• minbaramin

Ivf start i November

Hej

Jag hoppar också in här.. gör nu vår första ivf.. utredningen visade att jag har lågt amh. Resan är verkligen som en berg och dalbana.. oklart om ivfen skulle fullföljas då jag svarade dåligt på menopuren trots hög dos.. slutade iaf med 4 äggblåsor..

Äggplock igår och 4 ägg ut.. jag va så lycklig.. sen börjar nästa katastroftankar.. tänkt om de inte befruktade? Idag ringer de och berättar att alla 4 är befruktade!! Jättelycklig.. har tid för återföring imorgon kl.13 men nu är jag jätterädd att de inte klarar sig :(

Den resa är såååå jobbig men jag hoppas så mycket.

Vi går på carl von linne kliniken i Uppsala.

Känns bra att läsa allas historier då jag känner mig fruktansvärt ensam i detta.

• minbaramin
    KajsaStina123 skrev 2016-12-10 08:50:05 följande:

Hej!

Jag går också på Linné kliniken i Uppsala , var där igår och kollade äggblåsorna och blodprov. Och allt såg bra ut . Dom är väldigt gulliga alla jag har träffat där, igår blev jag ledsen när jag inte fick den läkaren jag trodde jag skulle få, känslig som jag är...men dom var förstående och goa och det gick bra ändå.

Jag förstår dina tankar totalt, jag tror hela tiden att ngt ska gå fel men varje steg framåt funkar hur bra som helst! Än så länge, nu är det bara sista biten kvar m äggplock på torsdag. Så hoppas jag det går bra också. Men tror o tänker att det blir ngt galet m befruktningen....!!

Vi har inte berättat för så många om våran resa, så ja jag känner mig också lite ensam i detta. Och skönt att höra och läsa alla historier här.

Jag håller tummarna för dig idag, spännande! Berätta gärna hur det gick! Måste ringa dit idag och fråga om man kan jobba dagen efter äggplock....

Hej

Tack för ditt svar!

Jag håller mina tummar för er också. Det är många små delstopp på vägen. Nu är vi iallafall på väg till Uppsala. Du kan arbeta men jag valde att arbeta halva dagen då jag hade lite ont.

Själva äggplocket var ingenting om du frågar mig. Och de är helt underbara där uppe. Jag har Jan Holte men fick en utländsk kvinna vid äggplocket.

Lycka till på torsdag!
  • minbaramin
    KristinaJ skrev 2016-12-10 10:14:38 följande:

Du är allt annat än ensam! Vi är (tyvärr) många! Önskar jag kunde ge er alla inkl mig själv det vi önskar oss i julklapp.

4 befruktade låter ju super! Jag hade 13 blåsor, endast 5 ägg och endast 2 av dessa blev befruktade!! Hade också katastroftankar.. speciellt då jag gjort plock en fre och de aldrig återför en söndag så fick vänta tre dagar på att de kanske ringa och säga att ingen av de få två hade överlevt. Helt onödig oro! Ett fint fick jag tillbaka i måndags och ett skulle få ett försök till frys! :) Klysight men: det behövs ju bara ett! <3

Håller alla tummar för dig!

Ni ger mig hopp!

Alla fyra hade delat sig 3 stycken var 4 celligt och en 7 celligt.. vi fick tillbaka en fyra som såg toppen ut..

De andra ska odlas vidare.

Jag håller tummarna för er alla!
  • minbaramin

Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?

Svårt att hålla humöret uppe..

• minbaramin

Mina vänner..

Nu är jag här och är orolig.. ruvardag 7..

En väldigt privat fråga.. hoppas det är okej. Vaknade imorse av en orgasm.. antagligen mina drömmar.. men läser ju att det kan vara farligt vid ruvning och har nu panik.. har ni haft några restriktioner kring detta?

• minbaramin
    BK1986 skrev 2016-12-17 09:30:47 följande:

Det är ingen som helst fara! Tänk på dem som inte vet att de kanske är gravida och har sex. :) Restriktionerna runt sex brukar vara pga risken för infektion. Har otroligt svårt att tro att en orgasm skulle göra någon som helst skillnad. :)

Tack snälla för ditt svar! Man är ju nojig för precis allt.. jag tycker dock kliniken borde gett information om detta om de vore en stor risk..
  • minbaramin

Hur mår ni andra?

Jag är på ruvardag 13 idag.. har från och till ganska ordentligt mensvärk.. och har haft så sedan dag 2-3 någon gång.

Massa andra symptom som yrsel, lätt illamående och spänd mage.. men allt detta beror säkert på lutinusen..

För tre nätter sedan hade jag ont på natten med kraftig illamående.. måndag är testdag..

• minbaramin
    pergotimestina skrev 2016-12-25 09:07:17 följande:

Va spännande för dig! Imorgon smäller det:)

Jag hade också en natt innan testdag som jag hade kraftiga kramper till och ifrån under hela natten, tänkte dör mig själv att nu är det kört! Men det va det inte... håller verkligen tummarna på ett fint plus imorgon!

Själv hade jag inskrivning hos BM i förrgår och fick tonvis med info. Ultraljud hos ivf blir det den 27/12. Hoppas att vi kan se ett fint hjärta slå :) hoppas hoppas.

Samtidigt hoppas jag att alla ni andra får erat efterlängtade plus jag håller både tummar och tår.

Åh vad spännande för er ????

Ja nu är det testdag imorgon och jag vågar knappt tänka på det.. livrädd att mensen ska komma nu när jag slutade med lutinus igår..
  • minbaramin
    pergotimestina skrev 2016-12-25 09:07:17 följande:

Va spännande för dig! Imorgon smäller det:)

Jag hade också en natt innan testdag som jag hade kraftiga kramper till och ifrån under hela natten, tänkte dör mig själv att nu är det kört! Men det va det inte... håller verkligen tummarna på ett fint plus imorgon!

Själv hade jag inskrivning hos BM i förrgår och fick tonvis med info. Ultraljud hos ivf blir det den 27/12. Hoppas att vi kan se ett fint hjärta slå :) hoppas hoppas.

Samtidigt hoppas jag att alla ni andra får erat efterlängtade plus jag håller både tummar och tår.

Glömde ju säga GRATTIS ????
  • minbaramin

Jag fick lutinus för 14 dagar.. de sa att den kommer ta slut ett par dagar innan td.

Va uppe i natt vid 4 och testade.. mådde så dåligt så jag kunde inte sova av oro.. här är resultatet

• minbaramin
    KajsaStina123 skrev 2016-12-28 06:11:07 följande:

Grattis !!

Underbart för er!

Hade du några känningar av att sluta m Lutinus tvärt? Jag fick också med mig för 2 v. Och fick sagt att de tar slut ca samtidigt som testdagen...

Tack :)

Jag hade ju ganska mycket symptom under tiden jag tog lutinus så en del av dem försvann. Min hårda mage försvann direkt, mindre mensvärk också när jag hade slutat.. även mina jättegammal bröstvårtor försvann..

De känningar jag har idag är lite molvärk mest under vila, yrsel som händer någon gång under dagen ( hade jag även med lutinus) samt ömma bröst till och från..

Hur ser det ut för dig?
Svar på tråden Ivf start i November