Inlägg från: anonymis3ns |Visa alla inlägg
  • anonymis3ns

BIM november 2016

FrökenE1985 skrev 2016-10-31 17:11:00 följande:

Hade ett i somras också. Då tänkte jag inte så mycket på att det var ett mf. Plussade svagt då också, men tänkte att det var väl spökstreck. Men nu när det blev exakt samma sak igen så inser jag att det faktiskt var ett mf. Är dock glad att dom varit så tidiga så kroppen har inte verkat ha några problem att ta hand om det. Händer det igen får jag kontakta en gynekolog och ta reda på varför det sker, trots att jag tydligen har lätt för att bli gravid. Och det är ju ändå skönt att veta.

Håller tummarna för att flytningarna är ett tidigt tecken för dig.

Ok! Hoppas på ett plus nu då och att bebis vill stanna. Har du barn sen tidigare? Jag hade också mf i somras, MA i v.9, men fostret hade dött i v. 5.

Tack! :) Hoppas verkligen att jag får en lyckad graviditet snart!
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 20:29:14 följande:

Nej, inga barn sen tidigare. Och mig veterligen har jag inte heller varit gravid innan. Men nu när detta uppdagas så kanske jag varit det helt ovetandes. Men det är egentligen ingen mening att spekulera i tänker jag.

Beklagar MA:t. Det måste vara betydligt mer jobbigt en som jag haft det. Får hålla lite extra tummar att det går bra i kommande graviditet/-er.

Nä, ingen idé. Men du verkar ju iaf inte ha problem att bli gravid och det är ju positivt. :)

Ja, det har varit extremt tungt. Men nu börjar jag se positivt igen. Blev gravid på första försöket då, så förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid denna gång heller, men man vet ju aldrig, man önskar det fanns nån garanti. Vill börja känna symtom, men hade inga symtom den graviditeten heller förutom att jag nös ovanligt mycket. :p Så jag har liksom inte så mycket att jämföra med.
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 21:03:57 följande:

Men precis. Det är ju lite så man får se det. Med två mf på 4 försök så är jag tydligen väldigt fertil. Det här blir femte försöket för oss nu.

Jag har också nyst ganska mycket båda gångerna kom jag på nu när du säger det. Det har kommit några dagar innan bim tror jag.

Det är ett rätt roligt tecken! :) Ja, du är väldigt fertil, nåt annat kan man inte påstå. Och förhoppningsvis har du rätt om dina tidiga symtom nu och får ett nytt plus. Jag håller tummarna för oss båda! :)
  • anonymis3ns
    Lindseeey skrev 2016-11-02 18:01:48 följande:

Hade äl i lördags (29/10) har idag världens "mjölkflytningar" har aldrig varit med om dess like... känns som jag kissar på mig stundvis :$ någon som fått liknande och vet vad det beror på ?

Jag har liknande. Men ingen aning om det är vanligt mellan äl och mens eller om det är ett väldigt tidigt tecken på graviditet. Vågar dock inte tro på det. Hade äl i fredags.
  • anonymis3ns
    josefinevm skrev 2016-11-06 22:27:28 följande:

Låter ju som bra tecken i alla fall :)

Hade ont i brösten men det gick över och nu känner jag ingenting förutom enorm trötthet men det tror jag också kan ha att göra med att det varit stressigt på jobbet. Precis som du säger så vill man ju inte hoppas för mycket och för mig känns det typ kört eftersom jag inte "känner" något. Men hoppas verkligen ändå på plus för oss båda.

Är det första barnet för er?

Det behöver absolut inte betyda att det är kört. :) När jag blev gravid i somras(min första graviditet som tyvärr slutade i MA) hade jag inga symtom alls, iof förväntade jag mig inte särskilt mycket då heller och därav kände jag kanske inte efter så mycket, eftersom det var första försöket. De enda symtom jag hade då var att jag nyste mycket(roligt symtom, jag vet :p slemhinnorna blir ju lite mer känsliga när man är gravid). Detta är första "riktiga" försöket för oss sen MA, dock var min kille borta dagarna innan äl så räknar knappt detta som ett riktigt försök heller! Håller tummarna för oss båda! :)
  • anonymis3ns
    Lindseeey skrev 2016-11-08 18:43:50 följande:

5 dagar kvar till BIM nu, kunde inte hålla mig från att testa i morse, såklart negativt.. Idag är ömheten i brösten så gott som borta, men ersatts med ryggont istället.. illamående efter maten ikväll men övergick snabbt igen.. mer kissnödig än vanligt tycker jag då jag i vanliga fall är på toaletten ca 2 ggr per dag, idag har det varit minst 5.. Kan såklart vara tillfälligt också, men hoppas på det bästa :) hur går det för er andra som har BIM runt 13/11 ?

