• gosis

BIM november 2016

Det hör tig jag i lördags, vet inte om min bim var då men tror art jag hade bim i lör, sön eller idag. Har en cykel som variera mellan ca 28-31 och det hade gått 28 dagar i lördags.

Det var ett tag sen jag var gravid så har redan hunnit glömma lite hur allting är.

Men vad ser ni? Det är ju inte så starkt!

Ska göra ett till i eftermiddag med ett annat märke, och ett nytt imorgon.

• gosis

Åhh vågar inte riktigt hoppas!

Men kunde inte vänta till i eftermiddag och tog detta nu den gröna är ifrån gravidetskollen.nu som kan mäta tidig hcg nivå.

Den blåa tog jag idag på morgonen vid kl. 08.00 men inte morgon urinet då min dotter vaknade kl. 06.00 ????

• gosis

Emeliina:

Helt galet alltså!

Jag blir så glad om allt går vägen. Har två barn och varit med om två missfall, så ropar inte hej för tidigt! Vill se strecken ännu tydligare, innan jag vågar hoppas.

Men enligt deras beskrivning om man läser svaret inom 5 min så ska det ju vara ertt + oavsett styrka på strecket.

• gosis

Lindseeey: det är ju ett streck där på din sticka! Grattis! Ser ut som vi har samma märke.

• gosis
    babydreams skrev 2016-11-15 08:26:50 följande:

Denna månad har varit så hektisk för mig och min sambo då vi nyligen flyttat, jag har tagit körkort osv så har inte hunnit tänka så mycket på bebisverkstaden. Vi myste runt ägglossning en eller två gånger bara mer än så var det inte. Igår var det BIM, men ingen mens. Tänkte att jag testar idag, för jag har ju ändå så himla många test hemma. Tog först ett sånt här billigt från testlagret, var inte ett dugg nervös för har ju inte känt något annorlunda. Trötthet kanske, men jag är ju jämt trött så det. var ju inget nytt. DIREKT när jag doppade det i kisset blev det två streck. Jag blev så chockad. Upp från sitsen snabbt som tusan och slet tag i ett digitalt, doppade det med. Stod Gravid 2+3. HELT OFATTBART. Vi har försökt sen juni, så på sjätte försöket fungerade det. I juli ska vi ha vårt första barn, om allt går som det ska!

Väckte sambon direkt och visade honom testen. Han blev lika glad som mig. Vi trodde något var fel på oss för att det aldrig hände något någon gång. Nu känns det så overkligt.. Är så glad! Vår dröm om ett barn ska förhoppningsvis gå i uppfyllelse ?

Håller tummarna för er andra nu att ni också ska plussa! :D grattis till er som redan plussat och styrkekramar till er som fått minus. Bättre lycka nästa gång <3

Ett stort grattis!

Jag har med testat ned billiga tester och fått två streck, men inte starka, har beställt digitalt och hoppas få se samma resultat som du! ????

• gosis
    äpplelina skrev 2016-11-15 11:38:16 följande:

Plussade idag!! Hade bim i torsdags/fredags och tog ett negativt RFSU i torsdag.. idag tisdag fick jag detta :) lycka till alla ni andra där ute!

Grattis!!!! ????
  • gosis

Äppelelina:

Det var inte meningen med en massa frågetecken, förstår inte varför det blir så, blev så igår också när jag skrev något tecken.

• gosis

Jag tog detta idag!

Den översta är Stav efter 1 min efter doppad

Mitten grav stickor precis efter 1-2 min

Den sista är äl test och staven

• gosis
    2017 bebis skrev 2016-11-15 13:06:01 följande:

Grattis

Tack! Vill se på digitala, det är typ bara den jag litar på ????
  • gosis
    2017 bebis skrev 2016-11-15 13:07:58 följande:

Det kom inga bilder hade bråttom

Svårt och se, men första bilden ser jag typ en skugga bara, men ingen färg.
  • gosis
    äpplelina skrev 2016-11-15 13:25:05 följande:

Grattis du mä!! Jag räknar till bf 20 juli.. vet du din ungefärliga bf? :D

Jag har räknat genom olika förlossning beräknare. Och det varierar mellan 20-21/7 trotts att det är samma menscykel längd efter sista mens.

