Inlägg från: Lilltiger84 |Visa alla inlägg
  • Lilltiger84

BIM november 2016

"Hänger gärna på här! Hade ett missfall i v. 9 i oktober, så jag har inte stenkoll på min kropp just nu. Utifrån flytningar och känningar tror jag att jag är på ÄL+10 idag, men det kan också vara helt fel. Fick en liten liten blödning (rosa på pappret) för två dagar sen, man kan ju alltid hoppas att det var en nidblödning. Inget mer sen dess. Brukar normalt få mens typ ÄL +11 eller +12, så nu till helgen i så fall. Dock vet inte jag, cykeln kanske kan förändras efter en graviditet/missfall?"

MaTik - vilken lik situation vi är i. :) Hade också missfall i oktober, i vecka 7, så vet inte heller om allt är som vanligt i kroppen igen. Ägglossningstest visade som starkast söndag för 1 1/2 vecka sen så tror jag är på ÄL+11 idag. Igår kväll när jag skulle torka mig var där en ljus rosa flytning och sen har jag inte haft något mer. Undrar om det är början på mens (brukar aldrig ha så, men efter missfall kanske det blir annat?) Jag undrar också om cykeln förändras så här efter missfall.. Känns som att ägglossningen blev som vanligt ungefär iaf. ;) 

• Lilltiger84
    MaTik skrev 2016-11-10 13:19:33 följande:
    Vi är lika gamla också om 84 i ditt namn är ditt födelseår! :)  Men precis, jag brukar heller aldrig ha mellanblödningar, men saker kan ju vara förändrade i kroppen. Fick ju ingen nidblödning när jag blev gravid nu sist, men man har ju läst om att det ska kunna hända! :) När tänkte du testa? Jag tänkte försöka hålla mig till söndag morgon, men det kan ju (troligtvis) hända att nyfikenheten tar över tidigare!

Hoppas vi båda får plus nu! (Och man klickar på texten "citera" över varje inlägg, tog ett tag för mig med att lista ut den kluringen!)

Tack, nu såg jag citera-knappen! :P
    Haha, men vad lustigt - 84 är mitt födelseår. Är det ditt första barn också?

Nej jag fick inte heller någon nidblödning sist jag var gravid så tycker också det är konstigt.. Kan väl vara olika från graviditet till graviditet också kanske? Jag hoppas iaf! :D Jag hade tänkt att testa imorgon men om det här nu var nidblödning så har jag kanske inte producerat tillräckligt med hcg så då tänkte jag testa på söndag som är +14 efter AL. :) Om inte mensen dyker upp istället då.

Har du några symptom och i så fall är det samma som sist du var gravid? Jag hade grymt ont i brösten redan någon vecka efter ÄL sist men nu är det knappt nånting. :( Är dock väldigt uppsvullen i magen (kan inte ha mina vanliga byxor) och mer kissnödig än vanligt och det var jag sist också så man vet inte vad man ska tro...

Ja, hoppas vi båda får plus och att det lilla pyret vill stanna kvar den här gpngen! :)

• Lilltiger84
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 15:24:46 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Vad många det verkar vara som har BIM i helgen och som har fått en ljusrosa flytning 3-4 dagar före beräknad mens. Ska bli spännande att se vad resultatet för oss blir.. Glad
  • Lilltiger84
    Lindseeey skrev 2016-11-14 06:53:55 följande:

Bim+1 idag då, ingen mens i sikte, haft molande värk till och från under natten och lite ömma bröst. Min mens brukar alltid vara punktlig, dock har jag fått gå in och jobba två vakna nätter nu på jobbet, kanske det som ställt till det för kroppen, den kanske blir förvirrad över vilket dygn det är haha. Har fortfarande förhoppningar om att ett plus ska dyka upp även om jag börjar inse att det nog inte kommer denna månaden :/ hur har det gått för er andra om hade bim i helgen ?

Grattis!! Jag ser absolut ett svagt streck! :D

Vad tror ni om detta då tjejer..? Tog det igår på BIM, väldigt svagt men är väl ändå nåt där? :)

• Lilltiger84

Tack tjejer, har inte fattat det själv än... Glad Jag fick missfall förra månaden så känns helt otroligt att jag blev gravid direkt igen!

Det verkar som att mina ljusrosa flytningar jag fick 4 dagar före BIM förmodligen var en nidblödning då. Förvånad

Hur har det gått för er andra som också fick ljusrosa flytningar 3-4 dagar före BIM?

