• Silfra

BIM november 2016

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

• Silfra
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:09:23 följande:

Jag fick också en son i mars och jobbar på barn nummer tre. Har 16 månader mellan storasyster och lillebror och hade hoppats på nått liknande igen.

Är det efter graviditeten som din mens alltid är max en dag sen eller är det sen innan? Jag har iaf upplevt att jag fått lite oregelbunden cykel nu i början. Är inne på tredje cykeln nu sen mensen kom igång och den första var på 28 dagar och den andra på 40. Jag brukar inte heller va sen annars, men tänker att det kanske tar ett tag för kroppen att stabiliseras så här i början.

Både innan och efter graviditeten så har mensen varit punktlig. Det var bara dom två första mensarna efter graviditeten som var lite i ofas. Min mens kom igång igen efter ca 6-7 veckor.

Tyvärr så kom mensen igår morse så falskt alarm ???? Man blir så besviken!
  • Silfra
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:35:06 följande:

Kan säga att med lillebror plussade jag på första menscykeln efter graviditet och amning, men plusset kom inte förrän på dag 40 (antagligen lite oregelbunden cykel där i början också). Håller tummarna för samma för dig.

Mensen kom igår så tyvärr, jag har haft mens i ca 6 månader nu (ammar inte). Ringde faktiskt mvc och bollade lite för jag har ju känt mig gravid i över 2 månader nu, gravidsymptom som extrem trötthet (ok kanske lite normslt med tanke på lilleman men han sover bra om nätterna så känns inre så farligt), jättemycket illamående, molvärk från äl till mensen slut, sugen på en massa saker, humörsvängningar... Hon trodde der kunde vara mina hormoner som spökat loss iom att det inte är så länge sen som jag var gravid.
Svar på tråden BIM november 2016