• TillyLina

BIM november 2016

Jag hänger gärna med här :)

26år och vi planerar vårt andra gemensamma barn nu :) Första var ett välkommet hoppsan så det här med att planera barn är nytt för oss. Min BIM borde vara nu den 16/11.. Till saken hör att jag fick ett missfall för nästan 2månader sen och för 3månader sen så slutade jag med psykofarmaka hastigt pga graviditeten. Så alla symptom jag känner vet jag inte om det är för gravid igen eller utrensning av psykofarmakan..

Sen igår så mår jag konstant illa och gråter för ingenting.. Hoppas gör jag ju men vågar inte tro riktigt.. :)

• TillyLina
    mariama skrev 2016-11-12 21:11:10 följande:

Vad kul, jag är också 26 och planerar andra barnet, fick missfall fast för tre månader sen snart. Hur gammalt är ditt första barn? :) Spännande! Jag har BIM runt 18-20/11. Håller tummarna stenhårt för oss! Dina symtom låter ju lovande men förstå ju hur du menar, inte lätt att veta vad det beror på :)

Vad roligt att vi är så nära varandra med både ålder och BIM ????

Skrutt är 17måmader nu ???? Hur gammal är din? :D Har du fått några symptom än? ????
  • TillyLina
    mariama skrev 2016-11-12 21:35:38 följande:

Superkul :) Hoppas vi får fina plus båda två inom några dagar! Vår lilla kille är 1 år och 8 månader! Jag har sen igår kväll haft en väldig molvärk i livmodertrakten, vågar inte hoppas på något men tycker den känns lite bekant liksom. Plus att brösten blivit lite ömma idag. Hoppas det fortsätter så! Känns som att det tar sååå lång tid att bli gravid nu efter missfallet även om det bara är tredje försöket sen dess!

Åh vad roligt! Håller lila tummar och tår för dig :D Jag funderar på att testa imorgon, karln min är minst lika nyfiken som jag på att veta om det är nått denna gången :D
  • TillyLina
    lisohl skrev 2016-11-12 21:47:17 följande:

Äl+8 idag och jag har molvärk till och från, det spänner/pirrar i brösten ibland och två gånger idag har jag haft vattniga flytningar när jag varit på toa. Känns ju rätt lovande om det inte vore för att jag hade ungefär samma symptom förra månad (tur jag skriver upp annars skulle jag aldrig minnas). Det enda jag kommer ihåg från min första graviditet är att jag hade ömma bröst, så nu går jag och smygklämmer på brösten i tid och otid...

Haha som jag känner igen mig! Jag springer omkring och funderar över färg på vår torna och växt värk i brösten.. xD men förra gången kom illamåendet först i vecka 7 ungefär. Så jag vet inte ens om samma symptom kommer denna gången.. :)
  • TillyLina
    lisohl skrev 2016-11-13 12:57:00 följande:

Nej, det är lite det som gör att jag fortfarande håller hoppet uppe; att det inte är säkert det blir samma symptom som sist! Bim på fredag men tror att jag väntar med test till på söndag om mensen inte dykt upp än. Men om jag får ont i brösten kanske jag testar tidigare ;) När har du bim?

Min BIM är den 16/11 så på onsdag :) Nu är jag inne på tredje dagen av konstant illamående, humörsvängningar, känslig näsa och gråter för inget alls.. Testade denna morgon men det var negativt. :( men lite hopp har jag då min hund nosade mig på magen och sen gav mig en snabb puss på magen (senast hon gjorde så var jag gravid med Skrutt) men vi får se om tant röd hälsar på om några dagar :)
  • TillyLina
    Nykär15 skrev 2016-11-13 17:44:42 följande:

Gammal?

Själv fyller jag 40 snart...försökt ett år nu med både ett MF och ett MA i v 13...tre försök är ingenting! Resan till barn kan vara både lång och krokig...man måste försöka ta det med lite ro och leva under tiden, vet det är skitsvårt! Men jag tycker man blir lite avtrubbad med tiden och jag var nog pråligare första försöken än mot nu...kanske pga all skit vi genomgått sista månaderna efter MA.

Första två barnen blev till på första försöken...inga konstigheter.

Äl-test gått ner idag igen, så väntan på BIM 26/11 har börjat.

Håller alla tummar och tår jag har <3
  • TillyLina
    Lindseeey skrev 2016-11-14 07:49:51 följande:

Man ska tydligen inte vara för snabb på fingrarna.. visst är väl detta ett plus??

Ser ut som att det tog sig! Grattis! <3
  • TillyLina

Varför ska man testa med morgon urin? Funkar det lika bra om man inte kissat på 6-7h trotts att det är dag? Hur gör man om man jobbar natt?

• TillyLina

Jag kunde inte låta bli. Jag erkänner jag testade innan BIM, igen... Sjukt dumt gjort. Negativt, självklart... Jag tror inte jag är gravida men någonstans inom mig hoppas jag fortfarande.

Chocken som kom nu ikväll, (ursäkta detaljerna!) en liten blödning. Hallonsaft så tunn är den. Koppen åkte i, måste se imorron hur mycket som jag blöder. Tidig mens (och stört lustig sådan) eller en nid blödning kanske? Men 13dagar efter ÄL?

• TillyLina

Hoppas då kom tant röd här då så det blir väll BIM December för min del.. Lycka till alla! <3

Svar på tråden BIM november 2016