Inlägg från: Anonym (Jajjo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jajjo)

BIM november 2016

Jag hoppar också in här :) Längtar efter ett syskon till vår son :)

Hade ÄL sekret mellan 21-23. Den 23e gick de över till "vanliga" flytningar. Hade sjukt mycket ÄL känningar på lördagskvällen. Hade även stegring på ÄL stickor även om det aldrig blev klart positivt på dem, hade kanske kort stegring så att jag missade den. Men är ganska säker på ÄL iaf :)

Utifrån ÄL så har jag bim runt den 6e. Har dock haft rätt lång cykel sen jag var gravid sist så om jag ska räkna utifrån hur den varit de senaste månaderna har jag bim 9/11. (ÄL kom ifs tidigare denna månaden)

Är på 4e försöket och längtar jättemycket efter en lillebror/syster.

Har lite molvärk men jag litar inte på kroppen för den har betett sig jättekonstigt senaste tiden, har trott att jag varit gravid innan men då kom tanten (6 dgr sent men ändå).

Håller tummarna jättehårt för er andra :)

• Anonym (Jajjo)

BIM-lista.. Bara att fylla på

MrsMS - BIM 22/11, andra försöket med andra barnetBIM

Jajjo- BIM 6-9/11, 4e försöket med andra barnet

• Anonym (Jajjo)

[quote=77098047]Vi sa att vi inte ska ha en BIM-lista i tråden just för att det blir så otroligt långa och många inlägg då så den får vara i en helt separat tråd som kanske går länka till i TS trådstart.[/quote]

Oj förlåt nu var jag lite snabb och hann inte se detta :)

• Anonym (Jajjo)

Nu har vi ju hunnit in i november och jag ser på listan att det är flera som har BIM i början av månaden :)

Nu börjar det ju bli riktigt spännande! *nyfiken*

• Anonym (Jajjo)
    Thorax skrev 2016-11-01 10:18:39 följande:

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

Jag tycker att det syns rätt så tydligt ????
  • Anonym (Jajjo)
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-01 11:07:52 följande:

Jag tycker att det syns rätt så tydligt ????

Oj inte frågetecken! Glömde att smileys inte funkar :)
  • Anonym (Jajjo)
    Thorax skrev 2016-11-01 11:16:31 följande:

Kanske jag vågar hoppas igen, jag är sån pessimist när de gäller tester :D

Ja absolut! Ta ett till om ett par dagar, men jag tycker inte att det är någon större tvekan ;)
  • Anonym (Jajjo)

Usch vad otålig jag börjar bli! Kan inte dagarna gå lite snabbare så att jag kan få veta om det tog sig denna månaden eller inte.... har väldigt mycket molvärk, "tung-känsla" i brösten och jag kissar massor. Men min kropp har ju lurat mig innan så vågar inte hoppas. Är lite osäker på BIM men mensen bör låta bli att dyka upp mellan den 6 - 9/11.

• Anonym (Jajjo)
    Thorax skrev 2016-11-02 10:16:43 följande:

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen

Åh vad roligt :D GRATTIS!!!

Har du haft mycket symtom?
  • Anonym (Jajjo)
    Mirabelle24 skrev 2016-11-02 15:49:05 följande:

Börjar tappa hoppet på denna gång.. även om det är "långt" kvar till bim (en vecka idag). Har haft mensvärk till och från sedan ägglossningen och även känt mig trött i ryggen, igår sjönk min temp en aning och det är ju positiva tecken antar jag. MEN idag sjönk min temp ytterligare! Någon som har erfarenhet av det? Ingen mensvärk eller ryggont idag heller.

Man blir ju så nojjig! Svårt att hålla hoppet uppe och då har vi inte alls försökt länge heller.. :(

Jag har det nästan likadant idag...(inte med tempen för den har jag inte koll på, men det andra känner jag igen) Har haft en sån gräslig molvärk i ca 1 vecka, frusit och mått lite småilla till och från. Har också varit rätt svullen om magen men det brukar jag vara innan mens. Men idag känner jag absolut ingenting. Hade faktiskt börjat hoppas även om man försöker att inte tänka på det. Men får väl tänka att så länge mensen inte kommer så finns hoppet. Har BIM 6-9/11. Vilket datum hade du? Är det ditt första barn? :)
  • Anonym (Jajjo)
    Tillajordgubbe skrev 2016-11-03 12:58:01 följande:

Hej vill ni titta på mitt test? Är på bim -3 såg ett streck redan efter 1 minut. Vad tror ni?

Tycker mig också se ett svagt streck :)
  • Anonym (Jajjo)
    Mirabelle24 skrev 2016-11-03 23:06:12 följande:

Ja alltså som man velar fram och tillbaka! Hemsk tid detta mellan ÄL och bm... :(

Jag har bim 9/11! Och det är första barnet. För dig då? :)

Tänk att man gått runt och trott att vartenda sex utan skydd leder till barn, haha! Om man ändå hade vetat hur svårt det kan vara..

