Inlägg från: Heineken86 |Visa alla inlägg
  • Heineken86

BIM november 2016

Anonym (Förhoppning) skrev 2016-11-03 07:27:31 följande:

Hej! Jag har bim 5/11.

Tog graviditets test (predictor early) 1/11= negativt

Testade denna morgon igen 3/11= först negativt men efter 1 timme ett svagt plus.

Vad tror ni ?

De ska väl inte va tillförlitliga efter så länge... men jag hade också blivit hoppfull. :)

Testa om några dagar igen. Jag håller tummarna.
  • Heineken86
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Jag tar inga tester, men vi har sex varannan eller var tredje dag hela cykeln. Då kan vi inre missa. :)
  • Heineken86
    Tillajordgubbe skrev 2016-11-03 12:58:01 följande:

Hej vill ni titta på mitt test? Är på bim -3 såg ett streck redan efter 1 minut. Vad tror ni?

Jag ser också ett väldigt svagt streck! Men ett plus är ju ett plus oavsett styrka. Om nån dag får du nog ett riktigt starkt plus. Grattis!
  • Heineken86
    waattos skrev 2016-11-04 17:07:25 följande:

Har lite tankar kring perioden efter att vi plussat... hur gör ni med koffein? Jag själv dricker 2-3 koppar om dagen, ibland någon celsius/nocco (koffeindryck) när jag är trött och jobbar natt.

Hur gör ni med alkohol nu innan ni plussat?

Vill kolla lite tankar och funderingar :) idag BIM-6!

200 mg koffein per dag ska va ok att dricka när man är gravid... så jag skulle koll hur mkt en kopp innehåller ocj sen fördela så mycket jag tyckte jag behövde under dan. Nu dricker jag inte kaffe utan min last är Cola zero. De innehåller dock bara 20 mg/burk så där var det ingen fara för koffeinets skull. Celsius och nocco att det ju på burkarna att man inte ska dricka när man är gravid (iaf celsius, borde va damma med koffein-nocco)... den koffeinfritt nocco borde ju funka men kanske inte har den effekten du är ite efter. :)

Jag dricker så extremt sällan alkohol så det är inte så mkt att fundera på för mig. Men jag tänker att man lever väl som vanligt fram tills man plussar, men skulle kanske undvika tokfyllor. :)
  • Heineken86
    Svelin skrev 2016-11-04 17:59:44 följande:

Hej på er! Jag har inte orkat vara inne och läsa här så mycket de senaste veckorna. Det är så påfrestande att gå och vänta på att mensen inte ska dyka upp och så gör den det varje vecka. Men nu idag plussade jag äntligen. Så nu hoppas jag att detta lilla pyret vill stanna och att vi blir trebarnsföräldrar i juli! Lycka till alla ni andra nu! Jag hoppas att alla får ett pluss snart och att jag inte behöver komma tillbaka och hoppa in i någon bim decembergrupp.

Stort grattis!
  • Heineken86
    Clefairy skrev 2016-11-05 09:15:45 följande:

Hej alla! Jag måste tyvärr meddela att min mens kom idag. Så inget denna gång fastän jag är rätt säker på att vi träffade ägglossningen.

Hoppas att ni alla får ett positivt besked snart och att vi inte hörs i någon decembertråd ;) själv ska jag äta godis och vila med en varmvattenflaska på magen.

Ha det bra, tack för alla diskussioner och all feedback! <3

Vad tråkigt. Hoppas på bättre lycka nästa månad.
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-05 09:12:53 följande:

Jag är verkligen så less på att inte veta. Idag är jag på BIM+4 & inget spår av mensen. Det är konstigt att det visas starkare på kvällen men vad vet jag? Har googlat lite & det har varit så för andra också tydligen. Men vi får låta tiden avgöra (igen) :)

Jag känner samma sak. Jag vet inte exakt när jag har BIM, men jag är på cykeldag 35 så tycker att jag borde fått positivt när jag testar vid det här laget. Testade senast i torsdags och kommer inte testa förrän tidigast måndag igen. Men inga tecken på att mensen är på gång heller. Har hFt lite spända bröst på mornarna sen i måndags och det har jG aldrig haft förut, varken när jag varit gravid eller annars. Det känns som ett symtom, men eftersom jag haft det sen i måndags tycker jag att jag borde ha får positivt på test också... Men icke... Bara att vänta och se helt enkelt.

Men du har väl fått positivt på test? Då borde du vara gravid. Tror inte man mäter stegringar när man är gravid. T ett digitalt så vet du säkert.
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-05 11:18:09 följande:

Ja, jag fick positivt på CB plus men tyckte ändå det var svagt så har testat igen men nu är dom svaga/negativa. Tog ett digitalt efter jag fått plus också men det stod "Inte Gravid". Det som är konstigt också är att jag inte har några som helst symptom :/ mår inte konstigt/annorlunda överhuvudtaget... Har haft lite värk till & från från livmodern, lite likt mensvärk men ändå inte. Annars ingenting alls :/

Vad konstigt. Hoppas det blir ett till plus snart. Man behöver ju inte ha några symtom... det är väl egentligen rätt skönt att slippa. :) när jag var gravid med mina två barn så hade jag inga symtom alls i början (ja inte resten av tiden heller egentligen, annat än att magen växte) men visst var jag gravid. Jag håller tummarna för dig.
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-11-05 13:38:12 följande:

BIM-2, är detta ett spökstreck? :/

Tyvärr så ser jag ingenting, men det är ju en väldigt mörk bild så kanalen är därför.
  • Heineken86

Jag uppdaterar också lite.. Är på cykeldag 36 och inga spår efter mensen. Spända bröst på morgonen men i övrigt inga symtom. Kommer nog testa mig igen i början av veckan.

Svar på tråden BIM november 2016