Inlägg från: Heineken86 |Visa alla inlägg
  • Heineken86

BIM november 2016

Mirabelle24 skrev 2016-11-06 12:37:26 följande:

2-3 dagar kvar till bim nu.. testade negativt med testlagrets stickor i fredags. Mådde jätteilla igår eftermiddag och har fortfarande molvärk i tjejmagen till och från. Alltså detta symtomletande! Haha.

Tempen ökade en aning idag också! När ska man våga testa igen? Måste jag orka vänta tills på onsdag?

Jag har för mig att testföretaget kräver ganska mycket hormon för att bli positivt... iaf mer än t.ex. Clearblue som visar positivt tidigare.
  • Heineken86
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 22:44:22 följande:

Precis. Har hört om massa som inte känt något alls förrän plus! :)

Jag har inte känt nått innan plus på mina tidigare graviditeter. Först några veckor efter plus har jag känt av tröttheten man har i början, men det har sen varit enda "krämpan" under båda graviditeterna. Många symtom borde man ju rent logiskt inte ha i början eftersom de hänger ihop med att magen är stor, typ andfåddhet och kissa ofta m.m. Fast folk säger sig ju ha det sp vad vet jag. :) tänker mest att det är skönt att slippa känna olika symtom så man kan få känna sig som vanligt och må bra. :)
  • Heineken86

Cykeldag 37 och fortfarande negativt test. Men mina bröst är väldigt spända på nätterna och morgonen sen en vecka tillbaka och det har aldrig hänt förut. Jag blir verkligen inte klok på det här.

• Heineken86
    Madfih072 skrev 2016-11-07 07:09:41 följande:

Bim enligt mig idag och ingen tillstymmelse av någonting... Bim på onsdag enligt appen. Hoppas ju såklart det är idag men tänker inte testa något förrän torsdag. När jag var gravid med första barner så fick jag nidis så då förstod jag. Nu inga symtom på något och snustorr där nere. Någon som varit gravid och haft det så?

Jag är också snustorr. Om jag är gravid eller inte återstår väl att se, men lutar ju mot inte.
  • Heineken86
    FrökenE1985 skrev 2016-11-08 09:52:43 följande:

Härligt! Bim -1 nu och min temp höjdes ytterligare i morse.

Är det ett graviditetstecken att tempen går upp?
  • Heineken86
    polly82 skrev 2016-11-08 15:33:22 följande:

Gaah nervöst!!! :) BIM idag el imorgon. Ingen mens än men svag molvärk och ilningar i tjejmagen och ländrygg. Men det kan lika gärna va mensen som är på g. Inbillar mig dock att molvärken känns lite annorlunda än vanlig mensvärk...? Ska testa på torsdag om jag inte fått mens. Dagarna går ju bara SÅ långsamt!

Är det förresten nån som har erfarenhet av att analysera sin livmodertapp? Är helt ny på den fronten. Hur "ska" den kännas om man är gravid?

Jag har försökt mig på det utan att bli vidare klokt på det. Jag har inte sett nått tydligt mönster med hur den beter sig. Vid förra graviditeten kände jag på tappen i början, men kommer ihåg att kag inte tyckte att det kändes nått ovanligt. Slutade dock när jag plussat. Om man läser om tappen så tycker jag inte man kan hitta nått om hur tappen ska kännas precis i början, bara mot slutet eller iaf senare i graviditeten.
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-07 10:39:38 följande:

Jaha ja... BIM+6, ingen mens, negativa gravtest (olika sorters), lite värk från livmodern & fruktansvärt mycket flytningar som kommer vare sig jag vill eller inte. Oftast hemskt olägligt, haha. Att inte veta är så hemskt jobbigt :(

Hur går det för dig? Nån skillnad idag?
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-08 20:33:28 följande:

BIM+7 idag, aldrig varit en vecka sen innan. Tog ett test nyss men helt negativt. Vill nästan ha min mens nu så jag kan få tänka på annat... Börjar bli frustrerad & funderar på att kolla upp vad det annars kan vara, på sjukhuset då alltså. Inga symptom inför varken mens eller graviditet... Endast flytningar, annars ingenting. Hade ändå hoppats på att få positivt så här långt efter BIM, man kan ju tycka att det ska bli positivt om man nu är gravid. Någon som har haft så här försenad mens & plussat långt efteråt? Behöver väl få lite hopp, antar jag... :(

Min förra graviditet plussade jag på dag 40. Jag testade och testade innan och var så frustrerad att inget hände, varken mens eller plus... men tillslut kom det. Dock var det precis när mensen kom igång efter graviditet och amning så iom att det var efter "första" mensen hade jag ingen aning om när ÄL eller BIM så kanske var det BIM trots att det var dag 40. Men jag förstår helt klart din frustration.
  • Heineken86

Men blä! Testade mig igen idag, kunde inte hålla mig. Tog ett clearblue digital och fick inte gravid. Cykeldag 39 idag. Så himla segt.

Kanske är det så att den här menscykeln är väldigt lång... men jag har samtidigt också haft klistersekret hur länge som helst också så det är ingen chans att jag haft ägglossning senaste 2 veckorna. Kanske har den inte ens kommit än? Hur lång cykel kan man ha egentligen? Förra var 28 dagar, men det var ju första cykeln sen förra graviditeten så visst har jag räknat med lite oregelbundenhet, men nu börjar jag tappa hoppet åt alla håll. Och de dumma brösten som är spända på nättern oxh mornar lurar mig oclså!

• Heineken86
    waattos skrev 2016-11-09 11:49:01 följande:

Jag plussade idag på BIM! Och jag trodde jag var den i gruppen som absolut inte skulle göra det eftersom jag inte haft några som helst gravid symptom! Håller tummarna för resterande!

