• pergotimestina

Ivf start i November

Sascha lo skrev 2016-12-05 23:17:50 följande:

Tack!!

Nej det kanske man inte måste!:) Jag tror inte det är jättenoga med tiden men är så nojjig!

Jag vågar inte testa än..!! Är så rädd för svaret så fasar nästan för att dagarna ska gå samtidigt som jag tycker det är hemskt att inte veta. Men hoppas så mkt och så länge jag inte ser att det är negativt kan jag tänka att "kanske gick det!"...Måste välja rätt testdag med för kanske bryter ihop fullständigt och orkar inte ha svärmor här då eller alltför tuffa möten på jobbet!

Nej det kan jag verkligen förstå, vi alla här inne har fått många negativa resultat och NU vill man ju verkligen inte få det efter allt vi har fått utstå med ivf.

Sen har jag dock en fästman som tydligen va mer testfreak än migh???? hahahah

Tror hannsjälv har köpt 6 st tester hahahha!

Det är en sån svår balansgång mellan att vilja testa men samtidigt inte vilja veta svaret.

Min sambo vaknade kl 6 på morgonen idag och frågade mig om jag va kissnödig och ville ta ett test... kan ju säga att han fick en ordentlig utskällning och ett fett NEJ! Hahahah han är så nyfiken!

Vilken ruvardag är du på! Förlåt om jag har frågat det innan! Massa kramar
  • pergotimestina
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-05 19:52:14 följande:

WOW, så fantastiskt! Stort grattis! Och tack för den fina historien med lustgasen, skrattade högt : D

Ja eventuellt blir det insättning på torsdag, det beror väl på hur äggen ser ut och utvecklas samt hur många man får som jag förstått det. Vi hade 9 små blåsor på första ultraljudet, och fler än så på det andra, men vet ej exakt hur många. Ganska nervös inför plocket imorgon men mest pirrig och nyfiken på vad vi får.

Stort grattis igen! Ger mig hopp också ;)

Hahahah jag skrattar än idag åt det:)

Det kommer gå jätte bra tror jag, håller tummarna för att det blir massa fina guldägg ?

Se till att få masa lustgas hahahha

Du får berätta hur det hat gått och gosa bara med en vetekudde imorgon och bli bortskämd ? massa styrkekramar :)
  • pergotimestina

Vi fick ut 3 ägg totalt 2 kastades och 1 tillbaka (4 celligt.)

Ruvar dag 10 idag och känner inte mycket, ont i brösten och lite molande värk...

Hoppas att det inte händer något nu peppar peppar.

Typiskt att man aldrig ska få stanna upp och njuta av stunden utan bara oroa sig hela tiden.

Här kommer en bild på mitt test från imorse ?

• pergotimestina
    KristinaJ skrev 2016-12-06 14:39:56 följande:

Jag fick tillbaka en tredagars 8-cells igår, och min läkare sa till mig efteråt: "bli inte orolig om det inte känns något nu närmsta tiden, själva återförandet är så snällt mot kroppen så det brukar inte kännas efteråt, och när embryot fäster är det väldigt få som känner något överhuvudtaget, varken just då eller kommande dagarna.."

Kanske sa hon bara det för att lugna mig? Men det gjorde mig lugn iaf :)

Håller mina tummar för dig, nu kommer de jobbiga dagarna sär man letar symtom och väntar och väntar och väntar?
  • pergotimestina
    synonym skrev 2016-12-06 11:08:56 följande:

Lycka till på äggplocket idag!

nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-08 10:48:46 följande:

Haha, fick ingen lustgas tyvärr men istället extra lugnande så att jag faktiskt somnade mitt i allt och vaknade när dom var klara. Vilket ju var rätt skönt ; )Stort Tack!

10 ägg fick dom ut  i förrgår och 4 var befruktade igår. Återföring planerad imorgon. Hoppas så att dom, eller åtminstone 1, är av riktigt bra kvalitet!

Hej va skönt att det gick bra, upplevelsen är så himla individuell.

Jag håller tummarna ! 10 ärr va ju jätte bra.
  • pergotimestina
    KajsaStina123 skrev 2016-12-08 22:45:23 följande:

Stort Grattis!!! !! Vad underbart för er

Tack så hemskt mycket , det värmer.

