• pimpim78

BIM november 2016

Hej tjejer,
    Jag hoppar in i tråden. Förra månaden blev jag gravid spontant då vi precis skulle till att insemineras på Sophiahemmet men tyvärr slutade det i missfall vecka 6. Nu har jag haft en äl och vi mös hemma men det tig sig inte, nu är jag på cykeldag 4 och börjar med letrozol i dag. På torsdag vul och titta om äggen är tillräckligt stora , då blir det ovitrellespruta och insemination troligtvis lö om en vecka. Hoppas så att vi är många som får plus här i novembergruppen och att det kommer vara en aktiv grupp där vi kan peppa varandra !!!

• pimpim78

Halloj,
    Är det någon mer här i gruppen som skall insemineras i stimulerad cykel nu under november ?
    Hade varit kul att följas åt ?

• pimpim78

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

• pimpim78
    Kolan91 skrev 2016-11-09 09:18:33 följande:
    Jag är på tredje kuren. Jag får vattnigt kring äl inte märkt att jag fått det så tidigt.

Tar du tempen?
    Nä jag tempar inte. Men var in till sophia hemmet i morse och där fanns en fin äggblåsa på 23 mm, så det blir spruta ikväll och insemination på lö.
    Jag är mest nojig över att ägget släpper innan ? Har inte så bra koll på hur det där fungerar. MEn tog äl test i går som var neg.
    Hoppas det inte är försent med insemination på fredag.......

Hur har det gått för dig ?
  • pimpim78
    pimpim78 skrev 2016-11-09 14:47:54 följande:
    Nä jag tempar inte. Men var in till sophia hemmet i morse och där fanns en fin äggblåsa på 23 mm, så det blir spruta ikväll och insemination på lö.
    Jag är mest nojig över att ägget släpper innan ? Har inte så bra koll på hur det där fungerar. MEn tog äl test i går som var neg.
    Hoppas det inte är försent med insemination på fredag.......

Hur har det gått för dig ?
    Förlåt jag menar fredag förståss......
  • pimpim78

Precis hemkommen från insemination på sophia hemmet.
    Tog min ovitrelle spruta i onsdags kväll kl 20:30 och ägget hade inte släppt ännu såg hon på vul. KÄnner mit lite orolig över detta men hon sa att det var normalt.
    NÅgon med erfarenhet här ?
    Hur har det sett ut för er vid insemination ?
    Hoppas på många plus nu !!!!

• pimpim78

En fråga till er som tempar.
    Jag har ingen erfarenhet av att tempa men vet vad min grundtemp är.
    Kan jag börja tempa nu 1 vecka efter äl och se om tempen dippar eller ej ?
    Bör jag göra det direkt på morgonen det också eller kan man göra när som på dagen ?
    Har bara en vanlig digital örontemp men det kanske funkar ?
    Vad säger ni som är proffs ?

• pimpim78
    crx skrev 2016-11-17 22:33:29 följande:
    Jag skulle säga att du kan tempa (logga) flera ggr om dagen. Din bas (basala kroppstemperatur) ger sig förvisso tillkänna på morgonen före uppstigning men dippen inför mens är (oftast) tydlig.

Jag får tex en dipp från 37.00 till 36.5 samma dygn som mensen ska till. Oftast inom 12 timmar till o med!

Min bas är 36.4 och min ÄL-temp är ca 36.7-36.8

Det är snarare variabler du är ute efter, samt att se dippen i för mens. Vilken just din temp är kan du enbart se via tempning. Prova ett par ggr per dag o ÄL stickor jämte!
    Ägglossningsstickor?
    Jag har ju haft ägglossning och tagit en ovitrelle spruta så det vet jag garanterat. Är nu en vecka efter äl och inväntar pos grav test eller mens. Hoppas så att det har tagit sig och då borde alltså ligga kvar på 37,8 som jag har i normaltemp och inte dippa. Ska försöka mig på det här o se om den dippar innan mens. Stort tack för svar !!!
  • pimpim78

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

Svar på tråden BIM november 2016