Lilltiger84 skrev 2016-11-17 09:07:12 följande:
Jag fick ljusrosa flytningar på äl+10 och det visade sig vara ett +. Håller tummarna att du har samma!
Åh tack! Hoppas verkligen det!
Nykär15 skrev 2016-11-17 09:16:09 följande:
Jag har molvärk ca 2 dgr före ÄL faktiskt är, har du kollat med stickor? Att ha lång lutealfas är ändå rätt ovant, däremot tiden mellan mens och ÄL kan variera mer mellan kvinnor.
Det kan mycket väl vara en nidblödning, jag tänker att om du eg har en lutealfas på 14 dagar så är du på ÄL+7 nu och då är det väldigt troligt att det stämmer i tid med när ett ägg brukar fästa. Jag har haft nidblödning två av de fyra ggr jag vart gravid, och det har varit runt ÄL +6-7
Håller tummarna! Själv är jag bara på ÄL+5...lång väntan
Nej, jag har inte kollat med stickor. Men tror nog ändå att min värk kommer när ägget släpper då jag dagarna innan har haft typiska äl-flytningar. Första äl efter pillerstoppet fick jag dessutom en lätt blödning i samband med smärtan vilket känns ännu mer som det hör ihop med just att ägget släppte. Men helt säker kan jag ju inte va såklart...
Har inte kommit nåt mer nu på morgonen, så det är väl bara att vänta och se...Tack för tumhållning och lycka till själv!