• Elise86

Ivf start i November

Första äggplocket idag så är gärna med på tråden :)

• Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 09:14:13 följande:

Åh gud vad spännande.;) Hur gick det för dig.? Lycka till kram

Gick jättebra, var inte farligt alls! 9 ägg fick dom ut och på torsdag stoppar dom tillbaka det ägget som verkar bäst (om något verkar bra :/). Är du inne på ditt första försök?
  • Elise86
    Troyanen skrev 2016-10-17 21:19:40 följande:

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

Gjorde första äggplocket idag! Du behöver inte vara orolig för ingreppet, jag googlade en massa innan och läste att många tycker det gör SUPERont så ett tips är att inte googla ;)
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 14:08:52 följande:

Härligt;) hoppas de blir ett fint befruktat ägg;) japp vi är inne på första rundan., äger rum nästa vecka någon gång har ej fått bestämt datum. Ska på Ultraljud på måndag först. Ja googlade massa innan o hitta videor som inte såg så bekväma ut. Fick du morfin innan de puttade bedövningen i nedre regionerna?

Fick lugnande innan och alvedon och sen morfin i nålen i armen precis innan ingreppet! Man blev lite snurrig och glad av medicinerna ;). Dom bedövade sedan där nere och det stack till lite men efter det kände jag INGET! Kommer gå bra för dig :). Vad är orsaken till att ni gör ivf?
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 17:53:53 följande:

OH vad skönt;) man har varit lite nojig över den där stora sprutan;) hur mår du nu såhär några timmar efter? Jag har pcos och har ej ägglossning el mens. Förhöjda värden av manligt hormon bland annat. O massa andra hormon som spökar,) har gått 1 år på letrozol för att få äl men även om jag haft äl så har de ej funkat. Så därför blir de ivf nu;) de säger att man har väldigt goda chanser som pcoare så vi får hoppas.

Ok men pco:are sägs ju ha goda chanser med ivf :)

Mår bra, typ som mensvärk! Köp hem massa gott dagen innan och ladda upp med filmer! För mig har det funkat jättebra att ligga på spikmatta och värmedyna på magen :)
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 19:53:34 följande:

Ja de lär man behöva.;) blir de tillbakasättning på torsdag då eller? Är väl en dag emellan som man e ledig"

Precis, på torsdag! Så får man se om man lyckas få nåt i frysen också! Men nu tar man ett steg i taget. 1. Få ut flera ägg. 2. Lyckas få dom befruktade. 3. Gärna flera i frysen och SEN kommer man börja ruva. Är nästan som att man glömmer bort att man försöker skaffa barn som min man sa. Man pratar liksom om "att klara ivf:en". Inte så romantiskt haha!
  • Elise86
    mickaa skrev 2016-10-25 22:22:45 följande:

Nä nu känns allt mest som vetenskapliga samtal;) plocka ägg hit o dit. Sprutor o allt. Vilket protokoll gick du på innan plock?

Korta! Ni? :)
Svar på tråden Ivf start i November