• Thorax

BIM november 2016

eelinh skrev 2016-10-28 23:29:00 följande:

Åh jag hoppas november är en bra månad för oss alla här.

Har precis fått mens efter vårt 11e försök så nästa bim blir i slutet av november. Vi kommer befinna hos på semester i Thailand då så hoppas det kan ge lite positiv energi så vi får plussa på vårt 12 e försök.

Finns det fler som försökt snart ett år? känns som de flesta plussar på bara några månader :/

Du är långt ifrån ensam.

Jag läste nånstans att genomsnittliga tiden för att försöka är ett år men de är nog att du känner annorlunda läser mycket om plus här på fl

Känns bittert här också emellanåt men jag försöker ha i huvudet att man aldrig är ensam <3
  • Thorax
    Klumpidunsa skrev 2016-10-29 16:43:44 följande:

Justdet, jag håller även tummarna att jag inte sabbat min ÄL då jag tagit minst en treo om dagen hela veckan eftersom jag haft sån himla förkylningshuvudvärk och treo är det enda som har hjälpt. Imorse läste jag att treo och andra inflammationshämmande värktabletter kan störa ÄL-processen pga att de påverkar ett hormon som gör att ägget släpper. Nåväl, vet inte riktigt hur mycket man ska orka tänka på saker men det blir nog inga mer treo för mig iaf!

Ipren, ibumetin etc ska du också undvika då det är inflammationsdämpande och vid graviditet uppstår en liten inflammation för att kroppen inte ska stöta ut det främmande föremålet.

Jag försöker göra det simpelt och undvika alla piller haha, inte så lätt när man har huvudvärk typ 2-3 ggr i veckan
  • Thorax
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:35:27 följande:

Denna väntan.. :)

Mina symtom blir fler och fler... Har varit "skenis" förut, men denna månad har jag andra symtom.

Ont i brösten (från armhålan) kan knappt gå i trappen pga detta

ENORM trötthet. Somnade 20.00 igår (trots att jag bara legat och vilat på soffan direkt efter jobbet)

Och molvärk! Liknande mensvärk men ändå inte. Den kommer och går men känns mest om jag ligger ned i fosterställning.

Hur känner ni andra?

Sjukt trött jag också, för några dagar sen sov jag 13h sammanlagt. Väldigt trött nu också menkan lika gärna beror på att jag sovit dåligt idag efter jobbet men hoppas det beror på annat ;)
  • Thorax
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.

Tagit flera från gravidakollen men inte sett något alls på,

Vad tror ni?

TYcker också dom är klockrent. Många grattis :)

V
    Klumpidunsa skrev 2016-10-29 19:07:48 följande:

Nej Det bästa är ju såklart att låta bli alla former av tabletter. Jag införskaffade Alvedon idag som jag tänkte att jag tar när det är som allra värst:) att ligga och spy av migrän/huvudvärk gör inte heller att det blir många barn gjorda, haha. Men nu är denna äl perioden förmodligen över och ersätts av den evighetslånga väntan på bim , phu! Har lust att sova bort alla dagar

Hahaha nej det är faktiskt helt sant, sånt är ju inte så påtändande ????

Jag säger detsamma om sovandet, ju närmare det blir ju mer olidligt är det också. Som om minutrarna blir timmar
  • Thorax

Bim - 7 och världens mensvärk. Som jag brukar få runt denna tid ca en vecka innan.

Hoppet sjönk en del nu även om jag vet man kan ha det som gravid också men den kom som klockan som den brukar så skeptisk :/

• Thorax
    eelinh skrev 2016-10-29 23:19:07 följande:

Vad tråkigt, jag känner igen de där symptomerna som kommer innan mens.. fast det egentligen likaväl kan vara en graviditet som mens. Men ge inte upp för ens mensen kommit! :)

Hoppet skönk endel men inte helt :)

Måste nog försöka känna efter så himla mycket som man gör
    Heineken86 skrev 2016-10-30 05:04:11 följande:

Kunde så klart inte hålla mig utan testade mig nu på morgonen och självklart var det super-negativt. Idag är dag 29 i cykeln, men var ju som sagt lite osäker på om allt blivit förskjutet den här gången pga så lång mens. Jag får väl helt enkelt vänta lite till.

Håller tummarna att det bara är förskjutet för dig
  • Thorax
    Väntar på magen skrev 2016-10-30 17:20:53 följande:

Idag har molvärken ökat lite styrka här. BIM-7

Idag ilade/högg det till i nedre delen av magen så jag faktiskt blev rädd :/

Och illamåendet kommer snabbt efter mat. Annars har jag bara legat hela dagen, och sovit om vartannat.

