• Nykär15

BIM november 2016

Mandypandy90 skrev 2016-10-28 09:42:53 följande:
    Jag lyckas sällan pricka fullt utslag jag med. Men Testade precis och nu var det ännu starkare så har förmodligen ÄL i helgen då? Får bli en helg hemma helt enkelt.. haha :) Men vad kul att vi verkar ha BIM nästan samtidigt då! Kul att följas åt :)

Ja då har du nog ÄL i helgen, så mys ordentligt nu! Kul följas till BIM Glad

anonymis3ns skrev 2016-10-28 10:00:27 följande:
    Jag ska snart testa igen, är det svagare nu tänker jag att äl skedde typ inatt!? Min killes flyg hem blev ju såklart försenat, fick inte till det förrän 3.30 inatt. Hoppas inte det var försent för att åtminstone ha en chans! Ingen temphöjning imorse heller.

Ok! Men oavsett om du haft äl eller ej så har ni ju iaf haft sex under tiden isåfall, så det måste ju kännas bra iaf?! :) Men sen verkar det ju inte alltid betyda att bara för att det är starkare ena dagen och svagare andra så har äl varit, för mig varierade ju styrkan på testen oavsett om jag var närmre eller längre ifrån äl.

Jo vi har legat i och jag vet att nivån kan variera så därför testar jag vidare. Men händer ingen mer höjning på kommande dagarna så gissar jag att den var nu. VI får se helt enkelt hur kommande dagar ser ut. Och vi fortsätter ligga i som vanligt så ägget lär ha en välkomnande samling om det kommit eller när det kommer Glad

Spännande se om ditt har gått ner nu, var ju väldigt starkt igår.  

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-28 11:42:18 följande:
    Jag förstår! :) Och sedan börjar en spännande med lång väntan på bim.

Testade nyss.. nu är det negativt. Undra när äl skedde!?

Hoppas nattens ligg inte var "förjäves".
    Klart det inte var förjäves, ägget lever ju upp till ett dygn så det ska nog ha en fin chans!
  • Nykär15
    Clefairy skrev 2016-10-28 13:47:28 följande:

Hej alla!

Jag hade mest troligt min ägglossning i helgen/början av veckan, och vi hade sex. Nyss när jag var på toa så märkte jag att det var lite rosa på pappret, har ingen historia av att plötsligt ha rosa mitt i cykeln. Började tänka på nidblödning, tror ni det skulle vara möjligt? Det var alldeles lite, bara en hint, men det fanns inte där i förmiddags... Jag hade inte trott på denna månad, trodde att vi skulle missa äl, men nu började hoppet gro lite i mig...

Har någon erfarenhet av nidis? Hade rätt blöta flytningar också, så att trosorna var blöta.

Jag har haft det två av de fyra gånger jag varit gravid. Stämmer ju i tiden då jag brukat få det runt 5-7 dagar efter ÄL - håller tummarna för dig!

Mina nidblödningar har varit runt en 5-krona i storlek, ljusrosa, man ser det är blod men utspätt av blöta flytningar. 

• Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 14:06:51 följande:

Detta är dagens ÄL tester. Om vi nu utgår från att den i mitten(tagen 10.00 idag) är så nära fullt utslag som jag kan få. När sker då ÄL? Ikväll eller imorgon? Tacksam för hjälp!:):)

Då hade jag räknat det i mitten som positivt, då inträffar ju ÄL inom ett dygn säger de, så snart du har svagare så ska ju ägget ha släppt. Så sex bör man ju ha omgående i ditt fall tänker jag. Tar ju en stund för dem att simma upp till ägget. Men utgår från att ni haft sex redan inför äl så då borde det vara lugnt. 
  • Nykär15
    Mirabelle24 skrev 2016-10-30 18:09:45 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Jag och min sambo (24&28 år) är inne på 2a försöket denna månad, hade ÄL för ungefär 4 dagar sedan och prickade in sexandet ganska bra tycker jag! Nu är det bara att vääääääänta... 8 dagar till bim..

Hade med ÄL för 4 dagar sen, men jag har 10 dagar till BIM. Har du 12 dagar lutealfas? Väntan är lång...vårt första försök efter MA i juli...så har inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig redan på första försöket. Efter första missfallet tog det till försök nr 3 innan det tog sig igen...så försöker koppla bort väntan så gott det går. Känner mig nästan lite likgiltig just för jag inte tror det kommer funka direkt...tråkigt.
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 15:32:10 följande:

Här är man på äl+5. Samma symtom som förra cykeln. Så det bådar gott. Plussade då extremt svagt (med flera olika märken) men det försvann sedan och slutade i mf. Dock ett mycket tidigt sådant så tänker mer på det som mens. Så det är ingenting som grämer mig.

Känner mig helt säker på att ägget precis fäst hoppas bara på att det stannar denna gång. Bim 9 november men räknar med att plussa tidigare.

Oj du verkar säker, spännande se om du har rätt sen! Har BIM dagen efter dig, 10/11 (bf för vårt första missfall så hoppas såklart på ett plus som gör dagen gladare...) 

Känner bara lite molvärk, men kan jag göra ändå mellan äl och mens så tar inte det för nåt alls. De gånger jag fått plus har jag runt denna tiden känt mig sjuk, illamående och yr just på denna dagen som brukar vara den ägget fäst har det senare visat sig. Känner inte alls så nu så tror inte det lyckats...

• Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 09:32:59 följande:
    Ja, har exakt samma känsla som förra månaden. Skrev då ner dag för dag också så kan verkligen jämföra. Är dock mindre säker på att min kropp vill behålla om det är så att jag har rätt. Känns ganska läskigt att jag känner mig så säker, kan såklart ha fel, men det visar sig.

Håller tummarna för dig att den 10/11 blir en bra och gladare dag för er!

Ja visst är det spännande? Jag skriver med ner allt i en app och har haft exakt samma känsla på ÄL+4-5 båda gångerna jag vart gravid i år. men känner tyvärr inte så nu så är rätt säker på att det inte blivit nåt..men hoppas såklart jag har fel. 

MrsMS skrev 2016-11-01 09:26:30 följande:

BIM-lista.. Bara att fylla på

MrsMS - BIM 22/11, andra försöket med andra barnet

Vi sa att vi inte ska ha en BIM-lista i tråden just för att det blir så otroligt långa och många inlägg då så den får vara i en helt separat tråd som kanske går länka till i TS trådstart.

• Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 11:28:28 följande:
    Förstår din känsla. Själv har jag fått så där über ont idag. Så tror ägget bäddar in sig ordentligt nu. Tempen dippade idag också så min känsla att det tagit sig förstärks verkligen.

Håller tummarna att det bara är annorlunda för dig denna gång att det tar sig trots allt!

Ah så spännande! 

• Nykär15
    Thorax skrev 2016-11-01 10:18:39 följande:

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

GRATTIS!!
  • Nykär15

Enligt VUL igår på första besöket för missfallsutredning såg hon att jag inte hade släppt ägg denna gång, så hoppar ur tråden och siktar på december.

Har fått en hel drös mediciner nu både för att släppa ägg och hjälpa en ev graviditet stanna kvar så det känns jätteskönt! Så knäppt nog längtar jag efter mens nu så vi kan dra igång!

Svar på tråden BIM november 2016