• BeccaBus

BIM november 2016

Hej på er!
    Tänkte om ni har lust att svara på en fråga!
    Jag fick bebis i maj och har sedan två veckor tillbaka bara ammat på natten. Har inte fått tillbaka ägglossningen/mensen. Om jag ger ersättning en natt så det inte blir något ammande på ett dygn, skulle det ev vara tillräckligt för att få den tillbaka? Vad tror ni/erfarenheter? Har tänkt nattamma ett tag till men vill få igång maskineriet också.. Tack för hjälpen!

• BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 11:00:44 följande:
    Det är nog väldigt olika hur allt startar efter amning! Jag försökte dra ner så mycket som möjligt men inget hände.. slutade då amma vid sex månader men det tog 3-4 månader innan jag fick ägglossning och mens efter det... skulle säga sluta amma om du och ditt barn är redo :)
    Tack för svar!:) Hon är 6mån nu och jag hade tänkt sluta amma ungefär nu så kanske ska göra det istället.. hörde av bm att man kan få hjälp från kvinnokliniken om det är så att man vill bli gravid men då måste man ju såklart slutat amma.
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 12:43:06 följande:
    Jasså det låter ju bra :) gick till gyn två mån efter jag slutat men fick ingen hjälp bara vul och tog hormonprover men allt var bra! Som tur var fick jag äl en månad efter besöket :) har haft min tredje äl nu så hoppas på plus nästa helg!
    Okej då kanske det funkar lite olika på olika ställen. Men skönt att de kollade upp dig ordentligt då:) Va cykeln "normal" direkt? Då håller jag tummarna!!
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-20 20:53:22 följande:
    Ja säkert :)

Mja har alltid haft oregelbunden cykel men hade äl cd 26 efter första och nu cd 21 så den är inte åt helvete iaf! Tack snälla <3 jag hoppas du får äl nu snart och att det inte blir nån mens på det ;) börja tempa ser du när du fått första ägglossningen!
    Vad skönt! Tack:)
    Tempning kanske vore nåt! Jag har testat lite med ältest och fått fullt utslag men sen har det inte släppts något ägg iaf men jag tänker att då verkar ju kroppen liiiite förberedd!
  • BeccaBus
    Heineken86 skrev 2016-11-20 22:19:31 följande:
    Vänta 2-3 veckor till så kanske mensen kommer igång. Kroppen måste ju vänja sig med mindre amning = producera mindre mjölk och mindre hormon för att ägglossning och mens ska börja. Det sker inte över en natt. Det enda som händer då är att brösten blir full när du vaknar. :) men hr du bara nattammat i 2 v skulle jg som sagt ge det några veckor till innan jag testat nått annat (mindre amning). För vissa kommer mensen igång av mindre amning, för andra kan det ta flera månader efter att man slutat amma innan den kommer igång igen. För mig har den kommit igång kring 6 månader efter båda mina förlossningar. Det är i samband med att mina barn börjat äta mer riktig mat ammat mindre.
    Du har säkert rätt! Bara jag som är så ivrig att få börja igen:) Jag har märkt nu att brösten inte blir alls fulla och jag känner inte att det "rinner till" längre så något har ju hänt iaf. Tack för svar!
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-21 13:16:46 följande:
    Jag började tempa när vi bestämde oss för en till redan nu! Men nåt "kul" är ju att jag börjat känna äl efter graviditeten :D blir jätte öm och svullen dagarna innan, kände aldrig ett smack innan sonen!
    Så häftigt att det kan bli annorlunda efter graviditet! Själv fick jag regelbunden mens efter första barnet vilket jag aldrig haft förut:)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-21 15:04:37 följande:
    Ja det är jätte coolt faktiskt! Åh hoppas min mens också blir regelbunden nu med.. nät jag var hos gyn trodde hon jag har pco eftersom cyklerna vart oregelbundna samt tyckte hon mina äggledare såg pco-iga ut :/ har ju dock haft äl flera gånger nu och varit gravid två ggr i mitt liv (en abort) så maskinen funkar ju iaf ;D

