Ivf start i November
Hej! Vi ska på vårat första möte på kliniken på tisdag. Så hoppas på att få börja snart! Hur lång tid tog de för dig efter första besöket?
Hej! Vi ska på vårat första möte på kliniken på tisdag. Så hoppas på att få börja snart! Hur lång tid tog de för dig efter första besöket?
Hej,
Jag är ny här inne. Kände att de kunde vara bra att hitta fler som är i samma situation. Vi ska på vårt första läkarbesök på onsdag, lite nervöst men längtan är stor nu.
Hej vad kul med en tråd som passar mig. Vi ska börja med sprutor "kort protokoll" på måndag. Har aldrig varit så lycklig över att få mensen som idag:) vart ska ni göra ivf.? Vi ska åka till Huddinge i sthlm. " bor på gotland" så min kommun betalar allt för oss. Både behandling och resekostnader,;)
Hur länge har ni ståt i kö?
Fick ni tid i kort varsel kön eller vanlig?
Vi står också i kö till Sahlgrenska!
Skönt att ni är där och snart igång!!
Vi har stått i kö sedan slutet av juni så 4 månader nu.
Vissa verkar ha kommit in på kort varsel inom 4-5 månader så går och hoppas på samtal varje dag nu!
Har någon av er börjat med själva behandlingen..? Vad har ni gjort för behandling innan.? Jag har gått på letrozol i 1 år utan resultat.har pcos så det är min lilla anledning till att vi får hjälpen. Så äntlingen blir det ivf och förhoppningarna är ju höga .även om man kanske inte borde vara för hoppfull så är det svårt att låta bli.;)
Okej hoppas det går vägen för er ovs vem som har en krånglig kropp;) tog min första spruta idag, så nu är de igång.
Hej!
Hoppar in här!
Ska också påbörja ivf på Sahlgrenska under november. Skönt att ha andra att diskutera med som är i samma situation.
Kul!
Spännande med tid imorgon!
Ja, tankar och funderingar kommer mycket efter det första mötet. Det känns mer som att det är på riktigt då. Men lite otålig blev man när vi fick reda på att det var fullbokat för faktisk start i så många veckor framåt. Men man har ju redan väntat så länge så det är bara att vänta lite till:) Nu har man ju iaf något att förhålla sig till jämfört med tidigare.
OH vad spännande;) har ni gjort någon behandling innan typ letrozol el något annat läkemedel .? Asså ja ringde bara till gyn o sa att jag har Pcos så fick vi komma in 2 veckor senare. Körde på tabletter i ca 1 år för att få hjälp med ägglossning. Men de funkade inte så läkaren bestämde ivf efter september. Så vi började menscykelm efter. Vi behöver ej stå i kö eftersom vi på Gotland ej kan utföra den typen av ingrepp. Men hade ja bott i sthlm hade vi fått vänta. Så man kan säga att vi smiter före dem som bor i sthlm. Vi får allt betalt av komunen , behandling samt frys om de blir många ägg . Samt alla resekostnader som båt o hotell. Vilket sjukhus tillhör ni.?
Ja, man vill ju bara dra igång när man väl fått den första tiden:)
Vi var på första mötet 27 sept tror jag. Då var det fullbokat då jag skulle ha min nästa cykel så jag fick vänta en till. Men det beror ju på när du får mens och hur det passar med lediga tider. Jag är prel bokad för äggplock v. 47-48.
Hej!
Hur gick ert första besök i tisdags? Jag var jättenervös hela morgonen men skönt att komma dit.
Åhh så kul, grattis! Håller alla tummar. Vi ska också ta de korta och förhoppningsvis start i december. Ja de var mycket spänningar som släppte på vägen hem.