• synthetical

Ivf start i November

Hej.

Jag hade äggplock i fredags och återinförande imorgon. Är görna med här ????

• synthetical
    mickaa skrev 2016-10-30 18:07:46 följande:

Hej. Är det Erat första ivf..? Hur gick de för dig? Mått bra efter plocket? ;)

Hej.

Nej andra faktiskt. Dock misslyckades förra.

Har dock en son sedan tidigare som vi fått mha låghormonstimulering.

Själva plockat gick bra och gjorde inte så ont, men har däremot haft ondare efteråt. Idag känns det som träningsvärk i hela magen. Men det är det ju värt.

Fick 8 ägg denna gången så drt blir spännande att höra resultatet imorgon
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-10-31 22:00:03 följande:

Åh vad spännande.;) va det idag ni skulle åyerföre el i morrn.?hade ultraljud idag .tillbaks på onsdag o sen mot huddinge i slutet av veckan, blir äl under helgen så får bli en stockholmsvistelse. Vi bor på Gotland så vi får båta upp några dagar;)

Vi gjorde återförande igår. Så nu är det bara att vänta och se ???? Synd att det ska ta så många dagar innan man får testa. Sjukt jobbigt att bara vänta. Vi fick iaf 2 befruktade ägg så imorgon får vi reda på om det andra kan frysas. Vad härligt för er! Hoppas det går bra i helgen då. ????
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-11-04 12:17:52 följande:

Nu har jag plockat ut äggen. Blev 5 ägg de andra på vänster sida var för små för att plockas. Såg inga tecken på överstimulering så får sätta tillbaka på måndag;) allt gick snabbt, fick dock fruktansvärt ont när sista ägget skulle ut. Grät som ett litet barn. Förmodligen en blandning av medicinerna och smärtan. Peppar peppar:)

Vad härligt att höra att du fick plocka ut :) Nu håller vi tummarna att många blir befruktade och ser fina ut till på måndag. Skönt att du inte hade några tecken på överstimulering. :)
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-11-05 12:28:00 följande:

Ja;). Hur går det för dig..?när får du testa.? Att vänta i 18 dagar måste vara de värsta av allt nästan. Den där eviga väntan. Man är ju så rädd att det skall vara minus efter allt man går igenom. Ja håller tummar och tår:)

Det går bra. Ruvar på och är nu på dag 5. Så galet att vänta. Till mig säger de att jag ska vänta i minst 20 dagar. Men blir nog att tjuvtesta nästa vecka. Får se hur länge jag kan hålla mig :) hört något om när du får stoppa tillbaka?
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-11-05 20:21:48 följande:

Ja brukar tänka såhär när de kmr till test. Bättre att testa tidigare o få minus för då förväntar man sig inte ett plus lika mkt när de väl e dags. De enda e väl att vänta minst 10 dagar efter ovitrelle sprutan eftersom den ger falsktpositivt. Vi sätter tillbaka på måndag kl 14;) en fråga, när du hade plockat dina ägg var allt som vanligt efter..? Blödde bara igår men idag tycker jag att det luktar lite illa, kanske bara är pga blödning eller sådär men inget ja blev informerad om.

Det har du rätt i. Idag är det 10 dagar sedan ovitrell så det är ju lugnt eftersom jag inte testat ännu. Ska försöka hålla mig ett tag till. Blir ju lättare nästa vecka när jag jobbar igen. Då blir det fokus på annat tänker jag.

Efter plocket blödde jag nästan ingenting några droppar kanske. Hade dock väldigt ont i typ 4 dagar. Så var det senaste plocket också. Men inte tänkt något på illaluktande faktiskt.

Härligt att ni får sätta tillbaka på måndag. Då skiljer vi nästan exakt en vecka :)
Svar på tråden Ivf start i November