Inlägg från: Persson123 |Visa alla inlägg
  • Persson123

BIM november 2016

Mensen tog slut igår så nu går vi in på försök nr 2. Bim 23 november och har ägglossning den 9/11 enl app. Ska prova ÄL test denna gång. Då jag är ny på detta undrar jag på vilken dag man ska börja ÄL testa?? :) har regelbunden mens som kommer ca samma dag var 4e vecka.

• Persson123
    ostbollan skrev 2016-11-07 10:16:49 följande:

Hej hoppar gärna in här jag också. BIM 23/11, Tog ut hormonspiral 24/10.

Beräknar ägglossning nu i dagarna, tog ägglossningstest CB dubbel hormonindikator, visar blinkande gubbe idag(=hög fertilitet). Dags för gos-time  :D

Jag har också bim 23/11. Har provar CB Äl-test men inte fått någon glad gubbe än.. enl app har jag ÄL på onsdag.

Någon som erfarenhet av CB ÄL-test? Jag har testat på morgonurin. Men vad jag har förstått så är det bättre att testa senare på dagen? Ska man testa mer än en gång per dag?
  • Persson123

Fick nu på morgonen en glad gubbe på ÄL testet :) vi myste igårkväll. Men hur ofta ska man göra det nu? Är det idag och i morgon som är högst chans ? Hur brukar ni tänka?

• Persson123
    Lady K skrev 2016-11-10 16:09:13 följande:

Stort grattis till alla som plussat! Roligt att det är så många! Hoppas verkligen jag får joina den lyckliga skaran snart jag också.

Hade äl-känningar i söndags och måndags och har lyckats pricka in liggandet bra känns det som. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det vill ta sig denna gång. Fjärde försöket med första barnet. Bim är 24/11. Någon mer med bim runt det datumet?

Har BIM 23/11, hade ÄL symtom i tisdags och positivt ÄL test igår. Nu är det bara att vänta.. andra försöket med första barnet :) lycka till!!
  • Persson123
    ostbollan skrev 2016-11-10 19:29:37 följande:

Lika cykler du och jag verkar det som :), hade maximal ferilitet på CBs digitala ägglossningstest igår. Första försöket med första barnet:) BIM 23/11

Ja det hade vi då! Håller tummarna för oss båda :D
  • Persson123
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-18 09:19:38 följande:

Hoppar in här om det är okej! :)

Har BIM på måndag eller tisdag, mest troligt tisdag. Testade tvärnegativt idag. Känner inga direkt symtom som inte lika gärna skulle kunna vara PMS-symtom. Svullna bröst och träningsvärk i ländrygg och mage. Första försöket någonsin så jag får väl lugna mig lite, hehe!

Testade också negativt idag med CB tidigt test.. har fem dagar kvar till BIM. Förhoppningsvis testade man för tidigt. Har tyvärr ingen symtom. Men kan ju hoppas iaf. Vi är på andra försöket. Så visst är man lite fööör ivrig... :)
  • Persson123
    Anonym (Aspargus) skrev 2016-11-19 15:23:27 följande:

Åh, håller tummarna för dig!

Jag har bestämt mig för att hålla mig till onsdag om inte mensen kommit då. Jag har lätt mensvärk som kommer och går, kan inte minnas om jag brukar ha det. Det är ju så svårt att inte analysera! Vet inte om det spelar roll heller när man testar beroende på hur lång cykel och hur långt mellan ägglossning och mens man har. Tänker att man kanske plussar senare då...

Det säkraste är väl att testa efter bim även fast det är svårt att hålla sig! Sen är det vad jag förstår olika hur mycket hcg kroppen producerar för att det ska synas på ett test. Vissa kanske får mycket hcg och vissa är låghormonare så att det dröjer ett tag innan det kan ge utslag på ett gravtest:) håller tummarna för oss båda, hoppas din mensvärk inte är mens utan ett symtom på graviditet! Själv mådde jag illa idag men jag tror man sitter och känner efter för mycket;)
  • Persson123

BIM idag och tok negativt test på morgonurin. Jag hade pos äl test för precis två veckor sedan idag. Så är alltså på ÄL + 14?? Om det inte visar någonting nu så är det väl störst chans att det inte kommer göra det inom de närmsta dagarna heller? Någon annan som har en solskenshistoriahistoria annars om att plussa pos efter ÄL + 14 men neg innan?

• Persson123
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-23 07:02:21 följande:

Mitt hopp är inte ute än. Hade äl den 7e nov, bim den 19e nov och ska testa senare idag då mensen fortfarande inte dykt upp.

Håller tummarna för dig :)
  • Persson123
    Emmeliina skrev 2016-11-23 16:52:03 följande:

Någon av er som tar vitaminer eller nåt annat för att försöka maximera era chanser?

Började själv med vitamin kvinna och rosenrot för en vecka sen. Fick tips från en kompis om efamol också. Nån av er som provat?

Äter också vitamin kvinna sedan 2 månader typ. Inget annat.
  • Persson123

BIM +2 och nu kom mensen smygandes. Så nu får man vänta tills den tar slut och önska sig en bebis i julklapp och hoppa över i decembertråden. Lycka till alla som är kvar:)

Svar på tråden BIM november 2016