• Lilltiger84
    Kåtisroinen skrev 2016-11-14 10:22:14 följande:
    Jag fick också det, på BIM-3. Är nu på BIM+1, ingen mens, tempen ligger kvar stabilt högt och alla små tecken finns kvar. Så hoppet lever än så länge, trots negativt test igår på BIM-dagen. Läste dock att det kan ta upp till 5-6 dagar efter en nidblödning innan dess att hormonerna har kommit igång tillräckligt för att synas på ett test. Så jag håller tummarna för allt jag är värd!
    Spännande, jag såg också det där med 5-6 dagar så jag håller också tummarna för dig! Skrattande

Kan tillägga att jag tog 2 test från samma märke (samma förpackning) och det andra testet syntes det knappt på så verkar kunna variera mellan testen en hel del... När tänkte du testa igen?
  • Lilltiger84
    gosis skrev 2016-11-14 10:54:28 följande:

Det hör tig jag i lördags, vet inte om min bim var då men tror art jag hade bim i lör, sön eller idag. Har en cykel som variera mellan ca 28-31 och det hade gått 28 dagar i lördags.

Det var ett tag sen jag var gravid så har redan hunnit glömma lite hur allting är.

Men vad ser ni? Det är ju inte så starkt!

Ska göra ett till i eftermiddag med ett annat märke, och ett nytt imorgon.

Jag ser absolut ett svagt streck, grattis! Glad
  • Lilltiger84
    smulan5 skrev 2016-11-14 11:10:51 följande:
    Tänk om en annan också kunde ha sån tur. Fick också missfall förra månaden och har bim nu på lördag. Förra (som blev mf) tog 7 månaders försök så hoppas verkligen att det går snabbare denna gången.

Åh, jag håller alla tummar jag har för att du också plussar! {#emotions_dlg.flower} 

• Lilltiger84
    Lindseeey skrev 2016-11-14 11:38:00 följande:
    Tack så mycket!! :D tog clearblue digital också och fick gravid 1-2 :D helt överlycklig !

Ser absolut något på ditt test också!! Grattis !!
    Tack! Skrattande Jag tog också ett CB digital som visade 1-2, så vi är visst gravida! Solig
  • Lilltiger84
    Kåtisroinen skrev 2016-11-14 14:32:28 följande:
    Åh tack, känner att jag behöver positiv energi haha! Är så nervös, hoppas så himla mycket, alldeles alldeles för mycket egentligen. Men har väntar på att få börja med detta i 6 år, så det är svårt att inte hoppas för mycket. Längtar något så enormt!

Jag hoppas testerna kommer på posten imorgon, kommer testa så fort jag får dem haha! Har köpt på mig 7 st nu, så jag har ett litet lager :) köpte också två olika sorter med olika känslighet, några hade så lite som 5 mIU/ml och de andra hade 10 mIU/ml. Clearblue som jag testade med igår låg på 25 mIU/ml, så förhoppningsvis kan de nya testerna visa något som de gamla inte kan ;)

Förstår dig, jag längtar också något fruktansvärt efter att bli mamma.. Jag hoppas verkligen att november är vår månad!

Haha, bra med ett lager där hemma! Förra gången var jag värsta test-missbrukaren så ska försöka lugna mig den här gången, haha. Håller alla fingrar och tår! <3

• Lilltiger84
    TillyLina skrev 2016-11-14 14:56:14 följande:

Varför ska man testa med morgon urin? Funkar det lika bra om man inte kissat på 6-7h trotts att det är dag? Hur gör man om man jobbar natt?

Tror det ska gå lika bra att testa på dagen, om man inte har druckit en massa under dessa timmar. Så tolkar jag det iaf, att det är för att man inte har druckit under natten och spätt ut urinen som de säger att morgonurinen är bäst. :)
  • Lilltiger84
    Kåtisroinen skrev 2016-11-15 08:12:03 följande:

BIM+2 o idag kom mensen :'(

Vad tråkigt Rynkar på näsan 

Jag håller tummarna att december är din månad och att det blir en fin julklapp då.. Flört

• Lilltiger84
    Lady K skrev 2016-11-17 08:37:29 följande:

Förvirrad i bott... Är inne på fjärde cykeln efter p-pillerstopp, de tidigare har varit på 34, 34 o 38 dagar med en lutealfas på 17 dagar, beräknat efter när jag trott mig haft ägglossning då jag har haft identisk molvärk varje gång. Hade "äl-värk" måndag 7/11 så beräknad bim är 24/11. Igår kväll på vad mig veterligen är äl+9 får jag en brunrosa flytning, hade tampong inatt som hade pyttelite brunt på sig (sorry för detaljerna...). Har nu börjat få molvärk... Ska mensen spela mig världens spratt o komma en hel vecka för tidigt?

Finns ju nidblödning också, hoppas ju såklart på det men vågar samtidigt inte få upp hoppet alltför mycket...

Jag fick ljusrosa flytningar på äl+10 och det visade sig vara ett +. Håller tummarna att du har samma! Skrattande
Svar på tråden BIM november 2016