Inlägg från: TheKlister1990 |Visa alla inlägg
  • TheKlister1990

BIM november 2016

Nån som vet när ältester borde bli negativa när mensen börjar vara överstökad?

Vet att testerna kan bli positiva innan men pgs gulkroppshormon (tror jag?). Är på cd 6 idag och mensen är "light", snart över men fick ett rätt starkt teststreck på lhtest idag är första jag tar denya cykel så vet inte om det är påväg ner eller påväg upp?!

• TheKlister1990
    Heineken86 skrev 2016-10-31 14:31:05 följande:

CD + 6, innebär du att du är på cykelns sjätte dag? Kanske dum fråga men jag har inte hört cd förut... sett lite i tråden men inte vetat exakt vad det är. :)

Precis cykeldag 6 alltså cd 1 började mensen :)
  • TheKlister1990
    Skoovde skrev 2016-11-01 07:09:14 följande:

Denna cykel tar aldrig slut... Tagit dessa billiga stickor och clearblue som visar glada gubbar, tre dagar i rad?!?

Har ägget alltså inte släppt än?? Antar att de bara är att ligga vidare ;) känns bara himla knepigt då jag brukar ha ägglossning o sen brukar sträcket försvinna dagen därpå och Max 2dagar glad gubbe...

Hade tre dagar positivt förra cykeln :) och släppte ägg, bekräftat med tempning!
  • TheKlister1990
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 16:05:43 följande:

Nu precis när jag var på toan så hade jag en liten flytning i trosan som var rosa.. är på ÄL+3 så det är ju inte mensen som är på g.... vad kan detta vara?? Aldrig varit med om det tidigare...

Kan komma en liten blödning när ägget släpper :)
  • TheKlister1990
    Tussilago6 skrev 2016-11-01 18:18:10 följande:

Åhhh, jag blir inte klok på min äl. Den borde vara om två dagar enligt appen men i helgen vart jag så säker på att den var på g för att det kändes så i magen +flytningar, och det brukar jag ha två dagar innan ungefär. Så vi sexade på förstås. Men igår så hade jag fortfarande ont i magen så jag blev lite förvirrad då jag bara brukar ha det en dag. Så vi hade sex igen. Men nu har jag banne mig ont igen, fast inga flytningar längre, och nu är sambon borta på jobb så nu blir det inget. Så nu vet jag inte om jag ens har haft ägglossning... Måste nog ligga igen imorgon för säkerhetsskull! Tur att det är skönt också, hade ju nästan kunnat bli lite tröttsamt det här haha...

Man kan ha ont både före under och efter äl :) jag har börjat få ont när ägget växer till, när äl testerna är positiva men det går över när ägget släppt.
  • TheKlister1990
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 18:38:38 följande:

Men ägget släppte ju i fredags eller lördags .. borde vara lite för sent nu.. så konstigt..

Man vet aldrig exakt när ägget släpper :) sen kan dt ju gå nån dag innan det väl kommer ut..
    Kåtisroinen skrev 2016-11-01 19:23:56 följande:

Det kan komma en liten blödning när ägget fäster, inte när det släpper :) så det är ett mycket gott tecken :D stämmer perfekt med dagarna med, brukar ske 3-5 dagar efter ÄL. Håller tummarna :D

Kan visst blöda vid ägglossning?! Sen är 3 dagar i tidigaste laget om ägget fäst brukar vara mellan 5-7 dagar efter äl det fäster :) men visst inte omöjligt!
  • TheKlister1990

Åh nu har jag haft äggviteflytningar flytningar 4 dagar varav idag super mycket! Men inte ens en liten stegring på äl test :( kommer jag inte få nån äl eller?!

Nån som haft svin mycket ägglossningsflytningar och ändå INTE ägglossat?

• TheKlister1990
    FrökenE1985 skrev 2016-11-11 21:24:20 följande:

Slänger upp det här med.

Jag har öppnat mitt cb digital som visade "Inte gravid". Kommentarer som "det räknas inte", "man ska inte öppna" m.m. undanbedes.

Hur som helst. Övre bilden är från en vän som fick "gravid 1-2 veckor" de undre är mina från förmiddagen och eftermiddagen. Vad tror ni? Kan jag lägga frustrationen åt sidan?

Tänkte testa igen på söndag oavsett.

Jag ser tre streck iaf :)
  • TheKlister1990
    Nykär15 skrev 2016-11-11 21:51:05 följande:

Jag är tvärtom, ägglossar men har nästan aldrig flytningarna...

Okej! Brukar du använda ältest?
  • TheKlister1990
    Nykär15 skrev 2016-11-11 22:39:03 följande:

Japp och har ju vart gravid två ggr i år utan äl-sekret

Ja har läst att alla inte får sånna flytningar :) brukar läsa här inne på fl men skriver inte alltid och hoppas du får en graviditet som stannar snarast <3

Men en fråga om lhtesten, kan man ha olika lång stegring olika cykler? Använde test försa gg förra cykeln och hade då lång stegring på 3 dagar, funderade på om jag haft snabb denna gg och missat helt enkelt... får ju se med temp om några dagar men man är ju otålig å veta x (
Svar på tråden BIM november 2016