BIM november 2016
Hjälp mig är det ägglossning på g? Stickan med lite svagare streck togs i eftermiddags och den andra stickan senare på kvällen. Eller kan strecket bli ännu skarpare?
Så knepigt att tyda om det är ett positivt test eller inte.
För att det ska räknas som positivt ska test-strecket vara lika starkt eller starkare. Inget av dom på bilden räknas då som positivt. Men det stegrar ju uppenbarligen iaf. Väldigt lätt att missa "toppen" på stegringen. Är väldigt individuellt, vissa har lång stegring andra har kort. Testa imorn igen blir det svagare då så kan du ha missat toppen. Men ägget släpper ju inte förrän 12-48 timmar (tror jag) efter positivt test.
Wow grattis!! :D
Bim 13/11 och det känns som en evighet! Även fast jag tror vi tyvärr lyckades missa ÄL denna gång men förhoppningen finns ju såklart. Tredje försöket och första barnet för oss.
Så otålig men det är bara att vänta.
Är det möjligt att känna symtom bara några dagar efter ÄL? Eller är det bara inbilning? Men jag har så fruktansvärt ont i brösten, något som jag inte brukar ha annars.
Har ni andra några tidiga symtom?
Kul att läsa hur ni andra har det :)
Jag tycker att jag haft "mensvärk" till och från i några dagar nu (ÄL i början/mitten på förra veckan), och idag så har det värkt och "dragit" i höger äggstock. Och så ömmar bröstvårtorna! Men känns väldigt tidigt för att ens kunna känna några symptom än.. säkert inbillning :P
Jag upptäckte just något roligt för alla oss som har BIM 13/11. Det är fars dag! :O hur roligt och häftigt hade inte det varit att få ett plus tillsammans med gubben då liksom?! Det enda tråkiga med det är att helt plötsligt så sköt mina förväntningar (som jag hittills lyckats hålla hyfsat låga) i skyn... oh well, får försöka tänka på annat. Som om det är så himla lätt :P
Hur snabbt har ni känt några gravidtecken? Och vad?
Jag hade väldigt ont i brösten men nu är det borta och annars är jag bara väldigt trött. Dock väldigt mycket på jobbet så kan ha med det att göra. Rädd för att man är lite skenis.
Hur tidigt kan man testa? Har Bim 13/11 men är sååå otålig och vill veta nu! Dock så känner jag inga tecken så något säger mig att mensen kommer att komma som ett brev på posten. Men man hoppas ju verkligen såklart.
Jag har också BIM 13/11 :D jag tänker vänta tills dess, dels för att jag vill testa med sambon o vi ses bara på helger, o dels för att det är fars dag o det tycker jag var lite kul! :P dessutom är det en bra övning för psyket tycker jag, o för självkontrollen. Skadar aldrig för mig att träna på lite ;) sen tänker jag lite såhär, det är dyrt med test för det första. För det andra så är det ingen som blir glad av ett negativt test! Än mindre två! Om man testar nu kanske man får negativt, men då vet man ju att det var så tidigt så man får testa igen närmare BIM. Och har det då verkligen inte blivit något så kommer det ju vara negativt den gången med :( jag träffar nog hellre tant röd än får ett negativt test faktiskt, känns inte som ett lika stort misslyckande på något sätt, även om det betyder exakt samma sak :P
Se det positivt: idag är det BIM-7 :) vi kan räkna ner ihop :D