Ja visst är det. Jag har ju kanske bim idag (räknat 14 dgr efter ägglossningen som kom några dagar tidigare denna månaden.) Eller så jag har bim 9/11 om det kommer som vanligt. Ingen mens ännu. ... men har lätt mensvärk så det känns som att den kommer snart. Har haft molvärk senaste veckan ifs. Har även mått så grymt illa senaste veckan, mest på kvällarna, men igår kväll kände jag ingenting så jag känner mig inte så hoppfull just nu.

Det är mitt andra barn, har en son på 2.5 år :) men han kom efter första försöket så vi var lite bortskämda och trodde fortfarande att det var så enkelt fram till nu :P dessutom hade jag bestämt mig för att inte hålla på och känna efter utan att inte tänka på det förändrar mensen blev sen...... det gick ju bra det, haha!

Håller tummarna att den jä**a tanten håller sig borta för oss båda :)
  • Anonym (Jajjo)
    Madfih072 skrev 2016-11-07 17:25:10 följande:

Hoppas det stämmer för mig med! Ska också testa på torsdags om inget annat händer men tänker att Mensen dyker in imorgon eller på onsdag. Hoppas du också plussar, och visst klarar du dig ifrån att testa innan torsdag ;) Kallas för självdisciplin ;) hahah!

Ska också testa på torsdag hade jag tänkt :). Om jag räknar tiden efter äl så hade jag bim igår (ägglossningen kom lite tidigt denna månaden). Men om jag räknar att mensen ska komma som vanligt så ska den komma på onsdag. Ingen mens ännu men har bestämt mig för att inte testa förän på torsdag. Så spännande att flera ska testa samma dag :D

Har mått så gräsligt illa senaste tiden så är det inget så är det fasen något annat som är fel :/
  • Anonym (Jajjo)
    Madfih072 skrev 2016-11-07 22:51:11 följande:

Nu kom tyvärr mensen på Bim.... men det stämmer ju med att jag inte hade några känningar alls. Nya tag nästa månad försök 7.... ????

Åh va synd! Håller tummarna för att du får ditt plus nästa månad :)
  • Anonym (Jajjo)

Börjar bli lite smått hoppfull här. Har ju Bim mellan 6-9/11 och ingen mens i sikte ännu. Har en hel del molvärk sedan någon vecka tillbaka och är illamående till och från. Brösten är jätteömma (kan ifs vara pms) och jag är sååååååå trött.

Men försöker hålla mig att testa till minst torsdag :)

• Anonym (Jajjo)
    B B B skrev 2016-11-07 22:17:22 följande:

Hoppas på många plus för er som ska testa på torsdag (och alla andra dagar också så klart! Jag håller på det tills fredag då jag har BIM.. Så spännande!

Någon annan som är täppt? Jag är jättetäppt och nyser massor men är liksom inte förkyld eller sjuk..

Nu är jag inte täppt men förra gången jag var gravid så var mina första symtom nästäppa och molvärk :) håller tummarna på fredag ;)
  • Anonym (Jajjo)
    fruH92 skrev 2016-11-08 20:33:28 följande:

BIM+7 idag, aldrig varit en vecka sen innan. Tog ett test nyss men helt negativt. Vill nästan ha min mens nu så jag kan få tänka på annat... Börjar bli frustrerad & funderar på att kolla upp vad det annars kan vara, på sjukhuset då alltså. Inga symptom inför varken mens eller graviditet... Endast flytningar, annars ingenting. Hade ändå hoppats på att få positivt så här långt efter BIM, man kan ju tycka att det ska bli positivt om man nu är gravid. Någon som har haft så här försenad mens & plussat långt efteråt? Behöver väl få lite hopp, antar jag... :(

Har du testat med morgonurin? Och med olika sorters tester? Du kanske hade ÄL lite senare denna månaden så att hela cykeln blivit förskjuten :)
  • Anonym (Jajjo)
    fruH92 skrev 2016-11-09 11:31:08 följande:

Tro mig, jag har testat alla sorters test alla tider på dygnet... Suck :( blir inte klok på det här spökeriet i min kropp. Får vänta ännu fler dagar innan jag tar ett nytt. Har det gått två veckor åker jag till sjukhuset & kollar upp vad som händer :)

Usch va jobbigt för dig! Håller tummarna för att du får ett glatt besked nästa gång du testar :) låter som att du har en bra plan!
  • Anonym (Jajjo)

Idag är det torsdag så imorse satte jag mig och skulle doppa den där stickan.... när jag precis doppat stickan och reser mig från toaletten kommer kattungen i full galopp, upp på sonens pall och *plums*.... rätt ner i toan!!!!! Så snabbt som sjutton fick jag rädda henne från sitt otrevliga bad i mitt kiss och lägga stickan åt sidan medan jag duschade av henne. När hon är duschad och inlindad i en handduk kommer jag ihåg testet och titta vilken trevlig syn jag fick :D

Vilken morgon! Hahaha!

• Anonym (Jajjo)
    Tussilago6 skrev 2016-11-10 08:56:01 följande:

Haha, du lär ju minnas den morgonen som du plussade länge! Stort grattis!

Haha ja denna morgon glömmer jag inte i första taget!

Tack allihopa för alla grattis, nu är det bara att hålla tummar och tår för att den lilla/-e vill stanna :)
Svar på tråden BIM november 2016