Ivf start i November
Nu äntligen är våran tur här!
Önskar er alla lycka till?
Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.
Nu äntligen är våran tur här!
Önskar er alla lycka till?
Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.
Det har gått oväntat bra med sprutorna, inga biverkningar direkt bara lite trött. Idag var vi på SU för äggplock, 8 ägg hittades och också det var inte så farligt som jag trott. Visst det kändes lite men jag bad om en lugnande tablett innan och sen pumpade de in morfin så värken var inte värre än mensvärk. Be om en lugnande tablett när du kommer dit, det var skönt att slippa nervositeten lite innan. Då är det ju dags äp för dig nästa vecka, hur går det med sprutorna?
Hej
Jag hoppar också in här.. gör nu vår första ivf.. utredningen visade att jag har lågt amh. Resan är verkligen som en berg och dalbana.. oklart om ivfen skulle fullföljas då jag svarade dåligt på menopuren trots hög dos.. slutade iaf med 4 äggblåsor..
Äggplock igår och 4 ägg ut.. jag va så lycklig.. sen börjar nästa katastroftankar.. tänkt om de inte befruktade? Idag ringer de och berättar att alla 4 är befruktade!! Jättelycklig.. har tid för återföring imorgon kl.13 men nu är jag jätterädd att de inte klarar sig :(
Den resa är såååå jobbig men jag hoppas så mycket.
Vi går på carl von linne kliniken i Uppsala.
Känns bra att läsa allas historier då jag känner mig fruktansvärt ensam i detta.
Hej tjejer.
Tänkte bara kolla hur det går för er allihopa vart befinner ni er I eran behandling?
Och hur går det för alla ruvare? Har ni märkt av någonting?
Så nyfiken på hur det går för er:)
Hej
Tack för ditt svar!
Jag håller mina tummar för er också. Det är många små delstopp på vägen. Nu är vi iallafall på väg till Uppsala. Du kan arbeta men jag valde att arbeta halva dagen då jag hade lite ont.
Själva äggplocket var ingenting om du frågar mig. Och de är helt underbara där uppe. Jag har Jan Holte men fick en utländsk kvinna vid äggplocket.
Lycka till på torsdag!
Hej va spännande då är det snart dax:) är det första gången du gör ivf eller har ni gjort fler försök tidigare?
Är det någon skillnad på menopur och gonal F som jag själv tog?
Kände inte igen namnet nämligen.
Håller tummarna på att äggplocket inte göt ont och att du får massa fina ägg.
Jag fick lutinus för 14 dagar.. de sa att den kommer ta slut ett par dagar innan td.
Va uppe i natt vid 4 och testade.. mådde så dåligt så jag kunde inte sova av oro.. här är resultatet
Tack :)
Jag hade ju ganska mycket symptom under tiden jag tog lutinus så en del av dem försvann. Min hårda mage försvann direkt, mindre mensvärk också när jag hade slutat.. även mina jättegammal bröstvårtor försvann..
De känningar jag har idag är lite molvärk mest under vila, yrsel som händer någon gång under dagen ( hade jag även med lutinus) samt ömma bröst till och från..
Hur ser det ut för dig?
Hej,
För min del gick det åt skogen. Strax efter nyår började jag blöda efter att ha testat positivt några dagar innan. Har inte vart aktiv här efter det då allt kändes så tungt.
Nu har vi gjort en till ivf behandling och för 3 dagar sedan sattes det in 2 embryon.....så nu hoppas jag det tar sig och att ett av dom överlever. Törs absolut inte glädjas eller fantisera frammåt än. Hoppas det går bra för alla andra.
Här har det gått bra. Går in i vecka 20 idag. Hade RUL förra veckan och allt såg bra ut. Det känns helt overkligt att vi kommit oss så långt efter 4 IVFer.
Hur går det för er andra?
Lutinus kan verkligen spela en ett spratt. Denna gång var jag först övertygad om att det gått bra, sen försvann alla symtom och jag trodde att det var kört.
Du ska inte testa innan? Tänkte så att du vet när ni åker bort och inte behöver få överraskningen då?
Okej! Så tidigt? Jag använde predictor early och de gav utslag på ÄP+11, så 9 dagar efter insättning. Men billiga testers stavar gav starkare utslag. Bifogar bild.
Mina symtom försvann redan innan jag testade. Lite som att mensen var på gång. Du har inte kollat om du får fortsätta med Lutinus längre då?
Okej! Så tidigt? Jag använde predictor early och de gav utslag på ÄP+11, så 9 dagar efter insättning. Men billiga testers stavar gav starkare utslag. Bifogar bild.
Mina symtom försvann redan innan jag testade. Lite som att mensen var på gång. Du har inte kollat om du får fortsätta med Lutinus längre då?
Förstår nervositeten. Mina tidiga VUL har jag varit spyfärdig inför. Håller tummarna för att allt ser bra ut. <3
Men wow! Grattis! <3 Det är väl rätt vanligt att de kan vara lite olika stora har jag för mig. Allt är säkert precis som det ska. :)