Hur många barn har du och hur gammal är du?
    Jobbigt att få sådana besked men som du säger så verkar ju allt fungera iaf:)
    Jag har en 9åring och en 6mån. Ja med samma pappa:) och ja den andra va planerad:) Vi hade tänkt ett barn men ångrade oss därför blev det så långt emellan dem. Vi är sugna på en till nu tätt med den andra så därför vill jag få igång maskineriet! Så nu hoppas jag på att det drar igång samt såklart att det vill komma ett barn till.
    Själv då? Då försöker ni få till ett syskon nu då?
  • BeccaBus
    BeccaBus skrev 2016-11-21 19:38:31 följande:
    Jobbigt att få sådana besked men som du säger så verkar ju allt fungera iaf:)
    Jag har en 9åring och en 6mån. Ja med samma pappa:) och ja den andra va planerad:) Vi hade tänkt ett barn men ångrade oss därför blev det så långt emellan dem. Vi är sugna på en till nu tätt med den andra så därför vill jag få igång maskineriet! Så nu hoppas jag på att det drar igång samt såklart att det vill komma ett barn till.
    Själv då? Då försöker ni få till ett syskon nu då?
    32 är jag:)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-21 20:16:51 följande:
    Hihi jasså och nu ska det bli en tredje också ;D va mysigt!

Jag är 26 å min kille 28 och våran son fyller nu 1 i slutet av november! Och vi har tänkt 2 barn änsålänge och kul om dom var nära i ålder samt att jag tycker det skulle vara skönt att slippa gåtillbaka och jobba mellan haha xD så jag hade ju gärna redan vart gravid men så fungerar ju inte livet så håller tummarna nu ;D
    Haha ja nu har vi ju börjat om så då kan vi lika gärna försöka få en till så iaf hon får ett tätt syskon:) Jag hade gärna fått tvillingar denna gång så hade jag inte behövt vara gravid en gång till... Ja jag skulle också gärna slippa gå tillbaka till jobbet emellan! Har två mån på mig så kommer nog bli så iaf:) Hade tänkt passa på att byta jobb men då får det vänta.. Hur länge har ni försökt få syskon nu? Kul med en 1-åring!<3
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-22 10:21:02 följande:
    Åh men då håller jag tummarna för att det blir två sen :D okej har du slut på föräldragruppen dagar sen, eller ska mannen vara hemma? ;)

Ja vi ska ha kalas på söndag med heeela tjocka släkten herregud många munnar som ska ha tårta xD baka!

Är inne på tredje ägglossningen så tre riktiga gånger har ett hunnit bli änsålänge

Jag har också tänkt byta jobb eller plugga så jag får nån sorts "riktig" utbildning.. vill inte jobba varken kvällar eller helg med barn hemma :/
    Jag menade att hon som kom i maj skulle varit två:) Jag hoppas verkligen inte att nästa blir två;P 3 räcker... :) Mina dagar sinar då och det är lagom att börja på dagis.
    Kul med det första kalaset!:) förstår att det är mkt att fixa. Okej tre ggr är ju inte så mkt men man önskar ju att man kunde lägga en beställning när man ville ha en graviditet:) Hur lång tid tog första då?
    Förstår att du vill jobba andra tider. Själv vill jag ha ett lugnare jobb med mindre övertid eftersom jag har en liten (förhoppningsvis snart två) därhemma.
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-22 20:14:36 följande:
    Jasså hahaha ja då tar jag tillbaka mina tummar!

Ja precis man ledsnar ju på att panikligga när sonen sover haha är ju inte lustfyllt direkt x( men han kom ju till med kondom och inte planerad så det är nytt att försöka förutse ägglossning och sånt, men inte svårt att läsa sig till hur allt funkar! Hur snabbt gick det med dina barn då?
    Haha!
    Nej precis, blir ju som en verkstad liksom:I Okej va coolt att han tog sig förbi kondomen. Vår första va lite händer det så händer det.. och det gjorde det direkt:) Sen andra nu va planerad och gick på andra försöket. Tyckte det va lite kul att gå och känna efter och vara förväntansfull. Nu hoppas jag att den där ägglossningen drar igång snart!! När är det testdags för dig nu då?:)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-23 13:16:50 följande:
    Ja precis vi hade tur att han kämpade sig förbi! ;D har ju inte varit lika fertil dessa månader som jag var då men det lär väl fastna någon snart hoppas jag!

