Jag grejjar inte aborten!!
Vilket jobbigt beslut! Jag har som du fruktansvärda graviditeter, går igenom min andra nu och är övertygad om att sterilisering är det enda rätta för mig och min familj efter allt vi går igenom. Så stor eloge till dig/er som klarat igenom 5 graviditeter!!
Jag hade också haft svårt för abort, men om du innerst inne vet att det är vad du vill så tänk på familjen du har, och försök att inte tänka på barnet det kan bli, det är såklart alltid värt det när barnet kommer, men tror man ibland måste försöka tänka bort den "detaljen". Du har redan försvunnit 9 månader gånger 5 i ditt liv, det är stor del av ditt liv och hela familjen drabbas. Är det värt det för vad som skulle kunna bli? Och som du säger, dina barn har bara sett den trötta och gravid-sjuka du. Nu är det kanske din tur att få må bra och -barnen du redan har-s tur att få ta del av ditt riktiga jag :)
Försöker inte på nåt sätt försöka tala dig ur att behålla, men uppfattade som att du vill göra abort men har svårt att rättfärdiga det.
Usch förstår att du har det jobbigt - och oavsett beslutet du tar så tror jag inte du kommer ångra varken eller.
Båda alternativen har sina fördelar på olika sätt.
Lycka till oavsett vad ni beslutar! Kram