Gravid men vill inte ha barn.
Anonym (Förstår dig) skrev 2016-11-03 10:47:41 följande:
Nej det har jag inte. Har bara önskat att jag nångång skulle börja känna en längtan. Men det har aldrig kommit. Jag är rädd för att jag fortfarande ska känna att jag inte vill ha barnet. Jag är en väldigt bekväm människa. Jobbat heltid samt har ett eget företag. Jag är en otroligt morgontrött människa och skrikiga barn kan faktiskt göra mig arg. Nu låter jag jättehemsk :( men däremot älskar jag djur och hade gjort vad som helst göt dom. Den kärlek jag känner till djur hade jag önskat att jag känner till barn..
Jag är också en bekväm person. Men med barnen har jag faktiskt växt. Blivit mer tålmodig, tvingat prioritera mina sovvanor (går i säng tidigare och upp tidigt och får faktiskt ut mer av dagen) sen är jag och mannen bra på att unna varandra och tar barnen så vi kan komma iväg med vänner ibland. Och jag har blivit supereffwktiv och bra på att planera sen jag fick barn.
Känner du att detta är helt fel för dig så tycker jag du ska göra abort. Men jag vill visa med mitt inlägg att inget är svart på vitt :) och att en bekväm person med relativt lågt barnintresse kan förälska sig i småbarnslivet.
Lycka till!