• Marlin_

Ivf start i November

Här är en till som startat vår första ivf nu i november. Kör långa protokollet och började med nässpray 1 november och ska börja med menopur imorgon. Planerat ÄP v 49. :) Kul att få kontakt med fler som är i samma situation. Vi går på Sahlgrenska.

• Marlin_
    KajsaStina123 skrev 2016-11-30 10:54:16 följande:

Hej!

Jag har kört nässpray i 2 v nu ca och på fredag börjar jag också med Menopur, är lite nervös för det eftersom jag inte gillar sprutor. Men min sambo ska hjälpa mig , planerat ÄP är v 50, om allt går som det tänkt. Vilket jag innerligt önskar. Hur har det gått m sprutorna och hur mår du?

Det har gått oväntat bra med sprutorna, inga biverkningar direkt bara lite trött. Idag var vi på SU för äggplock, 8 ägg hittades och också det var inte så farligt som jag trott. Visst det kändes lite men jag bad om en lugnande tablett innan och sen pumpade de in morfin så värken var inte värre än mensvärk. Be om en lugnande tablett när du kommer dit, det var skönt att slippa nervositeten lite innan. Då är det ju dags äp för dig nästa vecka, hur går det med sprutorna?
  • Marlin_

Sådär nu var jag också ruvare. Ett 4-celligt embryo sattes in idag, en fundering, om man gör ett gravtest och det visar negativt om någon dag eller två då borde väl ägglossningssprutan (för den kan ju ge positivt test) gått ur kroppen vilket isf innebär att man kan lita på om man tar ett positivt graviditetstest tidigare än testdagen? ???? Mycket funderingar nu ????

• Marlin_

En fråga till er ruvare, drömmer ni mer? Jag är på rd4 och har i några nätter haft sjuka drömmar :) brukar aldrig komma ihåg drömmar annars men det är både sexdrömmar och andra konstiga, flera per natt :D någon mer som varit med om detta?

• Marlin_

Hej! Vi har samma testdag jag har också 23:e. Känns som en evighet tills dess. Idag eller imorgon borde väl ägget fästa, hoppas hoppas! Din första ivf?

nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-10 08:52:26 följande:

Ja, jag är väldigt tacksam att jag "somnade", fram tills dess med lokalbedövningssprutorna var inte så kul..

Men så värt det!

Nu är jag också ruvare! Igår återförde dom et "jättefint" 3-dagars. Kändes speciellt och lite högtidligt faktiskt trots den kliniska processen ;)

De resterande 3 befruktade levde fortfarande men var inte riktigt av lika god kvalitet, men dom skulle testa att odla vidare till frysen så vi får se, hade känts otroligt skönt att ha ett i frysen under denna väntan. Ta bort stressen lite.

Så nu börjar den lååånga väntan, testdag den 23:e.

Minbaramin: stort lycka till på din återföring idag! Berätta hur det gått!

• Marlin_

Första försöket för oss också och körde långa protokollet.

Sånna sidor har man ju fått craving på att titta och googla på. :D har aldrig googlat så mkt som nu.

Hur går det för dig? Hur mår du? Igår på rd 6 hade jag mensvärk i ryggen på fm och på kvällen högg det till några ggr i livmodern. Undra vad det kan vara? Man blir ju både glad att Man känner något men samtidigt orolig för varför denna plötsliga smärta. Någon som varit med om detta? Idag på rd 7 är jag sjukt trött. Man undrar ju om lilla bloppisen lever fortfarande.

Var gjorde ni er ivf?

nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-12 21:09:20 följande:

Åh va kul! Ja, det är första försöket för mig, själv då? Körde du långa eller korta protokollet? Ja snart, ifrån imorgon och fram till torsdag/fredag om jag fattat det rätt så borde våra små fästa då : ) I alla fall enligt denna sida som jag roar mig med att titta till varje dag:

www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/

Hade ju inte varit fel med en liten fästblödning för att få någon indikation men eftersom jag ändå småstänker lite efter ingrepp, eller om det beror på progesteronet, så gör det väl ingen skillnad nu ändå.

Och vad gäller ditt förra inlägg så drömmer jag också Massor! Och konstiga invecklade drömmar. Har däremot gjort det några veckor nu så inte bara under ruvningen. Jag antar att det beror på en kombination av hormonerna och alla tankar och känslor man har under hela denna process...

Håller tummarna för oss båda nu!

• Marlin_

Åh det var tråkigt att höra. :( Hoppas verkligen att det gå vägen nästa försök. Stor kram!

nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-19 09:35:42 följande:

Nu har min mens också kommit :( känns såklart tungt idag trots statistiken men tänker ändå att jag ska försöka börja fokusera på nästa försök snart. Detta ska gå! Fast just idag kommer jag nog mest vara ledsen. Och så mensvärk på det, jag kommer nog inte få mycket gjort på jobbet idag.

I övrigt har jag mått helt ok i processen, var några riktigt tunga mörka dagar på Synarelan innan sprutorna balanserade upp men sen har jag mest känns mig hoppfull och förväntansfull mentalt. Det var tungt att inga av våra övriga 3 befruktade klarade sig till frysen, då tappade jag modet lite. Sen har det ju varit mycket kroppsliga biverkningar men dom känns lättare att ta än de psykiska.

Jo jag har pratat mycket med mina närmsta om detta, de har följt hela resan. Jag tror inte det hade gått att inte göra det, det är ju en så stor del av mitt liv. Just IVF försöket är det dessutom fler än dom närmsta som känner till, jag har helt enkelt valt att vara ganska öppen med det. Just idag kanske jag ångrar det lite men jag tror samtidigt att det är bättre i längden. Och när man börjat prata om det så har det också visat sig att många fler haft problem som man inte kände till. Så om man orkar, vilket jag helt förstår att man inte gör, så tror jag ändå det bästa är om man kan vara någorlunda öppen med det. Men det har också varit oerhört skönt att ha detta forumet, att kunna ventilera med andra som faktiskt vet PRECIS hur det känns, det har varit värt mycket för mig. Så tack alla!

Svar på tråden Ivf start i November