• Emlin

BIM november 2016

marretiin skrev 2016-11-17 06:01:01 följande:

Kan inte tro att det är sant. Vi ska ha en bebis .

Sitter här på toaletten o bölar som fan. Hade ju planerat o vänta tills ikväll isf med o berätta för killen o göra d på nåt gulligt sätt. Haha jag ringde honom som sitter i bilen på väg till jobbet o jag bara grinade o skrattade om vartannat. Lycka till alla ni som väntar.

Men åh!! Grattis!!
  • Emlin
    copycat skrev 2016-11-19 07:06:46 följande:

Herregud. Efter 8 månader inkl ett missfall, måtte denna böna stanna! Bara ÄL+11 så jag har ju inte ens passerat BIM än, så nervöst! Har dock känt en himla molvärk igår och tänkte att den här gången tog det sig. Sån skillnad när man verkligen SER strecket till skillnad från när man vrider och vänder och funderar. Åh jag kan inte fatta!

Stort grattis!!
  • Emlin
    Hes92 skrev 2016-11-19 07:49:23 följande:

Hur ska man kunna ta in detta?
    Inte ett symtom förutom någon finne i ansiktet ( som jag inte ens tror beror på det)
    Kan CB tearly visa fel? Är på BIM + 2 Och pluset kom innan jag hunnit kissa klart och sitter fortfarande kvar...

Kul!! Grattis!!
  • Emlin

Hej! Tror att jag just fått en nidblödning! Ca 1 v efter ÄL med BIM 29/11. Bara lite lite blod på pappret efter att jag kissat. Har aldrig haft så förut. Detta är fjärde försöket på första barnet. Jag är 33 år och min sambo 40. Har ni andra haft nidblödning någon gång?

• Emlin
    Lady K skrev 2016-11-21 07:53:13 följande:
    Jag misstänker att jag haft nidblödning denna cykel! Antingen det eller så har kroppen fått helspatt...:P Har beräknad bim på torsdag 24/11, men hade nu torsdag till lördag lite brunrosa flytningar som mest kom när jag torkade mig efter toabesök. Igår ingenting... Väntar med spänning på att se vad som händer, har jag otur är det bara extremt tidiga spottings. Men det är klart jag hoppas på att det är bebis på gång...Helt overkligt trött på kvällarna plus att jag blött näsblod varje kväll förra veckan, det brukar jag verkligen inte göra...

Fjärde försöket med första barnet för oss också!
    Så spännande - nära BIM för dig nu då! Min pytteblödning va där typ under en timme bara, sen borta! Nu får denna vecka gå fort känner jag! Lycka till!
  • Emlin

Det är ju ca 1 vecka kvar i november nu - ni som är kvar, när har ni BIM?

• Emlin
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-21 17:16:26 följande:
    Jag hade bim i lördags, men eftersom mensen inte dykt upp och jag bara fått neg på test så hänger jag kvar här samt kikar i dec-tråden. När var det du hade bim?
    Ok, hoppas!! Jag har BIM den 29/11.. långt kvar hehe
  • Emlin
    mosterJenny skrev 2016-11-21 17:40:57 följande:
    Jag hade BIM igår tror jag men vi ska testa med digital CB imorn så jag får snälla hålla mig... Testade dock tokpositivt ÄL-test nyss och i fredags positivt CB early... Och med en massa känningar så jag är väldigt hoppfull Glad 
    Åh va kul!! Känns väl som att jag kan säga grattis!!
  • Emlin
    Shea skrev 2016-11-21 17:26:49 följande:
    Idag - i övermorgon, oklart! När har du bim? Och har du några symtom??
    29/11 borde vara BIM. Alltså jag tror jag hade en nidblödning igår ca 6 dagar efter ÄL. Är så jäkla förkyld också så vet inte om det är därför jag har ont i korsryggen, kan ha det ibland. Har lite stickningar i magen men annars inget speciellt. Haha, hade mer förra månaden som skengravid! Hoppas du plussar nån av dagarna nu!
  • Emlin
    mosterJenny skrev 2016-11-22 09:53:51 följande:

Idag blev det verkligt :) Plussade och jag är så lycklig!!

