synonym skrev 2016-12-17 15:18:42 följande:
Tack så jättemycket för peppen och uppmuntrande statistik!
Så skönt att få ventilera sin sorg med andra i samma situation som förstår. Jag har själv valt att prata mindre och mindre om det med familj och vänner då jag märkte att det mest gjorde mig ledsen. Man vet att alla försöker stötta så gott de kan, men när man är så pass känslig i perioder så kan man bli nedstämd av att bara prata om det över huvud taget. Hur har du och ni andra gjort? Har ni valt att prata om det eller inte?
Hur mår du annars i processen?
Nu har min mens också kommit :( känns såklart tungt idag trots statistiken men tänker ändå att jag ska försöka börja fokusera på nästa försök snart. Detta ska gå! Fast just idag kommer jag nog mest vara ledsen. Och så mensvärk på det, jag kommer nog inte få mycket gjort på jobbet idag.
I övrigt har jag mått helt ok i processen, var några riktigt tunga mörka dagar på Synarelan innan sprutorna balanserade upp men sen har jag mest känns mig hoppfull och förväntansfull mentalt. Det var tungt att inga av våra övriga 3 befruktade klarade sig till frysen, då tappade jag modet lite. Sen har det ju varit mycket kroppsliga biverkningar men dom känns lättare att ta än de psykiska.
Jo jag har pratat mycket med mina närmsta om detta, de har följt hela resan. Jag tror inte det hade gått att inte göra det, det är ju en så stor del av mitt liv. Just IVF försöket är det dessutom fler än dom närmsta som känner till, jag har helt enkelt valt att vara ganska öppen med det. Just idag kanske jag ångrar det lite men jag tror samtidigt att det är bättre i längden. Och när man börjat prata om det så har det också visat sig att många fler haft problem som man inte kände till. Så om man orkar, vilket jag helt förstår att man inte gör, så tror jag ändå det bästa är om man kan vara någorlunda öppen med det. Men det har också varit oerhört skönt att ha detta forumet, att kunna ventilera med andra som faktiskt vet PRECIS hur det känns, det har varit värt mycket för mig. Så tack alla!