Inlägg från: Kåtisroinen |Visa alla inlägg
  • Kåtisroinen

BIM november 2016

larssonc skrev 2016-10-27 21:19:51 följande:

Mensen tog slut i måndags så nu ska vi försöka få till mys så ofta som möjligt och hoppas vi prickar äl ????Enligt NC ska jag ha äl den 6/11!

Ha inte för mycket mer sex än vad nu brukar ha bara, vill ju inte att mängden simmare ska minska lagom till ÄL :O här kör vi varannan dag, det känns mest safe :) ÄL på måndag o just hemkommen till min man! Nu kör vi! :D
  • Kåtisroinen
    polly82 skrev 2016-10-28 08:07:29 följande:

Perfect timing! Lycka till :)

Jag hade också mens 13e och tror jag hade ÄL i onsdags, (sex måndag och torsdag, det var kanske dumt att det inte blev onsdagen i stället...) 27 dagars cykel förra månaden. Nu håller vi tummarna!! :)

Hoppas det går vägen för er! Det tror jag nog absolut att det kan göra :)
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 14:06:51 följande:

Detta är dagens ÄL tester. Om vi nu utgår från att den i mitten(tagen 10.00 idag) är så nära fullt utslag som jag kan få. När sker då ÄL? Ikväll eller imorgon? Tacksam för hjälp!:):)

Kan tyvärr inte svara på när, men tänkte på en annan sak. Ni vet att man efter 30 min efter testet inte längre kan lita på det som står. Alltså efter 30 min kan resultatet ändras o det som står stämmer inte. Så en sån här lir är jättesvårt ftersom man inte vet hur länge testet legat o hur det såg ut när det var nytt. Försöker vara hjälpa, så tolka det inte som klagomål eller så :)
  • Kåtisroinen
    Skoovde skrev 2016-10-29 14:34:12 följande:

Har (förhoppningsvis) äl inom 4 dagar och min kompis ska ha en stor fest idag. Är absolut ingen festmänniska och dricker kanske Max 1gång/halvår. Men just idag ska hela tjejgänget ut och jag tänkte nog festa till de. Men får också en dum känsla av att jag inte alls borde dricka nått nu när äl snart inträffar. Vad tror ni om den saken? Kan de göra de besvärligt för kroppen tro? Förstår ju att de inte direkt blir lättare att bli gravid, men hur mycket påverkas de tro??? Allt jag vill är ju att bli gravid...

Tacksam för svar!! :)

Känner igen det! Dricker också väldigt sällan. Festar kanske 1 gång/år och tar kanske ett glas vin till maten 1 gång/månaden. Nu i helgen är vårt första försök o der ville vi fira, käka god middag, gå på bio och, såklart, så blev det ju ett par glas in. Tänkte liksom: kanske sista gången på ett tag liksom :P sen mös vi till det igår. Idag fick jag sjuuuk ångest över just detta med alkoholen. Hade inte haft en tanke på det innan. Så jag googlade en massa o kom fram till att det är LUGNT om man dricker lite mellan mens och ägglossning. Däremot ska man inte dricka efter ägglossning ifall en befruktning har kommit igång. Så ha så kul ikväll! Slappna av och lev loppan ;)
  • Kåtisroinen
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 08:54:49 följande:

Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.

Men clearblue måste jag väl lit på:):)

Wow grattis!! :D
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-10-30 11:13:31 följande:

Sofie! Stort grattis!! Många här som är avis på dig nu.. inkl. Jag :D så härligt! Själv har man precis haft ÄL och sexat på som bara den så nu inväntar vi spänt BIM! :) någon mer som precis haft ÄL och inväntar BIM? :)

Nästan :P ÄL imorgon, åker iväg ikväll så en liten mysstund innan jag åker idag :) men det känns redan som att jag väntar på BIM :P 13/11. Två veckor som känns som en eeevighet :P
  • Kåtisroinen

Vad gör ni för att inte konstant gå runt o tänka på "...tänk om det blir något denna gången", "var det ett symptom jag kände där?", "det måste bara bli något nu!", "det är ju en EVIGHET till BIM!!" o alla andra liknande tankar som far runt i huvudet konstant såhär i väntan på BIM? Jag har ÄL idag eller imorgon, men eftersom vi bara ses på helgerna så gjorde vi vår sista ansträngning igårkväll. Nu kan jag inte göra mer liksom.

Vill bara släppa det i två veckor liksom. Men HUR?! Detta är vårt första försök, så jag lägger verkligen inte allt hopp på denna gången liksom. Bara det faktum att vi har börjat gör mig så lugn i kroppen. Men man vill ju bara veta :P varje gång jag känner något (som garanterat bara är gas än så länge) så kommer tanken där, blixtsnabb är den o oavsett hur snabbt jag slår bort tanken så har jag ändå hunnit tänka den.

Tror jag ska sätta mig o puzzla ikväll. Borde vara en bra avkoppling. Virka o sticka är också bra. Så tror jag det får bli. Börja planera nyårsfesten kanske? Det blir nog bra :) hur gör ni för att tänka på annat? För att inte bli tokiga? :P

• Kåtisroinen
    Heineken86 skrev 2016-10-31 08:52:05 följande:

Försöker tänka på annat, sysselsätta mig med saker.

Det allra bästa tror jag är att inte läsa såna här trådar. Här blir man (iaf jag) verkligen som besatt och analyserar allt och triggas av varann. Det kan iof va bara jag också. :) men det är ju lite skoj också. :)

Ja det har du nog rätt i haha :D men det är ju så kul att läsa om andra i samma situation som man kan glädjas o vänta med :) men jag får väl försöka att ta paus ett par dagar :P
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-11-01 16:05:43 följande:

Nu precis när jag var på toan så hade jag en liten flytning i trosan som var rosa.. är på ÄL+3 så det är ju inte mensen som är på g.... vad kan detta vara?? Aldrig varit med om det tidigare...

TheKlister1990 skrev 2016-11-01 18:35:26 följande:

Kan komma en liten blödning när ägget släpper :)

Det kan komma en liten blödning när ägget fäster, inte när det släpper :) så det är ett mycket gott tecken :D stämmer perfekt med dagarna med, brukar ske 3-5 dagar efter ÄL. Håller tummarna :D
Svar på tråden BIM november 2016