BF 30 juli. Lycka till alla härinne, kämpa på och jag hoppas innerligt att ni också snart får ert plus! kramar

Stort grattis!!
  • Emlin
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-22 06:37:45 följande:

Hej :) ville ba dela med mig eftersom jag plussade idag. Jag skrev för 5 dagar sen om mitt jääääätteljusa streck (la upp bild finns på sidan 114) och man kunde ba ana de i vissa vinklar. Testade med testlagret testa tidigt. Testade sen 3 st till, från testlagret som visade ännu svagare spökstreck och en från RFSU i föregår som visade negativt. Idag på BIM tog jag ett digitalt.

Skrev upp mina symptom på BIM-6 IFALL att. Eftersom jag kände på mig att de va nåt. Det som slog mig va väl känslan, kände mig kär typ blandat med ångest. Extrem värk i värsta äggstock 3 dagar efter befruktning och sen molvärk såsom foglossning.

Fyllde i en lista iaf.

BIM-6

[x] Svullen mage

[x] Vita flytningar

[] Genomskinliga flytningar

[x] Huvudvärk

[x] Illamående (Kommer och går)

[c] Hunger

[x] Ingen matlust

[x] Svettningar

[] Glad

[] Deppig/ledsen

[x] Humörsvängingar

[x] Molvärk (började 3 dagar efter ÄL, upphörde i ca 3 dagar sen började det igen)

[] Förändrar färg i underlivet

[x] Ömma/känsliga bröstvårtor (kmr och går)

[x] Stickningar/hugg i livmodern (speciellt några dagar efter ÄL)

[] Nidis

[x] Nästäppa (har extremt ont i näsväggarna)

[x] Gasig i magen

[x] Dålig i magen

[] Hård i magen

[x] Bubblar i magen (Konstant)

[] Sugen på något

[] Finnar

[x] Kissnödig (gör ont i magen så fort jag blir kissnödig)

[x] Trött (extrem trötthet men kan ändå inte somna)

[] Hög temp (Vet ej - tempar inte)

[x] Ont i ryggslutet (nåt så förbannat, det går ner i rumpan och framsida baksida lår)

[x] Strålningar/ilningar mot ljumsken (efter ÄL)

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[] Ont vid sex

[] Yrsel

[x] Fryser (när jag inte svettas som en gris)

[x] halsbränna (några gånger, har aldrig annars)

[x] Sjukdomskänsla (känner mig hängig)

[] Synliga ådror på brösten

[x] Törstig

[x] Hjärtklappning

[x] Ont i hjärtat

[x] Drömt att du plussat (igår natt)

Grattis och kul att läsa!
  • Emlin

Så föll jag såklart i "testaförtidigtfällan" och det va såklart negativt så jag passar på å tar ett glas vin och väntar på bättre tider!

• Emlin
    Lady K skrev 2016-11-25 16:30:03 följande:

Haha, herregud! Jag har precis plussat! Bara tre test behövdes för att jag skulle fatta...haha. Så mina symptom med näsblod, trötthet på kvällarna och lite ömma bröst var visst gravsymptom. Och den pyttelilla blödningen för en vecka sedan uppenbarligen en nidis. Gud, såååå glad nu, längtar tills mannen kommer hem från jobbet så jag får berätta!

Men åååhhh!!! Va kul! Visst va det ert fjärde försök på första?
  • Emlin
    Lady K skrev 2016-11-25 17:30:22 följande:
    Tack snälla! Ja precis, fjärde försöket med första barnet. Känns helt overkligt! Bara hoppas att allt vill gå vägen nu också. Hur går det för dig?
    Ja hoppas hoppas! Jag har BIM på tisdag. Har testat men negativt. Jag hoppas sååå att det har blivit nåt denna gång!
  • Emlin

Jahapp, tänkte att jag skulle testa att känna på livmodertappen, har inte utforskat det förut. Visade sig att mensen är på gång... fan va värdelöst...

• Emlin
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-27 22:34:22 följande:

Konstigt. Mensen kom några dagar innan bim denna månaden. Annars brukar den alltid komma sent(ibland alltför sent). Ord kan inte beskriva hur ledsen och frustrerad jag blev denna gång. Att det aldrig kan bli mim tur.och få frågor från omgivningen om det inte är dags för oss snart att skaffa barn gör inte saken lättare.

Känner med dig. Jag med bröt ihop den här gången (fjärde försöket). Så jäkla värdelöst... och ja det känns som att folk undrar men samtidigt vill jag inte berätta att vi faktiskt försöker. Jag hoppas på dig, på alla andra som inte plussat den här månaden och på mig att vi snart får göra det!
Svar på tråden BIM november 2016