Inlägg från: Anonym (försiktig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (försiktig)

BIM november 2016

Hej alla,
    Jag smyger med i tråden. Vi har försökt länge nu, över 1 år, sedan mf i augusti 2015. Jag har oregelbunden mens och oregelbunden äl så gyn har förvarnat oss på att "inte hoppas på för mycket". Vi försöker ta det som det kommer, utan att bli för stressade, men det är väldigt svårt.

Men igår fick jag + på äl-stickan! Nu vet jag inte hur mycket jag törs lita på det, men man börjar ju hoppas även om man inte borde, och smiter med i den här tråden.

Jag har läst de senaste inläggen, men inte alla (lite för många ). Finns det fler här inne som har det lite trassligt med kroppen?

• Anonym (försiktig)
    larssonc skrev 2016-11-04 10:20:27 följande:
    Vad tråkigt med missfall och att kroppen krånglar :( håller tummarna för er att det går vägen!

Jag har haft det väldigt struligt med kroppen sen jag slutade med p-piller i april. Mycket mellanblödningar, ofta har jag någon form av blödning 2/3 delar av månaden.. ska börja en gynutredning nästa vecka. Fick en stroke i mars pga mina p-piller så det är orsaken att jag slutade med dom. Nu vill vi dock gärna ha en liten men kroppen jobbar inte riktigt med mig. Vet inte om mina mediciner kan påverka (äter blodförtunnande, kärlvidgande, b12 och folsyra) att blödningarna blir så konstiga. Måste dock ändå byta mediciner nu när vi vill skaffa barn. De är inte så fostervänliga det jag äter nu...

Hoppas att vi båda har tur och får ett varsitt plus snart!
    Oj, det lät inte allt för enkelt det heller. Jag misstänker ju att det är p-piller som ställt till min kropp, även om det nu är 12 år sedan jag slutade med dom. Men när jag slutade så kom mensen aldrig någonsin igång igen normalt, även om det har gått enormt utför sista åren.

Så länge man inte vill bli gravid så har det ju varit väldigt praktiskt och skönt med mens max 3 ggr per år, men nu är det inte så kul längre. :-/

Hoppas verkligen att du får hjälp med dina mediciner, både så att din kropp mår bra och i förlängningen att den mår så bra att den kan ta hand om två! Gärna så snart som möjligt.

• Anonym (försiktig)

Vad tråkigt crx! Lycka till nästa månad!

Jag har ju en väldigt snurrig kropp, så jag har inte så bra koll på när jag har BIM. Min stackars app gissar på allt mellan denna helg till nästa. Har kört med ÄL-stickor den här månaden, först blev jag jätteglad när det var positivt, men sedan fortsatte det vara det i flera dagar, och strecket var inte så starkt, så jag gissar att det var som många skrivit om inte tillräckligt starka nivåer. Sedan tog stickorna slut!  Min man är däremot jätteglad över att stickorna tog slut.

Vet att det kan vara inbillning men känner mig väldigt "tung" runt livmodern sedan 2 dagar tillbaka ungefär. Som mensvärk, men den brukar inte komma förrän 1 dag innan, så det är kanske ett gott tecken?

Tänker testa på fredag eller lördag, även om jag vet att det förmodligen är för tidigt ändå. Kommer inte kunna vänta!

Är det någon som testat Clearblues extra tidiga test?

• Anonym (försiktig)
    LAVISA skrev 2016-11-16 11:15:08 följande:

Hej! Är det nån som varit med om samma som jag? Jag slutade med p-piller 22/10, fick mens 26/10-30/10. Enligt olika appar skulle jag ha ägglossning vid 9/10. Eftersom jag ätit p-piller sedan jag var 14år med ett uppehåll över en sommar när jag var 19 och sedan nu tills nu (24år) så har jag inte full koll på mina ägglossningssymtom. Igår blev jag illamående på morgonen som blev bättre efter frukost. Åter igen innan lunch men igår kväll fick jag en stark krampande smärta i nedre delen av magen som höll i sig, gick och la mig och sov med vetekudde på magen och vaknade imorse med lindrigare smärta som kommer vid rörelse (typ när jag böjer mig ner/vrider på kroppen). Vad tror ni att det betyder? 7 dagar kvar till BIM (om min mens ens är regelbunden) 

Svårt! Å ena sidan kan det vara tecken på något, men å andra sidan kan det lika gärna vara "ingenting/vad som helst". Det är så lätt att börja fundera och känna av saker när man väl börjat. Blir det sedan ett plus om en vecka kan du säga "Jag visste ju det!" men lika gärna kan det bli ett minus och då är känslan inte lika positiv (been there, done that, never learned).

