Inlägg från: Anonym (Ulle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ulle)

Koloskopi:Laxabon !!!!!

Jag skulle fasta ett dygn men valde att fasta två och dricka en massa klara drycker, minns inte vad för laxerande medel jag fick till det men jag var så ren på insidan så de kommenterade det och sa "kanske vi skulle be alla fasta lite längre?".

De sa max 15-20 minuter och min undersökning var över på 13 minuter, jag såg allt i färg på en skärm i taket, det var riktigt häftigt!

Jag tog en Ipren 400 mg innan, den syns inte så det kan man göra. det var jobbigt när slangen skulle in, det gör lite ont när den ska "runt hörnen" men det gick att stå ut när man visste att det var så kort tid. Andas igenom det bara. När väl slangen var inne så drog de ju bara ut den långsamt och tittade med kameran längs vägen och det kändes inte nåt farligt alls tyckte jag.

Efteråt är man väldigt gasig och vill inte vara bland folk. Jag fick lite menskrampliknande känningar efteråt och fick sitta en halvtimme i en korridor och dricka Mer och vatten (ta med en dryck med lite socker i så du kan fylla på energi) innan jag kunde ta mig därifrån och börja äta igen. Jag tog inget lugnande och jag tyckte det var bra men om man gör det ska man nog ha någon som hämtar upp en efteråt.

Bra lunch för mig efter några dagars fasta är kokta grönsaker, t.ex. potatis, purjo och morot i grönsaksbuljong eller liknande som ska tuggas noga. Vitt bröd i liten mängd till, örtte eller rött te. Sen kan man börja äta mer som vanligt igen.

Svar på tråden Koloskopi:Laxabon !!!!!