Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:46:20 följande:
Jag väntar en pojke och det syntes jätte tydligt i v 17+ så jag skulle nog tro att du väntar en tjej om barnmorskn sa så.
Jaha ok :) Då kanske jag kan känna mig lite lugnare och ställa in på att det faktiskt är en tjej. Man blir ju så nojig när de säger "tror att det är en tjej" men känner mig lugnare när du säger att man kan se tydligt om det är en penis. Hon visade mig precis nedre delen av magen att det inte finns en penis och därför trodde hon en flicka.
Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-12 20:42:18 följande:
Hände samma sak när jag var på rul. På mig sa bm att hon inte se någon pung men att jag skulle ta det med nypa salt. Var då i vecka 19. Min nyfikenhet bara växer och jag ska nog boka ul efter vecka 26 för det skulle vara säkrare att se könet då. Som jag förstår är det mycket lättare att se pojkar,dvs ser man snopp så kan man vara säker på att det är pojke men det kan vara osäkert när man säger flicka. Har fått höra att bm har sagt fel just när det gäller flickfoster, det visade sig senare i grav att man såg pung och penis. Jag är också förvirrad kan jag erkänna.
jaha oki, vad jobbigt att det inte kan säga säkert vad det är för kön och jag förstår ändå att de inte vill säga till 100 procent vad för kön det är när de själva är lite osäkra. Är man osäker så ska man ju säga det än och bara gissa sig fram men man är ju så nyfiken av sig. Förstår det att du känner dig nyfiken, jag är själv där och det tar död på mig
Min man är ur lugn att det inte stör honom att det inte gick se säkert.
Hoppas att du kan få se könet i vecka 26. Själv är jag i vecka 20 (19+1) idag och jag ska på nästa ultraljud om två veckor. Då funderar jag på att fråga om hon inte kan se vad det är för kön. Vi får önska oss lycka till! :)