Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BIM november 2016

Fasiken, bim enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :(

• anonymis3ns

Skriver igen då jag skrev fel tidigare.. skrev då bim istället för beräknad äl. Ursäkta förvirringen!

Fasiken, beräknad äl enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :( Någon med erfarenhet av dessa tester?

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-25 13:26:53 följande:

Vilken tid testade du idag? Man ska inte ta ÄL-test på morgonurin som du kanske säkert redan vet. Det är ju dagarna innan som är de viktigaste. Samma dag du får fast gubbe så släpper ju ägget inom 24-48 timmar så borde ju inte vara försent om ni har sex direkt på torsdag. 

Med detta test står det specifikt att man ska testa efter den längsta sömnperioden. Är mest orolig att jag ska få fast imorgon. :(
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-25 14:20:32 följande:

Ja ok konstigt då inga av de andra är så. Men som sagt, ingen erfarenhet av digitala alls. 

Vilken dag i cykeln är du på? Jag tror att om du väntar ÄL på lördag först så är det nog lite tidigt att det blir redan i morgon. Jag har ju halvstarka i många dagar men sen blir det positivt under några få timmar bara. Men som idag är jag på dag 12, den dag jag brukar få ÄL, men gissar den är några dagar senare denna cykel (kan vara så efter MA/mf) 

Men att ÄL skulle komma tidigare har inte hänt för mig iaf, Så har du en relativt regelbunden cykel så tror jag du kan vara lugn och att mannen hinner hem, och att du kommer ha blinkande fram till fredag eller så. 

Tack för svar! Är på cykeldag 19. Har lång cykel, de tre senaste månaderna har äl kommit på cd 25, 21 och 22. Hoppas verkligen äl inte kommer innan torsdag, helst inte redan då heller!
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-26 12:38:50 följande:

Håller tummarna den väntar!

Jag är på CD13 idag, brukar ha på 12 men förra månaden på 21...den har inte kommit än så bara snällt vänta.

Ja, blinkande gubbe även imorse.. och förhoppningsvis kommer inte den fasta gubben imorgon heller. Lite äl-sekret idag dock! :/

Ok! Kanske cykeln har ändrats sen mf? Hur ser dina tester ut då?
  • anonymis3ns

Såklart äl-testet var positivt nu ikväll, min kille är bortrest till imorgon kväll. :( Orkar inte!!!!

• anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-26 19:20:56 följande:

Men det betyder ju att ägget släpper om 24-48 timmar. Så det borde ju bli perfekt om ni får till det imorn kväll då.

Jo, jag vet. Men jag tänker att i värsta fall släpper det imorgon under dagen, och han kommer inte hem förrän imorgon midnatt. Lever ägget då? Jag blir så less och känner mig så negativ, men det är så typiskt. Tack för positivitet! :)
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-27 11:00:58 följande:

Igår var det klart starkare, jämför man med förra månaden så var det i jämförbar styrka med dagen före ÄL, så stämmer det så borde jag ha positivt i em. Så hoppas det för då är den nästan i fas denna gången om den kommer på dag 14 mot 12 som annars. Det hade känts skönt. Men kan likaväl ta en dag till, vi får se. 

Men skönt för dig att den fortfarande blinkade bara så hinner ju mannen hem igen  känns ju skit att känna stress över att ev missa en ÄL, de är ju så himla viktiga!

Okej, skönt! Hoppas du har äl idag eller imorgon då. Jag antar att ni ligger på!? ;)

Jag är rätt less nu. Postivt äl-test på sticka igårkväll, fast smiley imorse och fortfarande postivt på äl-sticka nyss. Det bästa vore ju självklart om vi haft sex igår. Är inatt försent tro? Ägget lever ju inte så länge. :( Känns som att jag missar precis. Vi hade sex i måndags, och sedan blir det sent ikväll och förmodligen imorgon. Vad är mina chanser tro?
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:42:26 följande:

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL  har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon 

Skönt att höra! Vet du hur snart äl-stickan blir negativ efter att ägget släppt?
  • anonymis3ns

Som jag tidigare skrivit har jag beräknad ÄL nu på lördag, men fick:

i tisdags blinkande gubbe (hög fertilitet) på CB avancerat ägglossningstest
    blinkande gubbe (hög fertilitet) igår morse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka igårkväll
    fast gubbe (maximal fertilitet) imorse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka kl. 11 idag 
    samt fortfarande positivt på stickan nyss (kl. 18)

För visst ser alla tre test positiva ut? (de två första har givetvis torkat, men var positiva inom testtiden). Har inte haft någon temphöjning än heller, misstänker att den kommer imorgon.

Betyder detta att min ägglossning fortfarande inte skett? Hur nära tror ni att den är? Min kille kommer hem från resa inatt, så ska få till det inatt samt imorgon. Vad tror ni om mina chanser?

Har BIM 12/11, vill ha något att vara hoppfull inför i annars så tråkiga november.

Kram på er!
Svar på tråden BIM november 2016