Fru S skrev 2016-12-06 12:58:55 följande:
Hej! Jag har gjort flera IVF tidigare (senast 2012), det tog sig en gång men tidigt missfall i v8. Nu är vi på gång igen, hade återföring den 21/11. Jag har denna gång provat akupunktur. började i mars och körde först en gång/vecka i 10 veckor. Sen en gång var tredje vecka ungefär. När jag började med IVF-behandlingen ökade vi på akupunkturen lite och sista två veckorna gick jag två ggr/vecka. Sen en behandling dagen efter ÄP och en på morgonen för återföringen.
Har faktiskt plusat redan nu (har TD på fredag) men jag blöder, känns dock inte som mens utan jag tror (läs hoppas innerligt) att det är nåt annat och att Trombylen gör att blödningen har svårt att avstanna.
Även om akupunkturen inte direkt kan hjälpa mig att bli gravid så har jag blivit av min huvudvärk som jag alltid hade runt mens-tider och även lite däremellan. Jag har fått en helt annan mens än förut, känner mig inte lika uppblåst när jag blöder som förut. Sover bättre, magen fungerar bättre. Så om inte annat var det värt det tycker jag!
Grattis till plus! Hoppas det är nåt annat som gör att du blöder..tar du Lutinus? Hört att det kan påverka så man småblöder. Ska själv ta det efter ÄL denna gången så får se hur kroppen reagerar.
Jag fick svar på några prover och har idag fått börja med Levaxin pga dåligt tsh (sköldkörteln), det kan ha varit orsak för mina missfall...hoppas att allt detta inkl Trombylen ska ge oss lycka framöver. ÄL bör komma till helgen.
Tycker med akupunkturen för en massa annat positivt med sig, den ger mig ett andningshål i vardagen, en stund för mig själv att stanna upp och tänka på mig och min kropp (kör mindfulness under tiden nålarna sitter). Det har gjort mig lugnare i hela denna karusellen...