• synonym

Ivf start i November

pergotimestina skrev 2016-12-09 20:04:58 följande:

Hej och välkommen jag är själv ganska ny här.

Men grattis 4 st befruktade ägg är ju verkligen toppen:)

Jag håller verkligen med dig om att denna resan är lång, jobbig och ensam:/

Men du är absolut inte ensam vi är många kvinnor som går igenom detta tillsammans...

Allt är verkligen möjligt även med få resurser det är jag ett levande bevis på, jag fick bara ut 3 ägg och 1 blev befruktat. Är idag tydligen enligt sahlgrenska i V 4+0. ( men man är ju inställd på att allt kan gå åt skogen med) vi ska på ultraljud den 27/12 hoppas att det lilla pyret tänkte stanna kvar :)

Men nu håller vi tummarna på att det är ett guldägg som sätts in imorgon :)

Hoppas verkligen att det går vägen för er, som sagt är allt möjligt och man får upp hoppet av att läsa detta!

Fick själv brev för någon dag sedan där det stog att de två ägg som de skulle odla vidare inte hade klarat sig...

Man tappar ju lätt hoppet lite då och då är det upplyftande att det kan gå vägen ändå????
  • synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-09 20:07:08 följande:

Hej tjejer.

Tänkte bara kolla hur det går för er allihopa vart befinner ni er I eran behandling?

Och hur går det för alla ruvare? Har ni märkt av någonting?

Så nyfiken på hur det går för er:)

Är på rd 9 idag och har haft ont och svullna bröst sedan ÄP, så det tror jag beror på progesteronet. Hade ont i äggstockarna och var svullen i ungefär en vecka efter ÄP, men det har lagt sig nu. Annars så har jag haft lättare illamående till och från och stick och hugg, samt lite molvärk. Men det intalar jag mig själv också kommer från progesteronet för att inte få upp hoppet allt för mycket för att sedan bli besviken.

Har haft två tidiga missfall/kemiska grav tidigare så det har satt sig hårt i minnet och man är nästan rädd för att testa positivt för man vill inte gå igenom det igen. Därför tar jag tar det lite lugnt med att tolka och framför allt att testa tidigt. Tänker att jag kommer att testa på lördag 17/12 (td18/12) för att ha helgen på mig att smälta resultatet.

Hur mår du själv?
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-11 09:05:17 följande:

Ruvardag 9.

Vågar inte testa än men blir tokig av att inte veta!

Hur tänker ni? Har ni som ruvar några graviditets-tecken och isåfall vilka?

Jag har lite tecken som ex ont i brösten, lite molande osv, men vågar inte riktigt hoppas på något och tänker att det förmodligen är progesteronet för att inte bli besviken. Är en liten pessimist till motsatsen bevisas iaf??

Har du känt något? Fick du några ägg till frysen?

Jag har förresten fått väldigt mycket vattniga flytningar av lutinusen, alltså att det i princip blir så blött att jag kissat på mig lite. Det kommer det på natten så jag behöver byta trosor. Någon som känner igen detta?
  • synonym

pergotimestina: Klart man är orolig, men jag håller tummarna!

Jag har ikväll fått rosa flytningar och tror tyvärr att det är kört nu, men hoppas givetvis på något litet mirakel...:(

• synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-14 13:14:19 följande:

Vilken dag är du på? Det är normalt med rosa flytningar och en liten blödning vid bim dagen har jag läst.

Hoppas verkligen att det går vägen för dig!

Tack för lyckönskningar!

Jo, jag vet att endel har så och hade hoppet uppe tills idag då det tyvärr börjat blöda mer och mer. Men mensvärken har varit mycket svagare än vanligt, det tror jag är progesteronet. Ska testa på lör bara för att konstatera neg och meddela Sahlgrenska.

Lycka till med graviditeten!
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-15 08:33:15 följande:

Hur har det gått för dig? Har flytningarna avstannat? Du kanske ska ta ett test annars även om det är nån dag tidigt, så slipper du oroa dig. Håller tummarna!

Tack så mycket! Men tyvärr har det blivit mer och mer färskt blod nu, så jag tar det som att det är mens. Har långpass på jobbet med nattarbete så ville inte ta testet här utan väntar ändå till lör för att kunna lämna besked och planera vidare med Sahlgrenska.

Känns bara sorgligt att man lagt in så mycket energi, planering och hopp i detta och att det bara inte funkar. Beundrar dem som gör detta om och om igen. Kommer nog behövs bryta ihop under helgen för att sedan orka vidare. Är livrädd för att det aldrig kommer att gå.

Hur går det för dig? Har du tjuvtestat?
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-15 23:12:47 följande:

Åh förstår det. Det är sorgligt. Ibland tänker jag på att jag under två år planerat hela livet utifrån ägglossning och mens. Svårt att boka semestrar för man vet inte vart i karusellen man är och mensdagen har vart så vidirig så jag fått ställa in saker. För att man vart så ledsen.

Jag tycker du är en kämpe som orkar jobba<3

Jag har inte testat. Vågar inte. Testdag på sön men kommer testa på mån för då kan jag vara hemma om jag behöver. Kommer inte orka gå till jobbet den dagen om det är neg. Är dock rädd att mensen hinner före. Känns verkligen som att den är på gång..

Ja, det blir ju en så stor del av ens liv även fast man försöker att inte låta det ta över.

