Inlägg från: Juliii86 |Visa alla inlägg
  • Juliii86

Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)

någon som vill gissa på min busfrö? Vecka 13 (12+01)
  • Juliii86
    erka84 skrev 2017-03-03 20:11:49 följande:
    Ser ingen nubb men huvudet liknar en pojke. Bara en gissning.
    Jaha ok :) jätte snällt att du tog din tid att gissa.En fråga, Hur ser man nubben?
  • Juliii86

Lägger ut den en sista gång innan jag har tid för RUL på onsdag, vad gissar ni för kön? Kommer med svar på onsdag :D
  • Juliii86
    Anonym (tror) skrev 2017-04-08 17:57:06 följande:
    Pojke
    tack för gissningGlad någon mer som vill gissa?Skrattande
  • Juliii86
    Anonym (Vill veta :)) skrev 2017-04-08 18:25:06 följande:

Någon som vill gissa :) Vet inte vad det är. Men ska ta reda på vid rul. Detta är från v. 13+5

Jag tror på en flicka :) Du får gärna gissa min bild också. När ska du på RUL? Jag ska dit nästa vecka på onsdag.

• Juliii86
    Anonym (Vill veta :)) skrev 2017-04-08 19:34:14 följande:
    Jag är bara i v 14, så jag ska inte på rul än på ett tag. Jag gissar på att det är en flicka. Du får gärna tala om vad det blir när ni varit på rul :)
    Jaha oki :) Tack för din gissning. Det är klart jag gör :D

Har hittills fått 2 gissningar på pojke o 1 gissning på flicka, ska bli spännande vad det blir.
  • Juliii86

Var på rutinultraljud idag och hon tror att det är en flicka. Hon sa i alla fall att hon inte såg en penis för annars hade det synts tydligt men eftersom det var svårt att se så ville hon inte säga säkert. Men hon visade mig tre streck som tyder på flicka. Vad tror ni? Ska jag vänta med och bli hundra på att det är flicka eller ska jag utgå från att det är en flicka? Känner mig så förvirrad Obestämd

