Jag grejjar inte aborten!!
Vi har fem barn och jag har trots preventinmedel blivit gravid. Vi är extremt trötta på småbarnsåren, älskar ju såklart ungarna men har precis börjat drömma och fantisera om ett friare liv med bättre ekonomi och mer sömn. Min man har precis gått upp i arbetstid på ett bra jobb som kräver mycket av honom och som innebär mycket tid hemifrån, men där lönen gör så at tvi äntligen kan få komma ikapp. Och jag ska precis sluta amma yngsta barnet och längtar efter att få känna mig pigg igen efter många tuffa år.
Jag mår helt värdelöst hela graviditeterna, spyr och mår illa, blir deprimerad, får extrem foglossning, får havandeskapsförgiftning och min kropp klarar inte av det så jag åker alltid ut för massa annat skit varje graviditet.Har legat inlagd på sjukhus minst en gång varje gång. Det verkar inte vara nåt annorlunda den här gången, spyr som en gris och kommer knappt upp ur sängen. Alla som känner oss undrar hur fan vi har kunnat skaffa så många barn när de ser hur jag mår när jag är gravid.
Jag vill kunna vara en normal mamma till de äldsta barnen som bara haft en trött och trist mamma de senaste åren. Vi har planerat resor och annat roligt för pengarna som min nyss börjat tjäna som barnen ser framemot.
Vår ekonomi kommer gå åt helvete, min man kommer var tvungen att gå ner i arbetstid eller ta helt föräldraledigt i typ ett år om vi ska behålla det här barnet. Jag kan omöjligt ta hand om allt och min kan inte både hämta och lämna och yngsta är för liten för förskola. Ingen släkting som kan hjälpa till så mycket som krävs finns.
Men trots att jag bara vill avsluta den här graviditeten så fort som möjligt så klarar jag inte av det. Har redan skippat en bokad tid. Jag är rädd att jag kommer ångra mig fruktansvärt mycket. Jag gråter mig igenom halva nätterna och är helt slut.
Kom med pepp eller råd!