Inlägg från: Mirabelle24 |Visa alla inlägg
  • Mirabelle24

BIM november 2016

Hej! Hoppar in här jag med. Jag och min sambo (24&28 år) är inne på 2a försöket denna månad, hade ÄL för ungefär 4 dagar sedan och prickade in sexandet ganska bra tycker jag! Nu är det bara att vääääääänta... 8 dagar till bim..

• Mirabelle24
    Nykär15 skrev 2016-10-31 08:28:24 följande:

Hade med ÄL för 4 dagar sen, men jag har 10 dagar till BIM. Har du 12 dagar lutealfas? Väntan är lång...vårt första försök efter MA i juli...så har inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig redan på första försöket. Efter första missfallet tog det till försök nr 3 innan det tog sig igen...så försöker koppla bort väntan så gott det går. Känner mig nästan lite likgiltig just för jag inte tror det kommer funka direkt...tråkigt.

Oj! Kollade helt knasigt. 9 dagar till bim idag är det! :)
  • Mirabelle24
    josefinevm skrev 2016-10-31 19:46:27 följande:

Är det möjligt att känna symtom bara några dagar efter ÄL? Eller är det bara inbilning? Men jag har så fruktansvärt ont i brösten, något som jag inte brukar ha annars. 

Har ni andra några tidiga symtom?

Kul att läsa hur ni andra har det :)

Jag tycker att jag haft "mensvärk" till och från i några dagar nu (ÄL i början/mitten på förra veckan), och idag så har det värkt och "dragit" i höger äggstock. Och så ömmar bröstvårtorna! Men känns väldigt tidigt för att ens kunna känna några symptom än.. säkert inbillning :P
  • Mirabelle24
    Thorax skrev 2016-11-01 10:18:39 följande:

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

Det ser positivt ut tycker jag! :D
  • Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 11:28:28 följande:

Förstår din känsla. Själv har jag fått så där über ont idag. Så tror ägget bäddar in sig ordentligt nu. Tempen dippade idag också så min känsla att det tagit sig förstärks verkligen.

Håller tummarna att det bara är annorlunda för dig denna gång att det tar sig trots allt!

Spännande! När har du bim? :)

Min temp dippade en aning idag, hade ont igår! Hoppas det tagit sig denna månad!
  • Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 13:51:06 följande:

Spännande! Håller tummarna!

Jag har inte bim förrän 9/11, äl+6 idag.

När har du bim?

Åh vad roligt! Jag har också bim 9/11 :) Kul att följas åt!
  • Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 14:51:55 följande:

Verkligen! Dina symtom är ju lika mina. Haft ordentligt ont idag som började lite smått redan igår. Så här har jag bara haft de gånger jag plussat svagt. Denna gång hoppas vi på plus för båda. Starka sådana ska vi ha också.

Ja, hoppas hoppas! :)
  • Mirabelle24

Börjar tappa hoppet på denna gång.. även om det är "långt" kvar till bim (en vecka idag). Har haft mensvärk till och från sedan ägglossningen och även känt mig trött i ryggen, igår sjönk min temp en aning och det är ju positiva tecken antar jag. MEN idag sjönk min temp ytterligare! Någon som har erfarenhet av det? Ingen mensvärk eller ryggont idag heller.

Man blir ju så nojjig! Svårt att hålla hoppet uppe och då har vi inte alls försökt länge heller.. :(

• Mirabelle24
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-03 14:07:36 följande:

Jag har det nästan likadant idag...(inte med tempen för den har jag inte koll på, men det andra känner jag igen) Har haft en sån gräslig molvärk i ca 1 vecka, frusit och mått lite småilla till och från. Har också varit rätt svullen om magen men det brukar jag vara innan mens. Men idag känner jag absolut ingenting. Hade faktiskt börjat hoppas även om man försöker att inte tänka på det. Men får väl tänka att så länge mensen inte kommer så finns hoppet. Har BIM 6-9/11. Vilket datum hade du? Är det ditt första barn? :)

Ja alltså som man velar fram och tillbaka! Hemsk tid detta mellan ÄL och bm... :(

Jag har bim 9/11! Och det är första barnet. För dig då? :)

Tänk att man gått runt och trott att vartenda sex utan skydd leder till barn, haha! Om man ändå hade vetat hur svårt det kan vara..
  • Mirabelle24

Aaaaah... 5 långa dagar kvar till bim. Har fortfarande molvärk till och från i tjejmagen och igår hade jag ett jäkla humör! Min temp har sjunkit två dagar i rad men idag så steg den ganska högt. Hoppas verkligen att det är en liten där inne nu..

Vill bara testa NU men är så rädd att det ska visa negativt!

• Mirabelle24
    Madfih072 skrev 2016-11-04 22:02:32 följande:

Tog precis ett äl-test på

Äl+10 och det var toknegativt så antar att det inte bidde något denna gång heller! För visst ska äl-test visa positivt vid graviditet också? :(

Tog precis ett ÄL test jag med, har googlat supermycket på detta nu ikväll! (Vad skulle man göra utan Google liksom ;) ) Ibland kan det ge utslag om man är gravid och ibland inte tydligen.. Många säger att dom testat graviditetstest som blivit positivt och ÄL test samma dag som blivit negativt, så är nog inget att förlita sig på! :)

Jag är på bim + 8-9 och mitt ÄL test visade svagt positivt? Vette tusan om man ska våga hoppas något pga av det men man kan ju hålla tummarna iaf! :)
  • Mirabelle24
    Mirabelle24 skrev 2016-11-04 22:22:25 följande:

Tog precis ett ÄL test jag med, har googlat supermycket på detta nu ikväll! (Vad skulle man göra utan Google liksom ;) ) Ibland kan det ge utslag om man är gravid och ibland inte tydligen.. Många säger att dom testat graviditetstest som blivit positivt och ÄL test samma dag som blivit negativt, så är nog inget att förlita sig på! :)

Jag är på bim + 8-9 och mitt ÄL test visade svagt positivt? Vette tusan om man ska våga hoppas något pga av det men man kan ju hålla tummarna iaf! :)

ÄL +8-9 menar jag såklart! Bim nästa vecka! :)
  • Mirabelle24

2-3 dagar kvar till bim nu.. testade negativt med testlagrets stickor i fredags. Mådde jätteilla igår eftermiddag och har fortfarande molvärk i tjejmagen till och från. Alltså detta symtomletande! Haha.

Tempen ökade en aning idag också! När ska man våga testa igen? Måste jag orka vänta tills på onsdag?

• Mirabelle24
    Heineken86 skrev 2016-11-06 15:21:10 följande:

Jag har för mig att testföretaget kräver ganska mycket hormon för att bli positivt... iaf mer än t.ex. Clearblue som visar positivt tidigare.

Jaha! Ja då finns der kanske en chans ändå! :)
  • Mirabelle24
    becca90 skrev 2016-11-06 19:19:16 följande:

Vad är det där för app? :)

Det är natural cycles! :)
  • Mirabelle24

Idag sjönk tempen ordentligt vilket jag gissar betyder att tant röd är på ingående. Bara till att ladda om till nästa ÄL! Som tur är så är det ju förhoppningsvis inte jättelångt dit! :)

• Mirabelle24

Då tant röd kom med buller och brak igår så hoppar jag in i decembergruppen istället! :)

Grattis till alla som plussat och stort lycka till till alla som väntar på bim!!

Svar på tråden BIM november 2016