• LAVISA

BIM november 2016

Hej! Jag hoppar in lite sent här! Jag är 24 år och försöker nu bli gravid tillsammans med min sambo (25år). Första försöket nu och BIM 23/11. Hoppas!! 

• LAVISA

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

• LAVISA
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-16 11:23:51 följande:
    Svårt! Å ena sidan kan det vara tecken på något, men å andra sidan kan det lika gärna vara "ingenting/vad som helst". Det är så lätt att börja fundera och känna av saker när man väl börjat. Blir det sedan ett plus om en vecka kan du säga "Jag visste ju det!" men lika gärna kan det bli ett minus och då är känslan inte lika positiv (been there, done that, never learned).

Håller tummarna för dig!
    Ja jättesvårt. För min del är det inte jättebråttom att bli gravid utan blir jag det så blir jag. Men såklart börjar man analysera när något inte är som det brukar. Har i princip aldrig ont i magen och är rädd att nått ska va på tok. Men som du säger, ingen ide att ha några förhoppningar. Har bestämt mig att inte testa förens den 23/11 så jag får sega på tills dess :D 

Tack så mycket!! 
  • LAVISA
    Lady K skrev 2016-11-16 17:48:12 följande:
    Känner igen mig från när jag slutade med p-piller i juli efter 9 års användande. Hade ju ingen aning om hur kroppen skulle reagera! Eftersom den första beräkningen man gör till sin första bim blir lite baserad på den regelbundna pillerblödningen så kan det ju bli lite tokigt. Det kan ju hända att ditt illamående i kombination med magsmärta är symptom på ägglossning, jag får nämligen liknande symptom själv! Och min första äl efter pillerstoppet kom först på cykeldag 17 och första mensen sen på cd 34. Men har du tur kan det ju också vara tidiga graviditetssymptom! Håller tummarna för dig, både att du får ett plus snart och för att du lär känna din kropp på nytt!
    Ja jag försöker basera min cykel på hur jag minns att jag hade den innan jag började med p-piller och under mitt uppehåll när jag var 19. Men det är svårt! :) Har idag även fått riktigt ömma bröstvårtor. Kan inte ha bh på mig för att de ömmar så. Men som du sa det kan ju va min ÄL. Jag vill inte börja med ägglossningsstickor heller för att ta reda på för tror att jag kommer bli "besatt" av att göra bebis istället för att ta det som det kommer haha om du förstår vad jag menar. Tack så mycket! Glad
  • LAVISA

BIM +2 idag. Ingen mens än så länge. Ingen mensvärk heller. Testade negativt i söndags :) 

Svar på tråden BIM november 2016