• Okändtjej

Ivf start i November

Hej! Vi ska på vårat första möte på kliniken på tisdag. Så hoppas på att få börja snart! Hur lång tid tog de för dig efter första besöket?

• Okändtjej
    Längtan1988 skrev 2016-10-21 21:09:41 följande:

Hej,

Jag är ny här inne. Kände att de kunde vara bra att hitta fler som är i samma situation. Vi ska på vårt första läkarbesök på onsdag, lite nervöst men längtan är stor nu.

Hej! Gud så spännande! Då ligger vi väldig när i tid! Vi ska som sagt dit på tisdag! Ja nervositeten gör sig verkligen påmind nu. Men samtidigt ska de bli väldigt spännande! Hoppas allt går bra för er ?
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-22 17:35:46 följande:

Hej vad kul med en tråd som passar mig. Vi ska börja med sprutor "kort protokoll" på måndag. Har aldrig varit så lycklig över att få mensen som idag:) vart ska ni göra ivf.? Vi ska åka till Huddinge i sthlm. " bor på gotland" så min kommun betalar allt för oss. Både behandling och resekostnader,;)

Va kul! Vi ska göra våran på sahlgrenska i göteborg!
  • Okändtjej
    ammela skrev 2016-10-23 18:25:43 följande:

Hur länge har ni ståt i kö?

Fick ni tid i kort varsel kön eller vanlig?

Vi står också i kö till Sahlgrenska!

Våran remiss skickades till sahlgrenska i april. Och vi fick tid nu i oktober. Och vi stod inte i kort varsel kön. Spännande! Hur länge har ni stått?
  • Okändtjej
    ammela skrev 2016-10-23 21:45:29 följande:

Skönt att ni är där och snart igång!!

Vi har stått i kö sedan slutet av juni så 4 månader nu.

Vissa verkar ha kommit in på kort varsel inom 4-5 månader så går och hoppas på samtal varje dag nu!

Ja jag ringde för kanske 2 veckor sen och frågade angående kort varsel och då sa dom att dom hade försökt ringa mig samma dag. Vilket jag påpekade var mycket konstigt då jag inte hade något missat samtal plus att jag inte hade satt upp mig på kort varsel. Men då sa dom att dom testar att ringa ändå. Jag ringde tillbaka några dagar senare för att kolla så dom hade rätt nr till mig. Och då sa dom att dom hade skickat hem en tid till mig samma dag. Så jag vet inte riktigt om vi fick någon tidigare tid eller om de var vår tur.

Ja men va kul då borde de ju hända något för er också snart!
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-23 15:11:55 följande:

Har någon av er börjat med själva behandlingen..? Vad har ni gjort för behandling innan.? Jag har gått på letrozol i 1 år utan resultat.har pcos så det är min lilla anledning till att vi får hjälpen. Så äntlingen blir det ivf och förhoppningarna är ju höga .även om man kanske inte borde vara för hoppfull så är det svårt att låta bli.;)

Vi har inte gjort någon behandling innan. Vi gjorde en utredning i april som visade att de inte var något "fel" på någon av oss.

Lycka till!
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-24 17:20:10 följande:

Okej hoppas det går vägen för er ovs vem som har en krånglig kropp;) tog min första spruta idag, så nu är de igång.

Åh va spännande! Hur lång tid efter första mötet gick de innan du fick börja med behandlingen? Vi ska dit imorgon.
  • Okändtjej
    synonym skrev 2016-10-24 21:44:50 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Ska också påbörja ivf på Sahlgrenska under november. Skönt att ha andra att diskutera med som är i samma situation.

Åh va spännande. Vi ska dit imorgon på ett första möte. Fjärilarna i magen börjar komma nu! Kul med någon som ska göra de på samma ställe.
  • Okändtjej
    synonym skrev 2016-10-24 22:19:38 följande:

Kul!

Spännande med tid imorgon!

Ja, tankar och funderingar kommer mycket efter det första mötet. Det känns mer som att det är på riktigt då. Men lite otålig blev man när vi fick reda på att det var fullbokat för faktisk start i så många veckor framåt. Men man har ju redan väntat så länge så det är bara att vänta lite till:) Nu har man ju iaf något att förhålla sig till jämfört med tidigare.

När var ni på första mötet? Och när ska ni börja? Vi ju komma igång direkt..
  • Okändtjej
    mickaa skrev 2016-10-25 09:12:11 följande:

OH vad spännande;) har ni gjort någon behandling innan typ letrozol el något annat läkemedel .? Asså ja ringde bara till gyn o sa att jag har Pcos så fick vi komma in 2 veckor senare. Körde på tabletter i ca 1 år för att få hjälp med ägglossning. Men de funkade inte så läkaren bestämde ivf efter september. Så vi började menscykelm efter. Vi behöver ej stå i kö eftersom vi på Gotland ej kan utföra den typen av ingrepp. Men hade ja bott i sthlm hade vi fått vänta. Så man kan säga att vi smiter före dem som bor i sthlm. Vi får allt betalt av komunen , behandling samt frys om de blir många ägg . Samt alla resekostnader som båt o hotell. Vilket sjukhus tillhör ni.?

Åh va spännande. Härligt för er! Vi har inte gjort någon behandling innan eftersom jag är ägglossning som vanligt varje månad och dom kunde inte hitta något "fel" på någon av oss. Så då blev vi satta i kö till ivf.
  • Okändtjej
    synonym skrev 2016-10-24 22:43:46 följande:

Ja, man vill ju bara dra igång när man väl fått den första tiden:)

Vi var på första mötet 27 sept tror jag. Då var det fullbokat då jag skulle ha min nästa cykel så jag fick vänta en till. Men det beror ju på när du får mens och hur det passar med lediga tider. Jag är prel bokad för äggplock v. 47-48.

Ja ha då förstår jag. Då får vi se vad dom säger idag då!
  • Okändtjej
    Längtan1988 skrev 2016-10-28 18:09:49 följande:

Hej!

Hur gick ert första besök i tisdags? Jag var jättenervös hela morgonen men skönt att komma dit.

Hej! Det gick jättebra. Jag trodde inte innan att jag var nervös. Men när vi åkte där i från blev jag akut trött och ville bara sova. Antagligen alla spänningar som släppte.

Vi kom fram till att vi ska köra de korta protokollet. Och om mensen kommer som den ska nästa månad så blir det ett äggplock innan jul!

Hur gick det för er?
  • Okändtjej
    Längtan1988 skrev 2016-11-02 08:41:26 följande:

Åhh så kul, grattis! Håller alla tummar. Vi ska också ta de korta och förhoppningsvis start i december. Ja de var mycket spänningar som släppte på vägen hem.

Åh gud va kul! Nu vill man bara att tiden ska gå så de är dax ????
Svar på tråden Ivf start i November