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (försiktig)
    emmne91 skrev 2016-11-18 10:09:13 följande:

Uppdaterar mina test. Ingen tvekan nu :)

Grattis! Är inte ett dugg avundsjuk. Alls.
  • Anonym (försiktig)

För er so börjar testa nu vill jag bara varna för testet "Diagnos" (säljs bl.a på tradera). Det visade mig falskt positivt i våras. (Jag trodde inte det var möjligt, men det var det. Var på gyn för UL.)
    Förpackningen är med en stiliserad mage på. Otroligt jobbigt när man tvingades inse att det var fel på testen.

• Anonym (försiktig)

Hej alla!

Har försökt hänga med i tråden men hinner inte riktigt. Loggade in igår efter några dagar, 119 olästa inlägg...

Ni måste hjälpa mig med lite pepp (eller ner på jorden). Är idag på ÄL +11. Har mått dåligt till och från i ungefär en vecka (vet att det kan vara inbillning). För två dagar sedan började jag få så ont i brösten. Imorse vaknade jag med bröst som var spända som ballonger. Tänkte i min iver att "yes, nu är det hormonerna som börjat sprida ut sig i kroppen!" så jag kastade mig över ett gravtest och kissade på. Negativt.

Tidigt, jag vet, men uuuuuuh, borde där inte åtminstone något litet spökstreck dykt upp?
    Är jinne på vårt femtifjortonde försök, 1 ½ år efter mf och mår så dåligt över denna iver/stress/hopp som krasas gång på gång.

Enda positiva är att om mensen kommer den här gången är vi överens om att söka hjälp. Vi önskar ju båda att det ska ske "helt naturligt och som en överaskning" som sist (när det slutade med mf) men vi har nog insett att det kanske aldrig blir så.

Ledsen och hängig idag.

• Anonym (försiktig)

Jag har bim på lördag eller söndag.

Anonym (5an) skrev 2016-11-23 11:37:09 följande:

Precis så hade jag på 2 tester från CB som jag gjorde på bim-2 & bim-1 klart blå färg och allt på +et , nu bim+3 får jag bara negativa på CB/apotekets egna och CB-digital ..  Väntar på posten ska komma med testerna ifrån testlagret jag beställt och hoppas på +.

Vad märkligt! Du har alltså fått +, som sedan blivit - ? När jag testade några tester i våras som hette Diagnos fick jag + på dom, men det var falskt positiva. Måste ha reagerat på några andra värden, fråga mig inte vilka. Gyn kunde inte förklara det heller (trodde nog att jag hade tomtar på loftet).

Men vad tror ni? Bim - 3 idag, negativt test, kan det fortfarande finnas hopp?
  • Anonym (försiktig)
    Madelonen1 skrev 2016-11-23 20:43:53 följande:

Tog nyss ett test efter att ha hållt mig i en timme bara, fick detta resultatet... det är faktiskt starkare än i söndags, även om det fortfarande är svagt. Borde inte hcg sjunka om det är ett pågående missfall?

hcg nivåerna sjunker inte särskilt fort. När jag fick mf (en torsdag) så fick jag ta nytt blodprov (hcg) först i början av veckan därpå. Först 2-3 veckor efter ett mf har nivåerna sjunkit så lågt att de inte längre ger utfall på ett gravtest. Nivåerna går alltså upp fort, med start runt 10 dagar efter befruktning för att kunna synas på ett test inom en vecka, men ner väldigt långsamt.

Däremot är det även vanligt med mindre blödningar när man i normala fall skulle haft mens, alltså i v, 4, 8 och 12. Blödningar som inte behöver betyda mf. Så dina blödningar kan alltså betyda mf, men lika gärna betyda att kroppen gör någon sen "rensning" men som inte påverkar ägget. Tyvärr omöjligt att säga.