Hoppas att du du får ditt fina + snart.

Massa kramar
  • pergotimestina
    Marlin_ skrev 2016-12-08 18:48:34 följande:

Sådär nu var jag också ruvare. Ett 4-celligt embryo sattes in idag, en fundering, om man gör ett gravtest och det visar negativt om någon dag eller två då borde väl ägglossningssprutan (för den kan ju ge positivt test) gått ur kroppen vilket isf innebär att man kan lita på om man tar ett positivt graviditetstest tidigare än testdagen? ???? Mycket funderingar nu ????

Ja det kan du absolut göra så gjorde jag.

Jag började testa efter återföringen fick svagare plus sen ett eller två negativa resultat sen började det bli svaga plus. Redan 7 dagar efter återförandet kunde jag se ett svagt pluss med clearblue + stickan.

Sen blev det starkare och starkare och nu visar digital 1-2 veckor.

Håller tummarna för dig.?
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-09 19:31:40 följande:

Hej

Jag hoppar också in här.. gör nu vår första ivf.. utredningen visade att jag har lågt amh. Resan är verkligen som en berg och dalbana.. oklart om ivfen skulle fullföljas då jag svarade dåligt på menopuren trots hög dos.. slutade iaf med 4 äggblåsor..

Äggplock igår och 4 ägg ut.. jag va så lycklig.. sen börjar nästa katastroftankar.. tänkt om de inte befruktade? Idag ringer de och berättar att alla 4 är befruktade!! Jättelycklig.. har tid för återföring imorgon kl.13 men nu är jag jätterädd att de inte klarar sig :(

Den resa är såååå jobbig men jag hoppas så mycket.

Vi går på carl von linne kliniken i Uppsala.

Känns bra att läsa allas historier då jag känner mig fruktansvärt ensam i detta.

Hej och välkommen jag är själv ganska ny här.

Men grattis 4 st befruktade ägg är ju verkligen toppen:)

Jag håller verkligen med dig om att denna resan är lång, jobbig och ensam:/

Men du är absolut inte ensam vi är många kvinnor som går igenom detta tillsammans...

Allt är verkligen möjligt även med få resurser det är jag ett levande bevis på, jag fick bara ut 3 ägg och 1 blev befruktat. Är idag tydligen enligt sahlgrenska i V 4+0. ( men man är ju inställd på att allt kan gå åt skogen med) vi ska på ultraljud den 27/12 hoppas att det lilla pyret tänkte stanna kvar :)

Men nu håller vi tummarna på att det är ett guldägg som sätts in imorgon :)
  • pergotimestina

Hej tjejer.

Tänkte bara kolla hur det går för er allihopa vart befinner ni er I eran behandling?

Och hur går det för alla ruvare? Har ni märkt av någonting?

Så nyfiken på hur det går för er:)

• pergotimestina
    KristinaJ skrev 2016-12-09 20:16:32 följande:

Ruvardag 4, har typ precis blivit av med all ömhet efter äggplock. Du då? Mår bra förutom jätteömma bröst och minikramper på kvällen (av lutinus?) känner du något sådant? :) sååå jobbig väntan!

Det känns som att tiden står stilla när man ruvar:/

Jag hade ont ca första hela veckan efter äggplock ( jag tyckte att det gjorde ganska ont) så värken höll i sig hela vecka efter.

Har du testat och kollat om ovitrelle sprutan är ute ur kroppen? Min försvann ca 7-8 dagar efter injektionen om jag inte minns helt fel.

Jag har lite dragnings och stickande känsla i tjej magen just nu .

Det känns nästan som känslan innan mens...

Du måste berätta hur det går :) jag är så nyfiken:))

Jag hoppas verkligen att du får ett plus snart.

Har du bestämt om du ska tjuv testa tidigare än test dagen?

( OM du nu bestämmer dig för att göra det så kosta på dig ett bra test, de som är billiga visar mycket dåligt när man testar tidigt.)

Jag testade på dag 7 med clearblue + test)
Svar på tråden Ivf start i November