Grattis! Ingen tvekan om positivt där inte. :)
  • Heineken86

Idag kom mensen, på cykeldag 41. Känns så klart tråkigt, men känns samtidigt helt okej. Kanske stabiliseras kroppen lite mer nu så nästa cykel blir mer normal.

Håller tummarna för alla er andra.

• Heineken86
    BeccaBus skrev 2016-11-20 10:46:32 följande:

Hej på er!

Tänkte om ni har lust att svara på en fråga!

Jag fick bebis i maj och har sedan två veckor tillbaka bara ammat på natten. Har inte fått tillbaka ägglossningen/mensen. Om jag ger ersättning en natt så det inte blir något ammande på ett dygn, skulle det ev vara tillräckligt för att få den tillbaka? Vad tror ni/erfarenheter? Har tänkt nattamma ett tag till men vill få igång maskineriet också.. Tack för hjälpen!

Vänta 2-3 veckor till så kanske mensen kommer igång. Kroppen måste ju vänja sig med mindre amning = producera mindre mjölk och mindre hormon för att ägglossning och mens ska börja. Det sker inte över en natt. Det enda som händer då är att brösten blir full när du vaknar. :) men hr du bara nattammat i 2 v skulle jg som sagt ge det några veckor till innan jag testat nått annat (mindre amning). För vissa kommer mensen igång av mindre amning, för andra kan det ta flera månader efter att man slutat amma innan den kommer igång igen. För mig har den kommit igång kring 6 månader efter båda mina förlossningar. Det är i samband med att mina barn börjat äta mer riktig mat ammat mindre.
  • Heineken86
    eelinh skrev 2016-11-26 11:22:24 följande:

Jag behöver hjälp!

Jag är på dag 29 i cykeln, Äl +12, får alltid mens mellan dag 28-29 men ingen mens ännu.

Fick ett svagt positivt gravtest med clearblue early för två dagar sedan, det var ett tydligt streck och blått.

Men jag testade med gravkollens tester igår och idag och de är tok blanka :(

Var det ett spökstreck?

Jag ser tyvärr inget streck på cb, men beror säkert på de dåliga bilderna.

Jag vet att det är nått märke som alltid visar positivt ganska sent, senare än clearblue vanlig... har för mig att de såg ut så där... så i såna fall är det ju inte så konstigt om de fortfarande är negativa några dagar till. Köp ett vanligt cb-test och testa med morgonurin så får du säkert positivt... eller vänta några dagar och testa med dina stickor så blir nog de positiva också tillslut. :)
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-29 01:56:41 följande:

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

Jag fick också en son i mars och jobbar på barn nummer tre. Har 16 månader mellan storasyster och lillebror och hade hoppats på nått liknande igen.

Är det efter graviditeten som din mens alltid är max en dag sen eller är det sen innan? Jag har iaf upplevt att jag fått lite oregelbunden cykel nu i början. Är inne på tredje cykeln nu sen mensen kom igång och den första var på 28 dagar och den andra på 40. Jag brukar inte heller va sen annars, men tänker att det kanske tar ett tag för kroppen att stabiliseras så här i början.
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-29 01:56:41 följande:

Hej! Fick tagit mig tid och reggat mig här nu så att jag kan få bolla lite ????

Jag fick en son nu i mars och är så himla sugen på en till. Jag tänker att barnen kommer få så mycket glädje av varandra och det passar oss bäst att få barn tätt. Med sonen så tog det sig på första försöket, kam knappt fatta det! Nu har vi försökt u ca 3 månaders tid och min kropp är helknäpp! Konstanta gravidsymptom av olika slag.

Men nu är jag på Bim+4 , jag har bara haft sen mens när jag var gravid annars är jag max en dag sen. Var så glad och testade igår morse och tänkte att det skulle bli så kul att överaska sambon. Men så visade det sig vara negativt ???? Tog ett CB digitalt med veckoindikator. Trots detta så har jag utöver utebliven mens ömma bröst, yrsel/matthetskänsla, konstant hungrig, extremt trött, lite illamående..

Jag har haft lite bruna flytningar och en flytning med pyttelite blod /blodsttimmor. Normalt sett forsar det blod...

Undrar om det är helt kört? Har tänkt testa igen på fredag för då har det gått en vecka från bim.

Kan säga att med lillebror plussade jag på första menscykeln efter graviditet och amning, men plusset kom inte förrän på dag 40 (antagligen lite oregelbunden cykel där i början också). Håller tummarna för samma för dig.
  • Heineken86
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-29 18:36:16 följande:

Oj, så sent?! Men testade du "regelbundet" fram till du fick pluset? Själv är jag på bim+10 och testar negativt. Min mens är rätt oregelbunden ibland men det brukar inte vara mer än 5 dagar från gång till gång som det diffar.

Ja jag testade regelbundet. kanske varannan eller var tredje dag från BIM. Men tror som sagt att min ÄL var mkt senare än vanligt eftersom det var första menscykeln efter graviditet och amning så kroppen kanske inte var helt stabil på den fronten än. Det var var barnmorskan trodde iaf...
  • Heineken86
    Silfra skrev 2016-11-30 12:19:20 följande:

Både innan och efter graviditeten så har mensen varit punktlig. Det var bara dom två första mensarna efter graviditeten som var lite i ofas. Min mens kom igång igen efter ca 6-7 veckor.

Tyvärr så kom mensen igår morse så falskt alarm ???? Man blir så besviken!

Vad tråkigt att mensen kom. Hoppas på ett plus till jul istället då. Blir fin julklapp: :)

Bra att veta att det var de första två menserna som var i ofas för dig. Jag väntar på omgång 3 nu så då kanske jag kan hoppas på en normal cykel den här gången. :)
Svar på tråden BIM november 2016