• eelinh

BIM november 2016

Åh jag hoppas november är en bra månad för oss alla här.

Har precis fått mens efter vårt 11e försök så nästa bim blir i slutet av november. Vi kommer befinna hos på semester i Thailand då så hoppas det kan ge lite positiv energi så vi får plussa på vårt 12 e försök.

Finns det fler som försökt snart ett år? känns som de flesta plussar på bara några månader :/

• eelinh
    Jerreblomstra skrev 2016-10-29 08:35:51 följande:

Du är inte ensam, vi har också försökt ett bra tag nu! Börjar bli väldigt påfrestande. Inget positivt test än samt att det är första barnet. Längtan är enorm! Men vi försöker att kämpa på men i verkligheten är det jobbigt att vänta och vänta medan det är ens egna kropp det handlar om, man kan inte styra det

Jag kan inte annat än hålla med, det tar så sjukt mycket energi varje månad. När mensen kommer känner jag mig helt tom liksom. Samtidigt som man aldrig ger upp!

Det är första barnet för oss också, aldrig fått något positivt gravtest och vi är bara 26 år så åldern bör inte spela roll :/

Har ni funderat på att söka hjälp?
  • eelinh
    Thorax skrev 2016-10-29 12:21:15 följande:

Du är långt ifrån ensam.

Jag läste nånstans att genomsnittliga tiden för att försöka är ett år men de är nog att du känner annorlunda läser mycket om plus här på fl

Känns bittert här också emellanåt men jag försöker ha i huvudet att man aldrig är ensam <3

Ja ett år är ju egentligen inte alls onormalt, men ett år är så himla länge när man längtar så!

Det är skönt att veta att man inte är ensam :)
  • eelinh
    Thorax skrev 2016-10-29 23:09:58 följande:

Bim - 7 och världens mensvärk. Som jag brukar få runt denna tid ca en vecka innan.

Hoppet sjönk en del nu även om jag vet man kan ha det som gravid också men den kom som klockan som den brukar så skeptisk :/

Vad tråkigt, jag känner igen de där symptomerna som kommer innan mens.. fast det egentligen likaväl kan vara en graviditet som mens. Men ge inte upp för ens mensen kommit! :)
  • eelinh

Härligt att så många redan plussat! :)

Själv är mensen precis över då jag har bim runt den 26/11. Hoppas så att denna gång kan ge lite tur så vi är inne på 12e försöket.

• eelinh
    Clefairy skrev 2016-11-02 07:20:08 följande:

Hej!

Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 

En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 

Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

Ge inte upp för ens mensen är här på riktigt :)

Kom ihåg att det är otroligt många som inte har några symtom alls innan bim. Jag håller tummarna!
  • eelinh
    fruH92 skrev 2016-11-05 08:34:32 följande:

Just det! Glömde också lägga till att det starka positiva testen togs under tidig kväll efter en jobbdag, dom svagare har tagits i morgonurin.

De senaste två månaderna har jag fått svaga streck runt Äl+6-Äl+10 men då synligare på kvällen än på morgonen. Tyvärr har det blivit blanka test sen fram till min mens kommit runt Äl +12. Så det kan ha varit spökstreck eller en kemisk. Men konstigt det där att det kan vara synligare på kvällsurin än morgon, borde ju vara tvärtom?
  • eelinh

Jag behöver hjälp!

Jag är på dag 29 i cykeln, Äl +12, får alltid mens mellan dag 28-29 men ingen mens ännu.

Fick ett svagt positivt gravtest med clearblue early för två dagar sedan, det var ett tydligt streck och blått.

Men jag testade med gravkollens tester igår och idag och de är tok blanka :(

Var det ett spökstreck?

• eelinh
    eelinh skrev 2016-11-26 11:22:24 följande:

Jag behöver hjälp!

Jag är på dag 29 i cykeln, Äl +12, får alltid mens mellan dag 28-29 men ingen mens ännu.

Fick ett svagt positivt gravtest med clearblue early för två dagar sedan, det var ett tydligt streck och blått.

Men jag testade med gravkollens tester igår och idag och de är tok blanka :(

Var det ett spökstreck?

Vilken dålig kvalité det blir på bilderna ???? Kan säga att det syns mkt tydligare i verkligheten
  • eelinh
    Heineken86 skrev 2016-11-26 21:33:37 följande:

Jag ser tyvärr inget streck på cb, men beror säkert på de dåliga bilderna.

Jag vet att det är nått märke som alltid visar positivt ganska sent, senare än clearblue vanlig... har för mig att de såg ut så där... så i såna fall är det ju inte så konstigt om de fortfarande är negativa några dagar till. Köp ett vanligt cb-test och testa med morgonurin så får du säkert positivt... eller vänta några dagar och testa med dina stickor så blir nog de positiva också tillslut. :)

Tack för svar:)

Strecket finns fortfarande kvar på testet tydligt efter 3 dagar, så nog är det ett streck :/

Jag är i Thailand på semester, och imorse tog jag mitt sista från gravkollen, negativt!

Om mensen inte dyker upp idag får jag leta rätt på ett här nere.
Svar på tråden BIM november 2016