Inlägg från: Kåtisroinen |Visa alla inlägg
  • Kåtisroinen

BIM november 2016

Mandypandy90 skrev 2016-11-01 19:26:49 följande:

Åh kul att höra! Vågar inte tro att det är så men hoppas verkligen! Tack för svar :)

Jag förstår dig! Är själv bara på ÄL+1, väntar otåligt på första eventuella tecknen, haha! Att tiden kan gå så himla långsamt..! Men vet samtidigt att även om jag hade fått de mest tydliga tecknen så hade jag inte vågat tro på det :P
  • Kåtisroinen

Jag upptäckte just något roligt för alla oss som har BIM 13/11. Det är fars dag! :O hur roligt och häftigt hade inte det varit att få ett plus tillsammans med gubben då liksom?! Det enda tråkiga med det är att helt plötsligt så sköt mina förväntningar (som jag hittills lyckats hålla hyfsat låga) i skyn... oh well, får försöka tänka på annat. Som om det är så himla lätt :P

• Kåtisroinen

Som jag nämnt tidigare så pluggar jag på annan ort än den jag bor på. Så jag veckopendlar. Himla smidigt, 2,5 timmar med tåg, inga byten. Är idag på ÄL+4. Sitter på tåget o ska försöka plugga, har precis klämt i mig en macka. Plötsligt mår jag väldigt illa! Har nog aldrig blivit så glad för den känslan förut haha :D plötsligt känner jag mig mycket mer positivt inställd till allt. Vågar inte hoppas riktigt än, det är 9 dagar kvar innan vi ska testa. Men man kan ju inte låta bli att bli lite hoppfull :D

• Kåtisroinen
    waattos skrev 2016-11-04 17:07:25 följande:

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Hur gör ni med alkohol nu innan ni plussat?

Vill kolla lite tankar och funderingar :) idag BIM-6!

Gameofthrones123 skrev 2016-11-04 17:56:02 följande:

Jag dricker säkert 4-5 koppar om dagen. Är det någon fara tro? (Vecka 4+2)

Jag dricker max 1 kopp/dag. Ännu mindre mellan ÄL och BIM. Är jag riktigt sugen tar jag te istället eller en liten kopp mer mycket mjölk. Jag vill verkligen inte chansa med något. :)
  • Kåtisroinen
    Thorax skrev 2016-11-05 08:24:41 följande:

Också en zero galning istället för kaffe :D

Men gått över till vanlig cola och försöker dra ner då zero innehåller mycket med e-ämnen än vanlig

Tänkte försöka dra ner på även färdigköpt för att undvika så mycket onödigt som möjligt. Göra allt från grunden, det blir den största utmaningen när man hatar att laga mat haha

Cola zero innehåller ju också sjukt mycket sötningsmedel :O (därav att det är många som är mer eller mindre beroende). Dricker själv mycket vanlig cola (har alltid gjort), dricker hellre det som har vanligt hederligt socker i sig än zero. Men har försökt skära ner även på det, inte ara för en eventuell graviditets skull utan rent allmänt för hälsan :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-05 18:53:54 följande:

Hur tidigt kan man testa? Har Bim 13/11 men är sååå otålig och vill veta nu! Dock så känner jag inga tecken så något säger mig att mensen kommer att komma som ett brev på posten. Men man hoppas ju verkligen såklart.

Jag har också BIM 13/11 :D jag tänker vänta tills dess, dels för att jag vill testa med sambon o vi ses bara på helger, o dels för att det är fars dag o det tycker jag var lite kul! :P dessutom är det en bra övning för psyket tycker jag, o för självkontrollen. Skadar aldrig för mig att träna på lite ;) sen tänker jag lite såhär, det är dyrt med test för det första. För det andra så är det ingen som blir glad av ett negativt test! Än mindre två! Om man testar nu kanske man får negativt, men då vet man ju att det var så tidigt så man får testa igen närmare BIM. Och har det då verkligen inte blivit något så kommer det ju vara negativt den gången med :( jag träffar nog hellre tant röd än får ett negativt test faktiskt, känns inte som ett lika stort misslyckande på något sätt, även om det betyder exakt samma sak :P

Se det positivt: idag är det BIM-7 :) vi kan räkna ner ihop :D
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 00:20:30 följande:

Jag är på BIM-7. Testade imorse(vet att det är för tidigt) men neg. Men har ändå en känsla denna månad att det kan vara något. Hur som helst.

När jag och min man hade sex precis så märkte jag efteråt att jag hade blödit lite. Ursäkta äckliga detaljer men jag gick på toa, han hade kommit i mig och när jag kissade då så kom det liksom en femtiörings blodklick i toan. Vad kan detta bero på? Har aldrig fått så innan under sex...

Det låter som en nidblödning o har nog inte så mycket med sexet o göra :) positivt tecken :D
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-06 21:35:36 följande:

Du har helt rätt och självklart ska vi räkna ner ihop :) Så spännande!

Känner du något tecken?

Typ mensvärk/molvärk sen ÄL+4. Först bara lite, men sen stegrande, idag har det varit i princip hela dagen. Ikväll lite extra mycket. Vet inte om det är något riktigt tecken men kan inte minnas att jag brukar har det. Idag hade jag också vita tjocka, typ torra (om man kan säga så?) flytningar.

Sen den där lite otäcka känslan av att jag liksom nästan bara vet att det gror något litet frö där inne. Vilket såklart skrämmer slag på mig, haha! Vill gärna vara optimistisk men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Men det känns liksom... bra. På något sätt. Kan ju dock precis lika gärna vara skengravid haha :P

Du då? :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-06 22:27:28 följande:

Låter ju som bra tecken i alla fall :)

Hade ont i brösten men det gick över och nu känner jag ingenting förutom enorm trötthet men det tror jag också kan ha att göra med att det varit stressigt på jobbet. Precis som du säger så vill man ju inte hoppas för mycket och för mig känns det typ kört eftersom jag inte "känner" något. Men hoppas verkligen ändå på plus för oss båda.

Är det första barnet för er?

Som någon skrev, det behöver absolut inte vara kört! Tror egentligen det är bättre att inte känna något, inbillar mig att man får en lättare graviditet då, utan massa illamående o sådär. Vet inte om det stämmer dock :P jag håller tummarna för oss :D

Idag är det BIM-6 Woop woop! :D
  • Kåtisroinen

Och ja, det är vårt första barn :) första försöket på första barnet! Såå efterlängtat <3

Svar på tråden BIM november 2016