Åh vilket flyt ni haft! Ni måste passa riktigt bra till att skaffa ungar :D

Har ett tidigt test kvar från tradera som jag tänkte ta på fredag när jag är på äl +10 svårt att hålla sig till dess xD testat från +7 dom andra gångerna.....
    Ja vi håller tummarna att det tar sig snart!:) Haha ja det har gått fort de andra gångerna men tänker att det kommer ta lång tid denna gång. Kan ju inte ha flyt jämt liksom.. Åh vad spännande!! Jag plussade ÄL+ 10 sist:) Tänkte vänta tills efter bim men vaknade av att hela kroppen sa något till mig så utan att fundera gick jag och hämtade testet. Ska tänka lite extra på dig imorn bitti!
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-24 14:05:53 följande:
    Jag råkade köpa fler test igår som bör landa i brevlådan imorgon så kunde inte hålla mig å testade imorse.. tyckte det såg ut som ett streck först fick en bild på det, la upp bilden under spökstrecktråden men fl ger inte riktigt bilden rättvisa x ( nu syns inget på testet så kanske bara var lite färgrester just då dock...

Har du börjat avvänja amningen än då?
    Okej skönt med fler test:) Tyckte inte jag såg något men som du säger så blir bilder inte bra här på fl. Det är ju rätt tidigt också så vi fortsätter hålla tummarna!

Hon ammar 3 ggr på natten, försöker att vagga henne först och ibland har hon somnat om av det. Har testat att ge henne vatten istället men det gjorde ingen skillnad. Vill inte börja ge nåt annat då jag tänker att man måste kämpa med det sen då istället. Läste att de inte behöver äta något för näringens skull vid den här åldern. Har du några tips??
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-24 20:37:01 följande:
    Min son har alltid sovit tät intill mig i sängen för han kunde inte sova själv x ( han vakna Så fort man la ner han... så både han och jag somna med tutten I hans mun då xD haha när jag skulle vänja av honom fick jag sova i tröja och så gav jag han välling ist! I början fick jag ge 1-2 ggr Per natt men nu har han självmant slutat helt bara vissa nätter han vaknar och vill ha :) har ställt en termos med varmvatten och en välling doserare och en nappflaska brevid sängen så kan ordna allt i sängen smidigt att slippa gå upp och värma på!
    Men va skönt att han slutat självmant! Tack för tipset om termos vid sängen. Jag är rädd att hon kommer vilja ha välling på natten tills hon är 12 om jag börjar med det.. fast jag vet att det gick bra med vår andra dotter;P
    Vi ger en flaska precis innan hon somnar, hon dricker då ca75%. Kanske kan vi testa ge 25% vid första vaket för att se. Eg så är hon nog inte så hungrig utan bara myssugen.
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-24 22:28:57 följande:
    Hahaha xD ja men det är som du säger mest för å mysa! Ja men absolut vi ger nu en portion på kvällen sen en halv om han vaknar och inte vill somna om på natten :) kan ju vara så att hon sedan inte tycker det är lönt att vakna när man inte får snutta tutte!
    Okej ja, jag ska testa detta:) testat idag?
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-25 13:20:07 följande:
    Det är positivt supersvagt :D
    Men Gud GRATTIS!! :):):)
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-25 19:13:51 följande:
    Tack snälla :D helt sjukt!

Åh hoppas du får igång äl snart å får plus snabbt det är ju en sån underbar känsla <3
    Åh vad jag saknar den känslan! Över ett år sedan sist. Grattis igen, jätteglad för din skull!! Lycka till!
Svar på tråden BIM november 2016