Inlägg från: Heineken86 |Visa alla inlägg
  • Heineken86

BIM november 2016

Kunde så klart inte hålla mig utan testade mig nu på morgonen och självklart var det super-negativt. Idag är dag 29 i cykeln, men var ju som sagt lite osäker på om allt blivit förskjutet den här gången pga så lång mens. Jag får väl helt enkelt vänta lite till.

• Heineken86

Jag testade ju negativt igår men imorse när jag vaknade så spände det lite i brösten... typ som att jag inte ammat på länge var känslan. Mina bröst är totalt okänsliga i vanliga fall så det gav ju lite förhoppningar om att jag kanske testat för tidigt iaf. :)

• Heineken86
    Kåtisroinen skrev 2016-10-31 08:16:18 följande:

hur gör ni för att tänka på annat? För att inte bli tokiga? :P

Försöker tänka på annat, sysselsätta mig med saker.

Det allra bästa tror jag är att inte läsa såna här trådar. Här blir man (iaf jag) verkligen som besatt och analyserar allt och triggas av varann. Det kan iof va bara jag också. :) men det är ju lite skoj också. :)
  • Heineken86
    TheKlister1990 skrev 2016-10-31 13:54:44 följande:

Nån som vet när ältester borde bli negativa när mensen börjar vara överstökad?

Vet att testerna kan bli positiva innan men pgs gulkroppshormon (tror jag?). Är på cd 6 idag och mensen är "light", snart över men fick ett rätt starkt teststreck på lhtest idag är första jag tar denya cykel så vet inte om det är påväg ner eller påväg upp?!

CD + 6, innebär du att du är på cykelns sjätte dag? Kanske dum fråga men jag har inte hört cd förut... sett lite i tråden men inte vetat exakt vad det är. :)
  • Heineken86
    Clefairy skrev 2016-11-02 07:20:08 följande:

Hej!

Jag skrev ju förut om att jag haft en liten blödning några dagar efter ägglossning. Det började i fredags med lite rosa på pappret bara, sen lite bruna flytningar. Jag hoppades på att det kunde varit en nidis, men nu har jag gett upp hoppet om det och förskriver det som mellanblödning. Jag fick inga bruna flytningar i lördags, men från söndag till idag har jag haft dessa bruna flytningar. Inte mycket, men det märks i trosorna. 

En eventuell nidis skulle inte bete sig såhär va? 

Har även gett upp tanken på att jag skulle vara gravid eftersom jag inte märkt av ett enda symtom som inte lika gärna kan vara mens-symtom. Särskilt när folk skriver här om att de har BIM efter mig och redan känner av symtom så blir jag mer säker på att det inte funkat för mig. ;) 

Ev blödning eller nidis har jag inget att säga om... men att du inte känt några symtom behöver inte betyda något alls. Jag har inte känt några symtom på mina två tidigare graviditeter men har varit gravid ändå och sen fortsatt och haft extremt lätta graviditeter med inget illamående eller andra krämpor över huvudtaget förutom lite trötthet i början. Så hoppet borde finnas fortfarande för dig. :)
  • Heineken86

Jag har inte gett upp hoppet än. Jag testade ju negativt i söndags på CD 29... sen dess har jag haft spända bröst (händer aldrig och har inte haft på mina tidigare graviditeter heller) varje morgon och på nätterna. Sen igår har kag haft lite rosa flytning, men det ör inget som kommer "ut" utan det stannar i kroppen och jag måste känna efter med ett finger för att upptäcka det. Vääääldigt tjock konsistens och stenhård livmodertapp. Jag har beställt nya test som borde komma idag så ev testar jag igen imorn (CD 33) eller så väntar jag ytterligare nån dag. Känner mig lite hoppfull pga brösten. :)

• Heineken86
    Thorax skrev 2016-11-02 10:16:43 följande:

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen

Grattis! Vad roligt!

Men vad har hänt med kontrollstrecket som brukar Göran att det blir ett plus?
  • Heineken86
    Thorax skrev 2016-11-02 13:11:02 följande:

Kontrollstrecket är den lilla ringen med det klara lilla blå strecket sen det som visar jag är gravid är det mer svaga stora strecket.

Det blir inget + tecken med CB early dom har bara ett streck för plus och inget streck är icke gravid :)

Aha, jag trodde det var ett "vanligt" cb som även har minusstrecket. Har alltid funderat när jag sett såna test hör i trådarna. :)

Stor grattis!
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-02 20:28:39 följande:

Hej allihopa! Bim är idag & har inte känt att mensen är på gång alls så tog ett test ikväll för säkerhets skull & titta! (Hoppas bilden kommer med nu). Jag tycker det ser ganska positivt ut! :D ska ta ett clearblue digitalt i morgonurin också men nu håller vi tummarna! :D

Ååå jag tycker mig se ett streck! Grattis!
  • Heineken86

Jag tog ett nytt test nu på morgonen (cd 33) men hur jag än vände och vred på det så var det supernegativt. Ingen mens än dock så hoppet lever kvar lite till, men kanske lite mindre hopp. Förra graviditeten plussade jag inte förrän på cd 40 så kanske är det liknande den här gången. Har ju haft himla konstig cykel den här gången med 11 dagars mens så kanske har det fördröjt allting lite...

Svar på tråden BIM november 2016