Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BIM november 2016

Treansresa skrev 2016-10-20 11:43:51 följande:

Haha ja känner lite samma. är lite väl mycket sex! i vanliga fall ligger vi kanske 3 ggr i veckan=) 

Äter ni nå kosttillskott/tabletter ?=)

Ja, och enligt Nykär här ovanför ska man ju inte helt plötsligt bara börja ha mycket sex heller. Det är fasiken inte enkelt att göra barn, trots att jag blev gravid på första försöket(då analyserade jah iof inte så mkt eftersom jag inte förväntade mig att det skulle gå direkt), men det slutade ju i MA. :(

Men du har barn sen innan eller?

Jag äter folsyra, min kille äter inget speciellt. Ni då?
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-20 11:29:12 följande:

Ja det gäller att ligga i! Men viktigast är att man följer ett mönster som man normalt har, har man sex sällan och sen mycket bara vid ÄL så blir kvalitén sämre, så isf är det ju bra om han ändå fixar det varje dag själv annars de dagar ni inte ligger så produktionen blir jämn om man säger så ;)

Vi har ett väldigt aktivt sexliv och ligger oavsett varje dag nästan, även när jag vart gravid och vid mens hittar vi på andra variationer utan penetrerande sex. Så vi behöver eg aldrig vara rädda för att missa ÄL, mer jag som vill ha koll att den faktiskt kommer och när så jag har koll på BIM :) 

Har dock tidigare haft otur med att jobbresor gärna inträffat vid just ÄL...men sist jag blev gravid så låg vi 3 dagar före ÄL bara då han sen var borta och det räckte ju det med. 

Ja, juste! Trodde aldrig att det skulle vara sånt projekt. Men nu vill man ju verkligen inte missa det lilla tillfälle som ges. När jag blev gravid hade vi sex dagen innan äl, och samma dag, och det räckte då. Senaste äl efter MA hade vi mer sex men då blev det inget istället. Blir inte klok på det! Kan inte alla spermier bara vara samma kvalitet, och ägg :)
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 14:17:00 följande:

Då är det nog bara kroppen som gjort ett tidigt försök eftersom tempen är fortsatt låg. Det är som sagt bara tempen som är det absolut säkraste tecknet för att äl skett. Alla andra tecken är ju bara indikationer på att äl KAN vara nära. =)

Ja, i detta fall litar jag inte på testet. :) Vad menar du med tidigt försök? Att kroppen försökt släppa ifrån sig ägget?
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 16:45:37 följande:

Ja precis. Sånt händer ganska ofta, men man märker det oftast inte själv förrän man börjar testa tidigt med äl-test.

Nä precis! Och normalt sett skulle jag ju egentligen inte börjat tempat redan.. dessutom fick jag lite äl-sekret nu ikväll, men läste detta på en sida:

Kom ihåg att det är några faktorer som du kan ta miste på när du undersöker sekretet.

Dagen efter samlag kan sperma förväxlas med sekret.

Om du själv är sexuellt upphetsad kommer du att upptäcka att slidsekretet påminner om ägglossningssekret.

Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten.

Och vi hade ju sex igår! Men nu är jag typ ännu mer förvirrad. Men tidigare äl har jag haft tempohöjning vid det här laget.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 19:13:20 följande:

Ja men precis. Bättre att fokusera på tempningen som bekräftar äl.

Så är det ju! Men när den väl stigit är det ju istället försent.. svårt det här!
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-20 20:03:54 följande:

Ja det är ju det tyvärr. Jag personligen tror att det är vanligare med sen äl än tidig. Så jag tänker så när jag försöker tolka mina äl-test.

Så borde det ju iof oftast vara, inte ofta mensen är kommer för tidigt liksom..
  • anonymis3ns

Någon som varit med om liknande och kan hjälpa mig tolka, är förvirrad!

Hade ett näsan postivt ägglossningstest för 6 dagar sedan (obs att det var typ 2 v innan beräknad äl, testade ovanligt tidigt då jag haft MA och vet inte om min cykel förändrats efter det och vill inte missa den), dagen efter var testet svagare, och sedan dess har det varierat lite i styrka. Har inte haft nån temphöjning följande dagar så jag vet att äl inte skett.

Är det vanligt att strecken har olika styrka från dag till dag och att jag då kan ha ett starkare streck trots att jag egentligen är längre från äl ena dagen!? Kan det ha med koncentrationen på urinet att göra. Har inte kissat på 4h när jag testat. Se mina test:

7 dagar sedan:

Det nästan positiva testet, 6 dagar sedan:

5 dagar sedan:

4 dagar sedan:

3 dagar sedan:

2 dagar sedan:

Igår:

Idag:

• anonymis3ns
    josnos skrev 2016-10-24 07:28:01 följande:

Nu är jag fick mitt sista MF så tog det flera veckor innan gravtest och äl test blev negetiva, kanske är hormoner som ligger kvar och spökar!?

Jag har ändå haft äl och mens och positiva/negativa äl-test sedan MA, så tror inte att det är därför. Men tack för att du svarade! :)
  • anonymis3ns

Beräknad bim enligt app på lördag, men har redan testat med äl-stickor 1 v. Imorse tog jag Clearblues avancerade ägglossningstest, men det visade negativt (jag hoppas det förblir neg några dagar till då min kille åker iväg imorgon och kommer hem på torsdag). Men hade lite äl-flytningar idag(väldigt genomskinlig och trådig), vill inte att äl ska komma än!

Någon med erfarenhet av dessa test? Hur många dagar emellan hade ni efter det sista negativa (ringen) och med blinkande gubbe tills ni fick fast gubbe?

Svar på tråden BIM november 2016