• Regnbågsdröm

Erfarenhet av zonterapi/akupunktur vid IVF

Är det någon som kört moxa? Tror det hette så. Ska köra det i samband med akupunkturen sen när jag börjat med hormonsprutorna

• Regnbågsdröm
    Fru S skrev 2016-12-17 10:08:27 följande:
    Jag fick moxa på ryggen när jag började med akupunktur. Sen mot slutet fick jag ligga med en moxa-lampa först typ över svanken innan hon satte nålarna och sen över livmodern när jag låg med nålarna. Jätteskönt! Man blev varm i hela kroppen!
    Härligt! Vet inte om det hjälper något eller mest är skönt. Men får hoppas på det bästa då
  • Regnbågsdröm
    Jazzgirl76 skrev 2016-12-17 11:44:02 följande:
    Är det såna där små triangeltoppar som de tänder på för att de ska bli varma? Jag har fått det i samband med nålar, särskilt på magen och nedre delen av ryggen samt under fötterna. Vet dock inte om de heter moxa... Jätteskönt är det! Jag går hos en akupunktör som kör japansk meridianterapi med tunnare nålar och som utgår mkt från pulsen. Låter flummigt men jag gillar det faktiskt. De ska ge mer energi. Lycka till med din!
    Jag vet inte riktigt vad det är, men det har med värme att göra. Så är säkert samma.
    Vet inte om det hjälper behandlingen i sig. Men jag testar allt nu och hoppas på det bästa
  • Regnbågsdröm
    jasmin79 skrev 2017-01-11 08:33:05 följande:
    Hej, hur har det gått för er?
    Jodå. Precis haft plock, så har inte kommit längre än så. Men än så länge har det ju gått bra, så får tro på akupunkturen ett tag till och hoppas den gör underverk nu
  • Regnbågsdröm
    jasmin79 skrev 2017-01-11 12:17:07 följande:
    Då håller vi tummarna! Gick plocket bra. När blir det återföring?
    Tack för tummhåll!
    Det gick som det brukar ungefär. Har slutat stirra mig blind på antal för länge sedan, då det aldrig säger ett skit om hur det blir sen. Men 11 ägg fick de ut.
    Imorgon får vi veta befruktning och då också återföringsdag. Men med min erfarenhet så tar jag ingenting för givet. Men förhoppningsvis återföring på fredag om allt går väl, antar jag.
  • Regnbågsdröm
    jasmin79 skrev 2017-01-12 08:39:24 följande:
    Jag förstår dig! Men 11 är jättebra! Hoppas du får positiva besked idag.

Ja som sagt, siffran är egentligen bara en siffra såhär långt. Men bättre 11 än inga alls, såklart. Så jag är inte negativ alltså. Bara försiktigt optimistisk.
  • Regnbågsdröm
    Jazzgirl76 skrev 2017-01-12 19:45:56 följande:
    Hur har det gått för dig? Hoppas på ett bra resultat för dig!
    Som jag sa innan ska man inte stirra sig blind på antal ut på plocket. Det är jag typexemplet på. Två befruktade. Är nu livrädd att de inte ska klara oss till ET. Så ni får hålla alla tummar ni kan och be böner och allt vad det heter. Vi får se hur det går. Men är livrädd just nu faktiskt. Men varit på min sista akupunktur idag, så det lugnar mig kanske lite. Vore förjävligt att inte komma till ET nu när jag dessutom känt mig lugnare i kroppen än någonsin efter all akupunktur. Men som sagt, litet hopp finns kvar.
  • Regnbågsdröm

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.
    Försvinner från familjeliv.
    Kram och lycka till till er andra.

• Regnbågsdröm
    Jazzgirl76 skrev 2017-01-13 09:54:44 följande:
    Nää!! Fy fasen! Förstår att du bryter ihop... :(
    Har ni några back-up planer som donation eller adoption? Beklagar...
    Nej. Vi kan tyvärr inte göra något annat eftersom vi är två kvinnor.
    Så vi får försöka med min sambo så småningom om vi ska försöka få barn. Men jag kommer aldrig få bara gravid tyvärr, vilket var min dröm.
  • Regnbågsdröm
    Nykär15 skrev 2017-01-13 11:14:34 följande:
    Sorgligt, beklagar verkligen. Kan ni inte sätta in hennes ägg i dig då?
    Eh nej. Det är samma sak som embryoadoption - dvs väldigt olagligt.
  • Regnbågsdröm
    Nykär15 skrev 2017-01-13 11:27:33 följande:
    Usch för alla dessa regler...tyvärr inte insatt så långt då vi inte kommit till att behöva det själva. Men det står som ett sista alternativ för oss med ÄD utomlands om vi inte får till det via IVF
    Har ni egna spermier så kan ni göra äggdonation i Sverige. Bra att veta vilka alternativ som finns. Tyvärr har vi homosexuella inte så många vägar att gå.
  • Regnbågsdröm
    Superfurry skrev 2017-01-13 12:28:06 följande:
    Hej regnbågsdröm!

Jag har inte hängt i den här tråden alls men läst den och du och jag har "pratat" lite i en annan tråd, minns inte vilken. Jag vill bara säga att jag är verkligen ledsen för denna sista resultat. Det är f-n att det ska vara så svårt! Men det jag ville säga nu helst innan du försvinner från FL är att jag vill gärna berätta om mina erfarenheter.