Det du kan göra är att antingen vänta 1 vecka innan du testar igen. Eller ringa gyn imorgon och fråga om du kan få komma in. Vet inte hur mycket de kan se på ett UL så tidigt dock.

Lider med dig.
  • Anonym (försiktig)
    lindstroom skrev 2016-11-25 08:55:18 följande:

Bim idag, testade precis negativt. Är det någon som tagit ett testa tidigt test från clearblue och fått negativt och efter det positivt? Tog ett sådant för 2 dagar sen men eftersom det visade negativt idag också så är jag nu inställd på mens.

Jag såg att CB själva säger att deras tidiga test ska vara korrekt till 67% innan bim. 1/3 får alltså inkorrekt svar. Men det är ju även vid test innan bim.

Jag är i ungefär samma situation, jag har bim idag med, men ska testa imorgon. Men jag testade neg i onsdags. Då googlade jag som en dåre och kom fram till att det förekommer många som fått positivt först några dagar efter bim (och negativt på bim) och även att de flesta testat positivt 17 dagar eller senare efter ÄL.
    Men samtidigt ska man tänka på at många skriver ju inte om sina misslyckade försök (kan ju bli ett antal innan ett +).
    Så jag skulle gissa på att det finns en liten chans fram tills dess att mensen väl kommer, men sannolikheten för ett plus är mindre.

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (försiktig)
    Malin Cc skrev 2016-11-25 09:16:38 följande:

Bim -1 idag ????

Grattis Malin!!!!
  • Anonym (försiktig)

Grattis till er som har plussat!
    Och helt otroligt nog så får jag sälla mig till er!!! Vi plussade imorse, på femtielfte försöket (1 ½ år efter mf). Vi hade nog gett upp och besök var planerat hos kvinnokliniken för utredning efter nästa mens! Kan inte fatta det!
    Testade redan igår på ett billigt test och fick då förmodligen världshistoriens svagaste streck (min man kunde inte se det, men efter många kiss på stickor som varit negativa så kunde jag svagt ana något). Positivt imorse med CB Early detection.

Nu följer några skräckblandade veckor när vi hoppas få behålla vårt mirakel.

Var bara tvungen att skriva av mig.

Tack för allt stöd och pepp under den här tiden.

• Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-27 17:46:44 följande:
    Ja det kanske det är.... :) Men jag mår helt plötsligt så dåligt... därför chansade jag imorse och testade :)

Får se om det blir starkare
    Om jag förstått det hela rätt så är ett plus alltid ett plus, även ett svagt sådant. Jag testade i onsdags (BIM -3), då var det helt klart neg. Men om du fått plus nu skulle jag tolka det som positivt! 
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-29 06:56:08 följande:

En liten stegring från i söndags men inte mkt... :/ dock mera rosa i färg i dag. vad tror ni?

Jag  testade som sagt dagen innan jag fick pos med CB med en sticka som du, och det strecket var så svagt att det inte syntes alls. Nu när du har svaga streck skulle jag satsa på ett CB och få klara svar. Men jag tror det är positivt. :)
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-11-29 14:21:51 följande:
    Hur långt/efter bim fick du plus med cb? Jag har ett digitalt som borde komma med posten idag... kanske testar imorgon eller övermorgon ????
    Hur har det gått? Jag tror jag fick plus på CB på BIM +1 (oregelbunden mens). Min app säger att jag hade ÄL 19 dagar innan jag fick plus, men jag tror att jag hade det några dagar senare och plussade på ÄL +15.
  • Anonym (försiktig)
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:46 följande:

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Amen till det, känner igen det precis. Mådde med dåligt. Men har även vid tidigare tillfällen, när mensen som den skulle. Efter många försök tordes jag inte ta mycket för givet.

4 försöket är ändå väldigt bra! Vi har som sagt tappat räkningen. Men det blir min 3:a med. Fast en sladdis, eftersom de tidigare är med en annan pappa.

GRATTIS!

Svar på tråden BIM november 2016