Jag har också BIM 13/11. Har verkligen bestämt mig för att inte testa innan dess, möjligtvis på lördag. Förra gången jag plussade var två dagar innan BIM, då hade jag dock inga som helst förväntningar (det var vårt första försök), tyvärr slutade det i MA.

Jag har en del symtom, men sen om det är symtom på en graviditet eller inte vågar jag inte ens gissa på. Molvärk till och från, tycker det är mer ihållande än mensvärk(men kan vara inbillning), en del små blodsockerfall häromdagen(vilket jag inte brukar ha), känner mig uppsvälld i magen, och har en del vita, mjölkiga flytningar. Inte en gnutta ont i brösten, men det hade jag inte sist jag plussade heller så, brukar snarare ha det när jag ska ha mens, har jag för mig (inte känt efter så mkt förut :p). Jag håller tummar och tår för oss båda och resten i tråden! :)
  • anonymis3ns

Någon av er alla som plussat som haft lite mer skrynkliga bröstvårtor på vissa ställen innan ni plussade? Haha! Bim på söndag och upptäcker det till och från.

• anonymis3ns

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

• anonymis3ns
    Marie357 skrev 2016-11-10 15:48:54 följande:

Jag fick ljusrosa förra månaden.. Dock kom mensen en vecka efter det

Trist, förmodligen samma sak för mig då! Dock borde min mens komma imorgon eller ihelgen, och inte om en vecka. Fasiken!
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 16:38:23 följande:

Tycker det låter lite som en nidblödning. Om det är så så är det ju positivt :)

Tack för att du är positiv! :) Men en nidblödning bara 3 dagar innan Bim låter lite märkligt va?
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 18:34:52 följande:

Måste bara positiv! Har också BIM 13/11 o fick lite lite rosa på pappret idag :P men det beror på, nidblödning får man oftast 7-14 dagar efter ägglossning. Idag är det ÄL+10 för mig så än så länge håller jag mig positiv :)

Spännande med samma "symtom". :) Jag är dock på äl +12. Hade lovat mig själv att inte testa förrän bim, men i och med flytningarna fick jag panik och testade mig(fråga inte varför!?). Men eftersom jag upptäckte flytningarna när jag kissade blev jag så ivrig att testa så gravtesten gjordes alltså efteråt på typ 45 minuters sparande urin där jag druckit en kopp kaffe, så det kunde väl iof inte bli annat än negtivt misstänker jag!
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 20:56:46 följande:

Haha jag förstår dig! Det var min första tanke också! Jag har liksom känt mig lite smått gravid de senaste dagarna o då också känt mig positiv. Så fick lite panik när jag såg det! Men så googlade jag lite o så, o då kändes det lite bättre igen :) känner mig fortfarande lite illamående o molvärken sitter kvar så än så länge känns det okej :)

Jag ångrar mig ju nu. För oavsett om det är tidigt så tappar man lite av hoppet när man ser att testet är negativt. Har också känt mig lite smått gravid, även om jag sist när jag plussade inte hade några symtom. Nu är jag mest bara förvirrad! Vad hittade du på Google då? :)
  • anonymis3ns
    Lilltiger84 skrev 2016-11-11 10:15:33 följande:

Vad många det verkar vara som har BIM i helgen och som har fått en ljusrosa flytning 3-4 dagar före beräknad mens. Ska bli spännande att se vad resultatet för oss blir.. 

Ja! :) Har du också fått det alltså? Har det kommit nåt mer än bara rosa flytningar? När har du bim? Idag kom det lite mer beigeaktiga för mig. Gissar på mens imorgon tyvärr. :(
  • anonymis3ns

Jag bara väntar in mensen (bim imorgon). Ljusrosa/beiga flytningar igår och i förrgår, inget mer idag, idag vita flytningar istället. Negativa tester (billiga-tester stav), tokblankt. De rosa/beiga flytningarna + negativa tester får mig att tänka att mensen måste vara på g, hade det inte varit för det så hade jag känt mig mer positiv då jag inte har någon mensvärk. Nån med erfarenhet av dessa tester?

• anonymis3ns

Här dök mensen upp idag, en dag försent. Inte helt chockande direkt, då killen var bortrest under äl, hann bara ha sex 4 dagar innan äl och på natten 2:a dagen efter positivt äl-test. Så förväntningarna var inte särskilt höga! Såklart man ändå hoppas och håller tummar och tår men.. Räknar egentligen varken detta eller förra äl som riktiga försök, denna gång pga att killen var bortrest och förra äl var första äl efter MA. Så nästa gång blir vårt riktiga försök efter MA! Hoppas på en fin julklapp. :)

Svar på tråden BIM november 2016