Jag har haft exakt som du väldigt kassa ägg alla gånger jag har gjort IVF, har ifs inte gjort det så många gånger men det var ju nästan så att vi gav upp och hade planerat äggdonation. Jag har fått få ägg då jag har en cysta som varje gång växt och blockerat min högra äggstock. Men trots den har jag fått ca fyra ägg från vänster och nån gång har de plockat nån enstaka från hö. Alla ägg blir befruktade, men dör innan de börjar dela sig. Så med andra ord kom jag inte till ET första gången och inte andra gången heller.  Nu inför sista gången så ville de prova en annan protokoll. Jag gjorde korta metoden och tog 450 gonal f och varannan dag under behandlingen så tog jag en pyttelite "shot" av HCG, detta var för äggmognad och äggkvalitet. När jag väl fick ut äggen (fick bara ut tre då en massa äggblåsor var tomma och ja, mina ägg växte ganska ojämnt så det fanns en del små som de inte plockade) men anyways, de  gjorde ISCI på äggen gav de ett ämne, tror att det heter clorifern, så att det skulle kicka igång äggdelning, som en slags "elshock". Det gav resultat och för första gången nånsin kom jag till ET och fick dessutom ett riktig tiopoängare som jag ruvar på nu. Nu är det så att jag är inte gravid då jag inte kommit så långt så jag kan inte säga att detta slutar lyckligt än, men ville gärna skriva till dig asap innan du försvinner från FL. Tänkte om du kunde hitta styrkan till at prova än en gång, kanske du kunde föreslå den protokollen? Jag har dessutom gått på akupunktur i 7 månader innan och min akupunktör har mest jobbat med äggkvalitet. Han jobbade så att cystan inte skulle vaxa under behandling (och den växte faktisk inte så mycket) plus att jag hade mest äggblåsor jag nånsin har haft. Nu fick de inte så många ägg ut ändå, men bara att jag hade kanske 10 äggblåsor till skillnad från högst fyra innan är ju en stor framgång. om ca två veckor vet jag om det gav resultat :)

Jag förstår at teet känns hopplöst just nu been there med ägg som dör, men om du skulle vilja prova igen så kan jag föreslå protokollet ovan. Hopasp det är ok att jag skriver här om detta trots att jag inte ens hängt i denna tråd. Ville bara ge dig ett uns hopp.
    Fint av dig att skriva till mig.
    Men jag har gjort fem försök och tyvärr vill ju inte landstinget hjälpa oss mer, utan det här var vårt sista försök då de gjort bedömningen att chanserna är så pass små för mig att kunna bli gravid. Så tyvärr finns det inga protokoll som kan hjälpa mig. Har kört maxdos från start hela tiden, men mina ägg är för dåliga.
    Önskar dig all lycka och tackar dig ändå för att du försöker ge mig styrka. Hade jag fått så hade jag försökt tjugo gånger om. Men det går ju inte när läkarna gör den medicinska bedömningen att min kropp inte kan. Så tyvärr.
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2017-01-14 16:02:22 följande:
    Jag förstår att du kanske inte alls vill tänka på detta mitt i all sorg men jag vill bara berätta att det finns möjlighet till embryodonation, dock i utlandet. Jag har kollat upp detta lite då vi nog kommer att prova det om våra ivf-försök inte fungerar (min sambo har inga egna spermier därför använder vi donerade spermier nu). Företaget IVF-Sverige har en "systerklinik" på Island och där är det lagligt med embryodonation. De verkar bra och har svensktalande personal.

Jag tänker att detta kan vara en chans för oss med "dåliga ägg" att få bli gravida!
    Tack för din omtanke. Jag vet att möjligheten till embryoadoption finns utomlands i vissa länder. Dock enbart för heterosexuella på de kliniker jag sett. Tyvärr.
    Men förhoppningsvis går väl utveckligen framåt där också någon gång. Men vårt nästa steg efter att vi sörjt ett tag blir ändå att gå vidare med min sambo. Det vore ju helt sinnessjukt om hon inte heller kan bli gravid. Det är ju trots allt barn vi vill ha. Även om sorgen över att inte få bära det är stor i mig.
  • Regnbågsdröm
    minerva123 skrev 2017-03-22 16:31:23 följande:

Jag ser att tråden inte är helt ny och det är möjligt att du inte längre läser här, Regnbågstjej. Men jag känner verkligen med dig och ville i alla fall tipsa om att det finns en möjlighet att bli gravid med sin partners ägg. Behandlingen görs på Island och räknas inte som embryodonation. Mer info finns i länken.

http://regnbågsfamilj.se/reportage/barn-med-sin-partners-agg/

Tack minerva. Vad fin du är.
    Vi kommer att försöka med min sambo först. Skulle min längtan fortsätta vara såhär stor även efter att vi förhoppningsvis fått ett barn genom henne.. ja då får Island bli vårt alternativ för syskon i så fall. Men jag hoppas att jag kommer över allt när vi förhoppningsvis fått barn på annat vis.
Svar på tråden Erfarenhet av zonterapi/akupunktur vid IVF