När hade du sista mens?
  • gosis
    äpplelina skrev 2016-11-15 18:39:36 följande:

14 oktober, när hade du sista? :)

Samma här 14 oktober. Vad kul, ska vi följa varandra hela vägen? :) hoppas allt går som det ska.

Hur mår du? Känner du något?

Jag har rejäla molande värk i livmodern, man känner att den jobbar. Är lite tröttare, men annars inte så mycket förändring
  • gosis
    emmne91 skrev 2016-11-16 19:10:44 följande:

Tog ett test igår kväll och ett imorse. Vad tror ni?

Jag ser deffenetivt två lite svaga streck. Men blir säkert lite starkare om någon dag.
  • gosis
    Anonym (Emma) skrev 2016-11-16 22:40:38 följande:

Jaha, kört för mig denna gång också då..:(

Skulle till och känna efter lite på tappen igen för att se ifall det har ändras något, fick rosa "flytningar" och lite rosa på pappret efter när jag torkade mig. Så mensen är på väg redan nu, har bim på lördag :'(

Eller så är det rosa flytningar för att över fäst sig. Med tanke på att du har bim på lördag. Hoppet är ju inte över förrens den riktiga mensen kommer. Hoppas för din skull.
  • gosis
    FrökenE1985 skrev 2016-11-16 23:13:21 följande:

Provar här med, hade bim förra onsdagen. Alltså en vecka sen.

Är visserligen medveten om att kvaliten är kass när man lägger upp bilder här. Men jag provar ändå. En är orginalbilden den andra är ett collage med samma bild fast olika filter. Någon som ser nått?

Jag ser ett litet svagt streck på det översta längst ner, dem andra ser jag ingenting. Men dem är så mörka med.
  • gosis
    marretiin skrev 2016-11-17 06:01:01 följande:

Kan inte tro att det är sant. Vi ska ha en bebis .

Sitter här på toaletten o bölar som fan. Hade ju planerat o vänta tills ikväll isf med o berätta för killen o göra d på nåt gulligt sätt. Haha jag ringde honom som sitter i bilen på väg till jobbet o jag bara grinade o skrattade om vartannat. Lycka till alla ni som väntar.

Grattis!!!
  • gosis
    Anonym (5an) skrev 2016-11-17 07:52:54 följande:

Hej allihopa , jag hoppar gärna in här också! Har/hade bim 20e men min kropp spelar mig ett ordentligt spratt.

Någon som kanske känner igen sig i mitt? I oktober fick jag min mens den 20e och var riktlig men varande bara i 3 dagar sen tvätstannade det.. Har alltid haft mens i 7dagar under mina 15år. Jag och killen kör  med avbrutet samlag så vad som har kunnat hända under 1år och det är självklart mer än välkommet med nr 5

I november har jag haft molande värk i tjejmagen i snart 3v, huvudvärk som inte riktigt ger sig och spända bröst (aldrig haft det under andra graviditeter) hagit tester som visar allt möjligt,ett bim-7 med 2 streck, bim-5 med 1.5 streck, tog ett nu när ja vaknade och visar ett streck och ger en antydan till ett till.

Började natten till bim-7 få rosa på pappret vid 2 tillfällen på toa , sen var det klar röd färg enbart när ja torkat under 3 dagar för att sen bli rosa igen och nu är det helt borta.. Igår mådde jag frutansvärt illa och fick springa till dass men inget hände, mår lite si o så nu. Brösten spänner fortfanade mycket och molvärken finns kvar i både rygg och tjejmagen! Foglossning har börjat göra sig påminnd ,hade samma besvär med 2 & 3an.

Bm säger "ta ett test till"

Va är det som händer..?

Grattis till alla som plussat och lycka till åt er andra

Jag hade det sådär en gång, men tyvärr slutade det i missfall för mig. Men behöver ju inte vara så för dig.

Men då dröjde det innan jag var normal i kroppen igen. Tar ju ett tag innan hcg går ur kroppen. Men håller tummarna för att det är något annat!
Svar på tråden BIM november 2016