• synonym

Ivf start i November

Hej!

Hoppar in här!
    Ska också påbörja ivf på Sahlgrenska under november. Skönt att ha andra att diskutera med som är i samma situation.

• synonym
    Okändtjej skrev 2016-10-24 21:55:32 följande:
    Åh va spännande. Vi ska dit imorgon på ett första möte. Fjärilarna i magen börjar komma nu! Kul med någon som ska göra de på samma ställe.
    Kul!

Spännande med tid imorgon!

Ja, tankar och funderingar kommer mycket efter det första mötet. Det känns mer som att det är på riktigt då. Men lite otålig blev man när vi fick reda på att det var fullbokat för faktisk start i så många veckor framåt. Men man har ju redan väntat så länge så det är bara att vänta lite till:) Nu har man ju iaf något att förhålla sig till jämfört med tidigare.
  • synonym
    Okändtjej skrev 2016-10-24 22:28:54 följande:
    När var ni på första mötet? Och när ska ni börja? Vi ju komma igång direkt..
    Ja, man vill ju bara dra igång när man väl fått den första tiden:)

Vi var på första mötet 27 sept tror jag. Då var det fullbokat då jag skulle ha min nästa cykel så jag fick vänta en till. Men det beror ju på när du får mens och hur det passar med lediga tider. Jag är prel bokad för äggplock v. 47-48.
  • synonym
    KristinaJ skrev 2016-11-21 21:29:44 följande:

Åh vad spännande att läsa era historier, det känns så skönt att inte vara ensam. Som andra nämnt, det känns som att alla runt om en blir gravida till höger och vänster, det är först när man hamnar på fertilitetskliniken som man får en annan verklighet presenterad för sig. Som jag önskar att fler var öppna och pratade om sina svårigheter att få barn, men samtidigt förstår jag ju att det är jättetungt att dela en sådan personlig kamp. Jag håller alla tummar för er här i tråden!! <3

Idag tog jag min första spruta Gonal-f !!! Eller, min man tog den (jag vågade inte titta ens) så nu är det bara att "spruta på" och vänta resultat från blodprov och så småningom ultraljud. Såå nervöst. Skräcken att kroppen inte ska reagera alls! 

Håller med dig! Om fler pratade om det skulle säkert fler vara mer beredda på att det inte är så enkelt för alla, det skulle definitivt ha hjälp mig att ha varit mer medveten.

Tog också min första gonal-f igår och det känns skönt att vara igång???? Var på vippen att min mens var så försenad att jag inte skulle ha hunnit med allt med säkerhet innan jul.

Har någon här inne förresten erfarenhet av orgalutran?

Önskar alla stort lycka till!
  • synonym

Var på andra vul idag och allt såg fint ut. Tar Ovitrelle ikväll och ÄP planerat till torsdag. Spännande att det händer något, men samtidigt börjar man ju bli rätt nervös nu!

Hur går det för er andra?

• synonym

Av det du skrivit så har vi gjort i princip samma resa Sascha lo!

Ställdes på kö i april och sedan sprutstart gonalf f 21 nov, ÄP igår och förhoppningsvis återföring imorgon. Kommer att bli långa timmar innan 12...

Jag tyckte själva ÄP gick bättre än förväntat, men tanke på allt som skrivs om det. Men lite senare när medicin gick ur kroppen så hade jag ganska ont, men helt hanterbart. Hur tyckte du det var?

Hoppas allt går bra imorgon!

• synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-03 10:27:48 följande:

Jag tyckte med det gick bra! Jag bad om mer och fick morfin och lustgas. Fick jätteont när det var över men sa till och då gav dem mig en tablett och sen släppte det och jag var bara trött resten av dagen.

Blir det återföring för dig idag då om allt går vägen? Tänk om man får ruva in andra advent! Tur jag är förlovad med en norrlänning för han är hur lugn som helst medan jag nästan kräks av nervositet. Hatar att inte ha kontroll på situationen..!!

Ja, det är inplanerat så. Om de inte ringt nu så borde det gå vägen för er också idag eller hur?

Vi fick ut 7 ägg, men vi fick även reda på att de behövde göra icsi, så jag blev himla nojig. Är också den i förhållandet som oroar mig och läser på... Men skönt att du har en norrlänning där!

Är det någon annan som har erfarenhet av icsi förresten?

Håller tummar och tår för er, för oss och för alla andra!
  • synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-05 15:46:56 följande:

Nu äntligen är våran tur här!

Önskar er alla lycka till?

Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.

Supergrattis till dig! Redan dag 8 också:) Då slapp du vänta!
  • synonym

Liknande historia igen Sasha lo!

För oss blev det 7 ägg vid äggplock (2 omogna) 5 befruktades och 3 delade sig vidare. I lördags blev återföringen och då fick vi tillbaka ett toppägg! Det var 4-celligt på morgonen men hoppade över och blev 6 celler precis innan vi fick tillbaka det. Var nog för att det tagit över 52 timmar mellan ÄP och återföring. De 2 andra var också jättebra kvalité och dem skulle de odla vidare tills idag till blastocyster. Imorgon väntar ett brev där det står om vi får några till frysen. Väldigt spännande!

Hur mår ni andra ruvare?

Jag mår helt ok, men har haft mycket ont i brösten. Har kollat och gravtest är fortfarande positivt efter Ovitrelle, så det är det som spökar lite.

Hur många celler hade era embryon vid återföring?

• synonym
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-03 18:39:18 följande:

Inte än, men har äggplock på tisdag och hoppas så att jag ska få tillbaka något så att jag också får ruva. Fattar helt att du vill tjuvtesta, tror jag kommer känna precis likadant! Samtidigt som man kommer dra sig för det av rädsla för ett minus (igen).. Så starkt av dig att ha gått igenom detta trots sprutfobi, grymt jobbat! Håller tummarna för dig och hoppas du ska slippa en ny omgång!

Lycka till på äggplocket idag!
Svar på tråden Ivf start i November