Tack! :)

Hoppas hoppas att det går väger för dig/er! Det ger ju så mycket hopp då andra lyckas! Hoppas dina menskänningar bara är lite go växtvärk ;)
  • synonym
    pergotimestina skrev 2016-12-16 11:00:48 följande:

Åhh neeej!jag håller tummarna på att det bara är en engångs blödning :/

Men ta ett test för säkerhetens skull...

Hoppas hoppas på ett positivt resultat.

Tack för stödet! Men jag har fått mens och även negativt gravtest nu. Är så klart besviken men det finns ju inget annat än att tänka framåt. Paus över jul och nyår och sen får vi hoppas att 2017 är vårt år istället:)

Lycka till för dig och alla! Är roligt och spännande att höra att det går bra för andra.
  • synonym
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-16 15:30:29 följande:

Nej! Så tråkigt synonym! Känner så med dig, och fattar precis hur du känner med all tid och energi man lagt ner och all oro och rädsla som bara blir starkare för varje misslyckande. Men behåll hoppet! Det allra flesta lyckas till slut och IVF är väldigt framgångsrikt vid upprepade försök. Jag läste någonstans att upptill 6 försök är chansen fortfarande ca 25% per försök så även om det är jobbigt nu så finns det väldigt goda chanser att lyckas till slut! Detta är i alla fall vad jag brukar trösta mig med och det tycker jag hjälper. Nu vet du också att du svarar bra på behandlingen och kan få befruktade ägg och kanske kan läkarna utifrån utfallet i detta försöket ytterligare förfina ditt protokoll för att ytterligare öka chanserna i framtiden. Men landa i detta först och sörj och ta sen nästa steg när du är redo. Skickar styrka och hopp!

Tack så jättemycket för peppen och uppmuntrande statistik!

Så skönt att få ventilera sin sorg med andra i samma situation som förstår. Jag har själv valt att prata mindre och mindre om det med familj och vänner då jag märkte att det mest gjorde mig ledsen. Man vet att alla försöker stötta så gott de kan, men när man är så pass känslig i perioder så kan man bli nedstämd av att bara prata om det över huvud taget. Hur har du och ni andra gjort? Har ni valt att prata om det eller inte?

Hur mår du annars i processen?
  • synonym
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-19 09:35:42 följande:
    Nu har min mens också kommit :( känns såklart tungt idag trots statistiken men tänker ändå att jag ska försöka börja fokusera på nästa försök snart. Detta ska gå! Fast just idag kommer jag nog mest vara ledsen. Och så mensvärk på det, jag kommer nog inte få mycket gjort på jobbet idag.

I övrigt har jag mått helt ok i processen, var några riktigt tunga mörka dagar på Synarelan innan sprutorna balanserade upp men sen har jag mest känns mig hoppfull och förväntansfull mentalt. Det var tungt att inga av våra övriga 3 befruktade klarade sig till frysen, då tappade jag modet lite. Sen har det ju varit mycket kroppsliga biverkningar men dom känns lättare att ta än de psykiska.

Jo jag har pratat mycket med mina närmsta om detta, de har följt hela resan. Jag tror inte det hade gått att inte göra det, det är ju en så stor del av mitt liv. Just IVF försöket är det dessutom fler än dom närmsta som känner till, jag har helt enkelt valt att vara ganska öppen med det. Just idag kanske jag ångrar det lite men jag tror samtidigt att det är bättre i längden. Och när man börjat prata om det så har det också visat sig att många fler haft problem som man inte kände till. Så om man orkar, vilket jag helt förstår att man inte gör, så tror jag ändå det bästa är om man kan vara någorlunda öppen med det. Men det har också varit oerhört skönt att ha detta forumet, att kunna ventilera med andra som faktiskt vet PRECIS hur det känns, det har varit värt mycket för mig. Så tack alla!
    Nej vad tråkigt! Beklagar. Man måste få vara ledsen ett tag för att orka vidare.
    Skönt ändå att du mått ok under processen. Det gör ju att det kanske är lättare att se framåt mot nästa försök.
    Vi fick inte heller några till frysen, men vi får båda hoppas att det går nästa gång!

Lycka till!
  • synonym
    Sascha lo skrev 2016-12-21 22:17:08 följande:

Vi plussade i måndags. Hade haft mensvärk i en vecka då och i lördags var jag helt säker på att det skulle vara rött när jag kissade men den dök aldrig upp och nu vet jag att det nog bara var livmodern som spelade ett spratt.

Är så otroligt tacksam och glad!

Önskar att alla i denna tråden får plussa snart<3

Har verkligen haft fint stöd här. Har tänkt på er fastän jag inte vet vilka ni är mer än ivf:are och tycker egentligen det borde erbjudas mer grupp-stöd och träffar utanför familjeliv. För man behöver höra att man inte är ensam.

Grattis! Så himla roligt för er!
  • synonym

Hej! Jag var med i denna tråden i november men lyckades inte då, och inte gången efter heller för den delen... sen gick det lyckligtvis. Så tänkte bara säga att om det är någon som har turen att bli gravid/har blivit det genom IVF nu på Sahlgranska (eller bor kring Göteborg) så har jag startat en grupp specifikt för oss där vi kan dela med oss av våra erfarenheter och prata om framtiden:)

Svar på tråden Ivf start i November