Extremt illamående med kräkningar
Känner helt klart igen mig!!
Min pojke är 4 år nu, men den där graviditeten kommer jag aldrig glömma.
Var illamående från vecka 4 o började kräkas från vecka 5. Kräktes 3-7 gånger i timmen, tills sista halvtimmen på förlossningen o pojken var ute!
Jag fick samma som du, Lergigan, och massa hitte-på med olika band runt armarna. Jag blev bara trött av lergigan men jag kräktes lika mycket för de.
Från vecka 6 blev jag sjukskriven o det blev förlängt enda till jag var i 5:e månaden. Då sa försäkringskassan stopp o vägrade betala ut en krona till, trots att jag var fortsatt sjukskriven av min läkare.
Fick börja jobba igen, o de höll ju inte. Så till slut, efter va 1,5 månad så skrev min läkare att jag hade för kraftiga förvärkar o behövde vara vilande så att de skulle gå o sjukskriva mig för något annat som försäkringskassan skulle ta på allvar igen. Så var sjukskriven sedan sista tiden till pojken kom också.
Fick inte heller behålla någon mat o de var på tal om att lägga in mig några veckor, men jag ville verkligen inte det o försökte o äta så gott jag kunde o hittade tillslut att jag kunde få ned bakad potatis!! Åt jag riktigt långsamt, o var halvliggande i sängen, så kunde jag få i mig bakad potatis med lite smör...
Prova dig fram! Förhoppningsvis så hittar du något som din kropp vill försöka klara av att äta. Men jag avråder dig från äpplen o päron, fy fan vad de bränner i halsen av att kräkas...
För övrigt så ett superstort GRATTIS till dig som väntar ditt fina barn!
Jag förstår verkligen om de är tufft, o jag hoppas inte att du får en sådan graviditet som jag hade med de där kräkningarna hela graviditeten. Men kan säga dig, att när du väl har bebisen i din famn, så är varje kräkning värd de sedan!
Massor med styrkekramar till dig!! <3