De e så jävla svårt å hålla sig ! Jag längtar fruktansvärt efter barn men fick reda på idag att killen bedrar mig så går i extra ovisshet nu, vill ju inte längre med honom...sådan chock å tyvärr känns de som det tagit sig men får se ! UFF!

Stackare lider med dig. Då förstår jag att du vill veta fort. Jag plussade inte förr en fem dagar efter Bim. Slutade med missfall båda gångerna. Så nu hoppas jag att de tagit sig. 18 försök och nio långa dagar kvar suck
  • anna7607
    Tussilago6 skrev 2016-11-13 21:53:50 följande:

Testade negativt på bim -4 idag, har grinat typ halva dagen för att jag hade sån känsla för att det skulle gå vägen denna gång, har just inga symtom utan mest önsketänkande. Brukar inte ta det så hårt, det var sjunde försöket nu, men idag blev det jobbigt. Plus att en kompis skickade ett "woho jag är gravid" typ en kvart efter jag hade testat... Vill inte vara missunsam, men man blir ju såååå avundsjuk! Vill ha en bebis!

Det är ju inget konstigt bim-4 har du så lite hcg. Vänta tills Bim. Jag plussade inte förrän bim+5. men jag förstår din känsla försök nr 18 för oss
  • anna7607
    Tussilago6 skrev 2016-11-13 22:51:55 följande:

Jag kommer förstås att fortsätta testa men har alltid fått tidiga plus förut, men det kan säkert variera mellan olika graviditeter också. Försök nr 18 låter tungt, har ni fått någon hjälp? Kram

Haft två missfall under tiden så vi får ingen hjälp än. Sjukt jobbigt. Bara att försöka vidare tills man hamnar inom ramen där man får hjälp. Hoppas du får ett pluss snart kram
  • anna7607
    Tussilago6 skrev 2016-11-14 05:15:20 följande:

Hoppas att du får ett plus innan dess! Vi hade ett missfall för tre månader sedan, inte kul! Men det betyder iaf att vi KAN bli gravida, finner lite tröst i det.

Ja så känner jag med man KAN iaf. 15 maj hade jag mitt sista. På bröllopsresan De innan va på julafton. Två riktigt pissiga tillfällen. Nu ör de bim-8 denna väntan hahaha man blir ju galen
Svar på tråden BIM november 2016