larssonc skrev 2016-11-04 10:20:27 följande:
Vad tråkigt med missfall och att kroppen krånglar :( håller tummarna för er att det går vägen!
Jag har haft det väldigt struligt med kroppen sen jag slutade med p-piller i april. Mycket mellanblödningar, ofta har jag någon form av blödning 2/3 delar av månaden.. ska börja en gynutredning nästa vecka. Fick en stroke i mars pga mina p-piller så det är orsaken att jag slutade med dom. Nu vill vi dock gärna ha en liten men kroppen jobbar inte riktigt med mig. Vet inte om mina mediciner kan påverka (äter blodförtunnande, kärlvidgande, b12 och folsyra) att blödningarna blir så konstiga. Måste dock ändå byta mediciner nu när vi vill skaffa barn. De är inte så fostervänliga det jag äter nu...
Hoppas att vi båda har tur och får ett varsitt plus snart!
Oj, det lät inte allt för enkelt det heller. Jag misstänker ju att det är p-piller som ställt till min kropp, även om det nu är 12 år sedan jag slutade med dom. Men när jag slutade så kom mensen aldrig någonsin igång igen normalt, även om det har gått enormt utför sista åren.
Så länge man inte vill bli gravid så har det ju varit väldigt praktiskt och skönt med mens max 3 ggr per år, men nu är det inte så kul längre. :-/
Hoppas verkligen att du får hjälp med dina mediciner, både så att din kropp mår bra och i förlängningen att den mår så bra att den kan ta hand om två! Gärna så snart som möjligt.