anina skrev 2016-10-25 15:35:30 följande:
Hoppas det går bra för er alla. =)
Jag påbörjar nu min nedreglering inför ivf.
Jag har två, kanske dumma, frågor. Tänkte att ni som redan är vid äggutplock kanske har bättre koll än mig. =) Hoppas det är ok.
Jag börjar få bra koll på hur kroppen funkar efter allt googlande om IVF-nu, men finns fortfarande dumma frågor hos mig.
1. Läkaren har sagt att jag inte har nån ägglossning. Vid förra undersökningen hittades 21 äggblåsor. Har man alltid äggblåsor även fast man inte har ägglossning? Innebär det bara att äggen sedan inte släpper från blåsorna, eller att det kanske helt enkelt inte finns ägg där?
2. Om jag nu har så pass många äggblåsor, varför går man då igenom nedreglering och hormoninstättning innan utplock? Är det för att se till att man har många, fina ägg i blåsorna? Eller var det helt enkelt en bra månad för mig denna gången?
Kram på er
hej. Om du har 21 blåsor så antar jag att dem gett dig diagnosen pco/pcos. Ja har as många blåsor/ägg och de va så dem kunde bevisa att jag har Pcos. Vilket betyder att man har pärlband Ja har heller ej ägglossning men äggen finns där ändå. Dem släpper helt enkelt inte.eller så är dem tomma. Dem reglerar hormonet för att undvika för tidig ägglossning innan äggplock och för att de ska bildas fina ägg som de kan använda. Nu vet jag inte om du tagit hormonstumulerande innan de sa att du hade 21 blåsor.? För ja vet ej hur de bildas när man tagit alla injektioner