Bim - 7 här också. Väntandet är ju rena tortyren varje gång. Tänkte testa ett clearblue early och se chansa lite. Stod det gick att testa från -5 och de borde komma med posten just den dagen så borde bli lägligt. Även om jag förväntar mig minus
    anonymis3ns skrev 2016-10-30 16:09:01 följande:

Nu börjar väntan på BIM, ska verkligen försöka att inte analysera så mycket och framför allt inte börja testa tidigt. Jag har inte så höga förväntningar denna månad då min kille var bortrest typ mitt i ägglossningen(iaf vad jag trodde), tis-tors. Han landade dock natten till fredag och vi fick till det då, samt i fredags. Och i måndags innan han åkte. Enligt app hade jag äl i fredags(trodde den skulle komma på torsdagen) Vad anser ni om mina chanser?

Bim 13/11

Kram på er!

Om appen stämmer med din cykel så ser det ju ljust ut :)
    Mirabelle24 skrev 2016-10-30 18:09:45 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Jag och min sambo (24&28 år) är inne på 2a försöket denna månad, hade ÄL för ungefär 4 dagar sedan och prickade in sexandet ganska bra tycker jag! Nu är det bara att vääääääänta... 8 dagar till bim..

Välkommen in i väntan :)

Hoppas på många plus i helgen som kommer
  • Thorax
    Kåtisroinen skrev 2016-10-31 08:16:18 följande:

Vad gör ni för att inte konstant gå runt o tänka på "...tänk om det blir något denna gången", "var det ett symptom jag kände där?", "det måste bara bli något nu!", "det är ju en EVIGHET till BIM!!" o alla andra liknande tankar som far runt i huvudet konstant såhär i väntan på BIM? Jag har ÄL idag eller imorgon, men eftersom vi bara ses på helgerna så gjorde vi vår sista ansträngning igårkväll. Nu kan jag inte göra mer liksom.

Vill bara släppa det i två veckor liksom. Men HUR?! Detta är vårt första försök, så jag lägger verkligen inte allt hopp på denna gången liksom. Bara det faktum att vi har börjat gör mig så lugn i kroppen. Men man vill ju bara veta :P varje gång jag känner något (som garanterat bara är gas än så länge) så kommer tanken där, blixtsnabb är den o oavsett hur snabbt jag slår bort tanken så har jag ändå hunnit tänka den.

Tror jag ska sätta mig o puzzla ikväll. Borde vara en bra avkoppling. Virka o sticka är också bra. Så tror jag det får bli. Börja planera nyårsfesten kanske? Det blir nog bra :) hur gör ni för att tänka på annat? För att inte bli tokiga? :P

Går det tänka på annat menar du X-D

Första dagarna är värst tycker jag sen blir det lättare och lättare.

Nåt som underlättade för mig var att läsa på om veckorna. Första veckan händer det ju inte så mycket kroppsligt på en så symtomen går ju inte känna efter så då hjälpte det att läsa hur det gick från encell till cytoblast, när man väl plussar är det förhoppningsvis lite mer likt embryon än en klump
  • Thorax

Vad kul med så många som väntar på bim.

Vart det någon bim tråd?

Vore kul om man skrev i vilka som plussade där också ju, som typ lite "Lucky charm" grej

• Thorax

Tänkte våga testa imorgon med CB plus eller early, då bim-4

Men jag är så sjukt trött, kraftig mensvärk varje kväll, knottriga gårdar, tjocka flytningar, snabba humörsvängningar, kissnödig mer ofta, hungrig. Är det inget denna månad så måste jag vara skenis i så fall

• Thorax

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

• Thorax
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 10:50:20 följande:

Det ser positivt ut tycker jag! :D

Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-01 11:07:52 följande:

Jag tycker att det syns rätt så tydligt ????

Kanske jag vågar hoppas igen, jag är sån pessimist när de gäller tester :D
  • Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 11:30:59 följande:

Det där tolkar jag som plus. Plus-strecket syns tydligt och framförallt, det är blått! Grattis!

Är spökstreck annan färg?

Jag är verkligen helt oinsatt i detta märker jag :P
    Nykär15 skrev 2016-11-01 13:31:45 följande:

GRATTIS!!

Jag vågar inte säga tack än haha, sååå pessimistisk men på er låter det ju lovande ändå :)
    Persicca skrev 2016-11-01 13:53:12 följande:

Grattis thorax!! Själv har jag 5 dagar kvar till BIM. Mensvärk och ryggont har jag redan. Det brukar jag inte ha. Däremot så hade jag samma symtom senaste gången jag var gravid, och dessutom samtidigt i menscykeln (blev abort, eftersom vi inte var redo att skaffa barn just då). Jag tror inte att jag är gravid denna gång, eller vågar inte tro det.