• Juliii86
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:46:20 följande:
    Jag väntar en pojke och det syntes jätte tydligt i v 17+ så jag skulle nog tro att du väntar en tjej om barnmorskn sa så.
    Jaha ok :) Då kanske jag kan känna mig lite lugnare och ställa in på att det faktiskt är en tjej. Man blir ju så nojig när de säger "tror att det är en tjej" men känner mig lugnare när du säger att man kan se tydligt om det är en penis. Hon visade mig precis nedre delen av magen att det inte finns en penis och därför trodde hon en flicka.
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-12 20:42:18 följande:
    Hände samma sak när jag var på rul. På mig sa bm att hon inte se någon pung men att jag skulle ta det med nypa salt. Var då i vecka 19. Min nyfikenhet bara växer och jag ska nog boka ul efter vecka 26 för det skulle vara säkrare att se könet då. Som jag förstår är det mycket lättare att se pojkar,dvs ser man snopp så kan man vara säker på att det är pojke men det kan vara osäkert när man säger flicka. Har fått höra att bm har sagt fel just när det gäller flickfoster, det visade sig senare i grav att man såg pung och penis. Jag är också förvirrad kan jag erkänna.
    jaha oki, vad jobbigt att det inte kan säga säkert vad det är för kön och jag förstår ändå att de inte vill säga till 100 procent vad för kön det är när de själva är lite osäkra. Är man osäker så ska man ju säga det än och bara gissa sig fram men man är ju så nyfiken av sig. Förstår det att du känner dig nyfiken, jag är själv där och det tar död på mig Skrikandes Min man är ur lugn att det inte stör honom att det inte gick se säkert.
    Hoppas att du kan få se könet i vecka 26. Själv är jag i vecka 20 (19+1) idag och jag ska på nästa ultraljud om två veckor. Då funderar jag på att fråga om hon inte kan se vad det är för kön. Vi får önska oss lycka till! :)
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-12 22:21:11 följande:
    Ja, skriv gärna hur det gick för din del. Jag får nog vänta ett tag till, de privata klinikerna jag var i kontakt med sa att de kollar könet lite längre fram, dvs efter v 26. Det är ändå många som får veta kön på rul så vi får se.
    Japp det ska jag göra :) Jaha oki, men vilken vecka är du i nu? Hoppas på det bästa för oss båda.
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-13 17:07:33 följande:
    Är i vecka 23. Det blir bra oavsett kön men som jag skrev så är jag så nyfiken. Många får ju ändå veta kön och kan ställa in sig på flicka/pojke men utifrån det bm sa till mig kan jag inte riktigt veta. Hur kommer det sig att du ska göra ul om 2 veckor?
    Ja men det är klart att kön inte spelar någon roll, det är bara att man är så nyfiken av sig :) det är samma för mig. Ja precis, jag förstår dig helt att man känner sig förvirrad när ens barnmorska säger tror. De brukar erbjuda en extra ultraljud om man vill ha det, det får man välja själv. Många tycker det är så lång väntetid eller att man känner sig orolig därför brukar de fråga en om man vill ha det.Så jag tackade ja till det :)
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-13 22:36:35 följande:
    Jaha,då förstår jag. Kommunen jag bor i erbjuder bara Rul och om allt ser bra ut får man söka privat ifall man vill ha flera ul. Jag ska dock tillbaka på TUL men det kommer ske i vecka 32 så därför undrade jag hur det ser ut i ditt fall.
    Jaha, ja det verkar som det är lite olika beroende på vart man bor. Här får man i alla fall UL varje månad och sen blir det tätare ju närmare man kommer till bf. Annars om jag inte hade tackat ja till UL om två veckor så har jag tid nästa månad, en vecka innan månaden är slut. Jaha oki, då förstår jag :)
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-25 13:35:56 följande:
    Hej

Har du varit på ul igen? Skriv gärna hur det gick :)
    hejsan, jag ska dit imorgon eftermiddag :) Japp, det ska jag göra.
  • Juliii86
    Juliii86 skrev 2017-04-25 21:09:45 följande:

hejsan, jag ska dit imorgon eftermiddag :) Japp, det ska jag göra.

Jag har visst uppfattat det fel, det var ingen vanlig ultraljud som jag trodde utan bm skulle lyssna på hjärtat och kände på magen. Det är ingen fara jag har börjat inse nu att det är en liten flicka här inne som lever sitt liv för fullt :) Så nu ska jag inte stressa upp mig för det och försöka bars njuta av tiden som går.
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 22:01:09 följande:
    Tycker verkligen du ska njuta och se fram emot bebisen :). Jag var också och lyssnade på hjärtat och det var hur häftigt som helst :)). Kommer du höra fler ul framöver?
    Men åh vad mysigt! Glad Ja, visst är det häftigt. Det vet jag inte, jag vågar inte säga det och skämdes lite att fråga henne om det blir fler ultraljud. Hon har ju förklarat för mig vad som kommer hända men allt har försvunnit från hjärnan. Detta är så nytt för mig så jag vet inte riktigt hur det går till
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 22:39:55 följande:
    Förstår dig precis, det är nytt för mig med men jag frågar på varje gång jag är hos bm. Det är därför vi går till de men visst kan det vara så att man inte vill fråga allt för mycket. Jag har blivit så glömsk sedan jag blev gravid så jag frågar samma saker om och om. Sa din bm vad hjärtljuden slog på? På mig var det ca 140. :)
    Ja det är sant man ska inte vara rädd att fråga. Hehe, det blir lätt hänt att man glömmer saker, det är ju så mycket att tänka på. Det slog ca 143, tror jag det var :) Jaha då var det ganska likt min bebis då :)
Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)