Som jag då, jag vågar inte tro nåt, det lär ju släppa i vecka 20 eller så haha, jag brukar vara en optimist men just nu är allt mitt tänkande pessimistiskt
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 15:15:11 följande:

Är det förresten någon här som provat clearblue early detection? Funkar det?

Jag ska testa det imorgon på bim -3 då ska det vara 99% säkert med dom stod det.
  • Thorax
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 19:03:57 följande:

Jag är inte heller nån expert men är det "spökstreck" så brukar det vara svagare och mer gråaktigt som jag förstått det. På ditt test var det tydligt, även på bild.

Då förstår jag, och lärt mig något nytt :)
  • Thorax

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen
  • Thorax
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-02 10:33:01 följande:

Åh vad roligt :D GRATTIS!!!

Har du haft mycket symtom?

Tack :)

Bara otroligt trött, sov 15h som mest häromdagen :/ men börjat ta Behephan nu som hjälper rätt mycket.
    Mandypandy90 skrev 2016-11-02 10:35:00 följande:

Åh grattis!!! Så himla roligt!!!!! :):) berätta om din mans reaktion sen ;)

Haha den var helt oslagbar. Han kollade på testet säkert 2-3 min sen började googla barnvagnar, blöjor, skötbord... jag fick hejda honom att sånt är inte så aktuellt riiiktigt än *asg*
    Heineken86 skrev 2016-11-02 10:52:14 följande:

Grattis! Vad roligt!

Men vad har hänt med kontrollstrecket som brukar Göran att det blir ett plus?

Tack :)

Kontrollstrecket är den lilla ringen med det klara lilla blå strecket sen det som visar jag är gravid är det mer svaga stora strecket.

Det blir inget + tecken med CB early dom har bara ett streck för plus och inget streck är icke gravid :)
  • Thorax
    Heineken86 skrev 2016-11-02 13:55:08 följande:

Aha, jag trodde det var ett "vanligt" cb som även har minusstrecket. Har alltid funderat när jag sett såna test hör i trådarna. :)

Stor grattis!

Jag vet vad du menar, jag fick läsa förpackningen 3-4 gånger innan jag fick in i skallen att den inte har ett extra :D
  • Thorax
    fruH92 skrev 2016-11-03 19:41:57 följande:

Hörni, jag vill gärna ha er åsikt om att titta på test efter rekommenderad testtid. Tog ett CB plus test igår kväll på bim-dagen (la ut bild på det). Inom testtiden visades ett ljusblått svagt plus, efter flera timmar är det dock STARKT blått. Kan det visa positivt men ändå vara negativt? Vågar man lita på testen efter testtiden "gått ut"? Någon med erfarenhet? Tog även ett CB digitalt igår kväll men det visade negativt.

Efter tiden ska man tyvärr inte lita på testen.

Men såg du ett ljusblått inom tiden så är ju ett plus lite plus :)
  • Thorax
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:33:30 följande:

Jag har kollat med VUL. Jag hade 3 - 4 äggblåsor som var stora för att släppa

Men var det ägg i alla?

Jag har också 2-4 äggblåsor men alltid har bara en haft ägg i sig
  • Thorax
    Heineken86 skrev 2016-11-04 19:10:43 följande:

200 mg koffein per dag ska va ok att dricka när man är gravid... så jag skulle koll hur mkt en kopp innehåller ocj sen fördela så mycket jag tyckte jag behövde under dan. Nu dricker jag inte kaffe utan min last är Cola zero. De innehåller dock bara 20 mg/burk så där var det ingen fara för koffeinets skull. Celsius och nocco att det ju på burkarna att man inte ska dricka när man är gravid (iaf celsius, borde va damma med koffein-nocco)... den koffeinfritt nocco borde ju funka men kanske inte har den effekten du är ite efter. :)

Jag dricker så extremt sällan alkohol så det är inte så mkt att fundera på för mig. Men jag tänker att man lever väl som vanligt fram tills man plussar, men skulle kanske undvika tokfyllor. :)

Också en zero galning istället för kaffe :D

Men gått över till vanlig cola och försöker dra ner då zero innehåller mycket med e-ämnen än vanlig

Tänkte försöka dra ner på även färdigköpt för att undvika så mycket onödigt som möjligt. Göra allt från grunden, det blir den största utmaningen när man hatar att laga mat haha
Svar på tråden BIM november 2016